BF 1-15 Juli
Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)
Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)
Jag har den 1/2, nu räknar jag ned kan jag säga! Jag är lite nervös. Var jag inte med nr 1 och 2. Tror mest det är för att barnen är så extremt förväntansfulla nu. Och jag är äldre och har inte samma möjligheter. Alltså känns som mycket hänger på att allt ser bra ut!
Hur känner du?
Har den 9/2.
Väldigt nervös eftersom jag inte gjorde kub, men har ju varit på några ultraljud och då har det ju sett bra ut.
Vi har rul den 3/2. Har inte heller gjort kub sånt börjar så smått tankarna gå åt alla håll. Drömde att jag och mannen hade lämnat urinprov och hans visade risk för att barnet kunde få kromosomfel. Vad man nojar. Försöker tänka att 30 år ändå är typ ingen "risk ålder".
Men sen ser jag fram emot och hoppas vi kan se vad för någon vi har i magen. Jag är den enda! som tror det är en pojke. Alla andra tror flicka. :)
Hoppas allt är som det ska. Så imponerad av att ni hållt er från att berätta för syskonen än :)
Min mage har lagt sig i storlek. Men nu är det den söta lilla kulan. Har dock gått ner ännu mer i vikt nu så ska träffa dietisten på torsdag igen. Min bm är inte orolig men lika bra att kolla över igen:)
Mitt ultraljud hos läkaren blev inställd imon, så fick en akuttid idag 13.30.
Så nervös. Håll tummarna att mina små mår bra...
Pratade precis med en vän idag som förlorade sina enäggs tvillingar i åttonde månaden i ttts, så nu blev jag ännu mer nervös..
Håller också tummarna grönadruvan!!
Har precis kollat på Gudrun Schymans förlossningsfilm och känner faktiskt en rejäl längtan tills det är min tur. Verkligen en fin film på en helt naturlig förlossning. Trodde det skulle se riktigt hemskt ut när bebisen kom ut men icke!! Rekommenderar att titta på den :) www.filmarkivet.se/movies/fodelsen/
Jag trodde faktiskt det skulle se värre ut med tanke på hur det känns haha (gjort det 2 ggr) det är åndå så häftigt att föda barn och jag blev liksom påmind om alla känslor man har under förlossningen, det är så spännande och förväntansfullt när man längtat sååå länge efter sin bebis
Det kan om vi har tur rätta till sig, men det kan också vara starten till ttts. Man är ju ändå tacksam att de agerar så snabbt.
Hänger gärna på.
Vill också köpa en sån för att lugna nerverna ibland men sen så tvekar jag samtidigt också. Vilken doppler använder du? Är den bra? :)