Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

ciwny skrev 2017-01-14 12:53:06 följande:

Då vi fortfarande sitter på två olika boenden, varav min lägenhet är en etta i innerstan med sovloft, så ska väl boendefrågan lösas. Dock pendlar jag till jobbet vilket blir för långt från pappans lägenhet. Planerar att jobba fram till sommarlovet i slutet av juni så sedan ska väl flytten ske. Kör oftast motorcykel vilket kanske kan bli lite klurigt den här säsongen då kläderna verkar krympa lite nu för tiden... ????

Utöver det har vi en skidresa bokad, en Japanresa bokad i april och en resa till Spanien första veckan i september. Håller tummarna för att allt fungerar men Japan var bokat sedan innan så man får ta det som det kommer. Funderar på utökad försäkring för första gången om man skulle vilja söka vård eller kolla upp något efter flygresan. Någon som har tips?

I övrigt planerar jag att jobba på och försöka njuta!

Försäkring tycker jag verkligen du ska kolla på. Och då så du verkligen får flygs då:) många har 28-32 som gräns, och vet ej vilken vecka du blir så:)
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-14 23:34:31 följande:

Känner med som du, jag måste boa nu för sen kommer fogarna att vara för jävliga.

Våra planer inför detta barnet:

Få köket klart, mannen vill byta duschdörrar.

Var på vår sista bara vuxengrej förra helgen, spa!

Sen är det att gå igenom det vi har, inte moycket kläder iaf, vi har ju sålt av med tron på att inte ha fler barn.

Annars är det nog bara att boa med möbler mm.

Hur ska ni göra med rum, mm.

Vi har två sovrum i huset, så måste fixa ett nytt.

Men tanken är att vänta med det tills barnen ska ha ovanvåningen själv, tänker när yngsta är tidigast 3-4 år.

Innan dess sover den med oss och i hallen mellan våra sovrum här uppe. tänkte först att de skulle dela rum i två år kanske. Men känns så onödigt att lägga tid och pengar att ändra om i dotterns rum så de båda får plats.

Sen är det Ju 6 år mellan dom med.

Lilla syskonet får helt enkelt sova i hallen och ha lekrum i vårt framtida sovrum där nere. Kommer ju ändå bara vilja leka där vi är. Finns inga väggar där vi ska ha vårt sovrum, ska liksom bygga ett bredvid vardagsrummet.

Har hyfsat litet hus b

Förstår att det känns onödigt att göra om hennes rum. Tänk alla smågrejer som ska gömmas:( tror det är en bra plan att låta bebisen sova i hallen tills det är färdigt med erat nya sovrum:) de behöver ju ganska lite yta när de är små endå :)

Vi ska sätta upp en vägg i vardagsrummet så det blir avdelat. Och där är de tänkt att vi och bebisen sover nu och sedan när den ska ha eget rum flyttar vi därifrån. Vi brukar sova i källaren, men på vintrarna blir de ganska kallt, och med mina fogar vill jag gå i så lite trappor som möjligt. Annars har 3 barn eget rum och 2 delar som det är nu. Rummet som delas är 30 kvm lika med vårat vardagsrum. Grabbarna är lika gamla som delar och kommer få göra det tills det inte funkar mellan dom. Då blir det att bygga vägg där också. Vi har 'turen' att vi bor stort så det går att lösgöra utrymmen om man vill. Våran walk in closet kan också ryka om vi behöver ett rum till. Fast då är frågan hur man smidigt skulle lösa. Förvaring av kläder och textiler till 8 personer.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-15 11:39:22 följande:

Så var man på vårdcentralen igen. Har fått uvi igen... en vecka sen jag slutade med antibiotika kuren... och idag har jag blod i urinen med. Kul. Är så nojig. Läst om hur det ökar risken för CP. Inte kul..... :(

Och ska jobba kl 14. Måste hinna..... skit dag

Hann du till jobbet?:)

Jag har samma som du. Lätt att få. Ska lämna ett nytt urinprov imorgon. Men har aldrig läst pm CP:( oxh jag som kan ha gått hur länge som helst med första då ja inte märker mina:(
  • Treansresa

Hur gör ni med folsyra nu efter vecka 12?:)

• Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-15 22:05:48 följande:

Japp jag hann :) och lyckades hålla det i schack med, skönt!

Får nog ha en förebyggande strategi här hemma nu så jag slipper. Sova i underkläder, kanske inte så mycket mys med mannen :(. Äta tranbär kosttillskott. Läkaren jag träffade idag sa att de finns de som alltid har antibiotika hemma och tar en dos när de har en känslig period. Jag har väldigt lätt för att känna av innan det bryter ut helt så har därför innan klarat mig utan antibiotika i flera år. Men blivit svårare att få det att vända. Men får se på onsdag. Vill nog länna urinprov efter kuren för att se att allt är bra iaf.

Haha jag kanske också ska börja sova i långkalsonger. Så mycket mys har de inte blivit här så de kan ja inte skylla på. Tranbär tillskott ska ja kolla upp.

Jag ska åka in med ett urinprov imorgon/tisdag och se om jag har blivit av med min nu efter kuren.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-15 22:28:30 följande:

Är imponerad att ni myser alls! Här har vi inte haft sex sen jag blev gravid och pga att jag tycker min man och mycket annat luktar äckligt så sover vi inte ens i samma rum sen flera veckor. Har inget behov alls av mys nu. Gärna massage på rygg och fötter, men inget mer. Så roligt har vi det. Annars är det mycket tjafs om det här med sex, eftersom jag har så mycket mer behov än honom. Han kan i vanliga fall strunta i sex helt, så för honom gör det ju inget nu, det ända är att han tycker det är tråkigt att jag inte ens vill kramas, haha

P

Haha vart kanske lite felskrivet där uppe. Sedan äl har vi haft sex två gånger och det var ingen höjdare haha. Myser gör vi dock hela tiden vi bara kan. Jobbigt att ni fortfarande sover i olika sovrum:( måste vara tråkigt
  • Treansresa
    Beebii skrev 2017-01-17 21:41:00 följande:

Hehe nä vi har valt att inte få veta denna gång! Tycker det är oerhört spännande överraskning den dagen bebis kommer ut! Men man kan ju ha teorier osv.

Kul att läsa en till som inte ska kolla:) vi har också bestämt att vänta tills den kommer ut.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-17 22:25:39 följande:

Ska kolla På en eventuell vagn imorgon :) en Emmaljunga ozone -10.

Vad häftigt! Rekommender starkt det chassit:) har ett som står hemma o väntar :) smidig, lättkörd men endå stadig och stabil! Har dock inte ergonomisk sittdel:)
  • Treansresa

Min mage syns inte när ja ligger, känner iaf den. Är nog också lite hull som stör där.

Nu har jag äntligen fått Rul tiden. 16/2 kan hända det blir 2 st men jag hoppas självklart de inte flyttar mig.:)

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-21 09:13:10 följande:

Usch, känns så konstigt. Har i några dagar haft "ont" i nedre delen av magen. Runt livmoderkanten. Det är väldigt obehagligt att gå. Blir orolig att nåt är fel. Det känns så tungt neråt.

Har även ont ner i vänstra benet. Kommer mer framåt eftermiddagen.

Känner mig helt otymplig och känns inte alls kul. Vad är det som händer i min kropp?

Ska jobba 10-21.30 idag och det känns skit, ända som känns bra är att ligga ner.

Tycker du ska lyssna på kroppen och inte jobba:(
Svar på tråden BF 1-15 Juli