Haiduchi skrev 2017-01-14 23:34:31 följande:
Känner med som du, jag måste boa nu för sen kommer fogarna att vara för jävliga.
Våra planer inför detta barnet:
Få köket klart, mannen vill byta duschdörrar.
Var på vår sista bara vuxengrej förra helgen, spa!
Sen är det att gå igenom det vi har, inte moycket kläder iaf, vi har ju sålt av med tron på att inte ha fler barn.
Annars är det nog bara att boa med möbler mm.
Hur ska ni göra med rum, mm.
Vi har två sovrum i huset, så måste fixa ett nytt.
Men tanken är att vänta med det tills barnen ska ha ovanvåningen själv, tänker när yngsta är tidigast 3-4 år.
Innan dess sover den med oss och i hallen mellan våra sovrum här uppe. tänkte först att de skulle dela rum i två år kanske. Men känns så onödigt att lägga tid och pengar att ändra om i dotterns rum så de båda får plats.
Sen är det Ju 6 år mellan dom med.
Lilla syskonet får helt enkelt sova i hallen och ha lekrum i vårt framtida sovrum där nere. Kommer ju ändå bara vilja leka där vi är. Finns inga väggar där vi ska ha vårt sovrum, ska liksom bygga ett bredvid vardagsrummet.
Har hyfsat litet hus b
Förstår att det känns onödigt att göra om hennes rum. Tänk alla smågrejer som ska gömmas:( tror det är en bra plan att låta bebisen sova i hallen tills det är färdigt med erat nya sovrum:) de behöver ju ganska lite yta när de är små endå :)
Vi ska sätta upp en vägg i vardagsrummet så det blir avdelat. Och där är de tänkt att vi och bebisen sover nu och sedan när den ska ha eget rum flyttar vi därifrån. Vi brukar sova i källaren, men på vintrarna blir de ganska kallt, och med mina fogar vill jag gå i så lite trappor som möjligt. Annars har 3 barn eget rum och 2 delar som det är nu. Rummet som delas är 30 kvm lika med vårat vardagsrum. Grabbarna är lika gamla som delar och kommer få göra det tills det inte funkar mellan dom. Då blir det att bygga vägg där också. Vi har 'turen' att vi bor stort så det går att lösgöra utrymmen om man vill. Våran walk in closet kan också ryka om vi behöver ett rum till. Fast då är frågan hur man smidigt skulle lösa. Förvaring av kläder och textiler till 8 personer.