Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

narie24 skrev 2017-02-09 15:23:41 följande:

Vilken koll du har :). Jo, det var inget vidare att dricka så mkt socker. Magen o kroppen gillade det inte ;). Har inte fått svar än, ska prova att ringa imorgon och höra. Lite nervös. Men oavsett resultat ska jag försöka dra ner på kolhydrater.

Åh blir så avis när ni skriver om era Rul! Jag ska som sagt inte gå förrän 22/2. Då är jag i slutet av v 20. Nervös över att ngt ska vara på tok.

Okeh då hoppas vi svaret är bra:) Haha vi är ju ett rätt litet gäng så tycker de är ganska lätt o.hänga med:)

Oj vad sent rul! Förstår att du är avis på alla tidiga, och nervös att allt ska se bra ut!
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-02-09 14:20:44 följande:

Min var väldigt stilla på KUB vid vecka 14, men det tyckte inte vårdpersonalen var underligt. Skämtades bara om att det var en väldigt bekväm bebis. Jag fick göra lite gympa för att försöka få den att flytta på sig till en position som var bättre för ultraljudet... vi får se om det blir likadant imorgon!

Det här med filmer och bilder, tillåter alla mottagningar  det? Jag har två bilder från KUB, men jag tycker det skulle vara jättekul att få en video. 

Här står det på papperen att man inte får filma:(
  • Treansresa

Fina magar:)

Tänk att vi snart är Halvvägs! Tycker tiden gått fort, men endå sakta på samma gång:)

• Treansresa
    Newbie84 skrev 2017-02-09 21:28:48 följande:

Rul idag och vi ska få en liten kille :)

Vad roligt grattis :)

Jag blir så sugen att kolla kön när jag hör alla berätta, man kan ju hoppas gubben hinner ändra sig.
  • Treansresa
    Beebii skrev 2017-02-09 22:49:07 följande:

Det här med filma beror väl lite på var man bor oxå?

Har för mig att det stod något i papprena om att vi inte fick filma men med barn nr som är född 2012 så frågade vi och då ville hon först bara kolla att allt såg bra ut och sen fick vi filma. Vi bor i Uppsala och har oxå rul 22/2 denna gång. Kommer iaf fråga. Vissa ställen skickat ju till och med med en film. Lite diskriminering att det inte är lika kan jag tycka...

Klart man vill filma ens egen bebis första gången man ser dom! :-/

Precis. Jag bor i Norrbotten. Jag kommer dock fråga på rul om vi får filma en snutt. Tycker man Kan få göra de då de kostar 100 kr att få några bilder med sig hem som man självklart köper:)
  • Treansresa

Med min dotter hade vi sex hela tiden, nykära! Hon är dock ett p-piller barn. På rul vart ja flyttad 2 veckor. Hon skulle alltså ha blivit till efter plusset. Kom 16 dar tidigt med spontan vattenavgång.

Pojken vart till med sex på äl. Vart flyttad en dag och han kom 21 dagar tidigt.

Nu denna gång hade vi sex varje dag runt äl. Verkar som jag blir flyttad två veckor igen. Befruktning efter plusset igen. Jag tror det är en tös

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-02-11 10:14:53 följande:

Suck...nu rör han sig sådär lite igen. Känner ju ingenting. Oro, oro, oro...

På tal om pojkar o flickor. Vi har alltid haft sex vid äl och bara fått pojkar!

Måste vara riktigt jobbigt :( har du funderat på en doppler? Jag älskar min när oron sätter in.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-02-11 10:32:58 följande:

Tänkt tanken, men samtidigt gör jag ultraljud en gång i veckan så känns onödigt... Oftast känner jag honom, men nu har det gått sådär lång tid igen.

Han verkar ha bytt plats..ligger närmare sin bror tror jag. Märker att han putter på honom ibland. Konstig känsla.

Det kan jag tänka mig. Det finns ju fortfarande lite för mycket plats där inne. Gick ul denna vecka bra?

Jag köpte min för 100 kr på tradera o då kändes det inte så dyrt, tror den är skön att ha senare i graviditeten också.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-02-12 13:03:36 följande:

Nu har jag inte känt lillen på 2 dagar...kan vara han jag känner, men vet inte... Så orolig. Antagligen är det han jag känner, men isåfall har han flyttat sig längre in..

hur går det? Börja känt bebisen Igen?
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-02-14 08:56:21 följande:

Nu är man sjukskriven 100 %. Klarade inte längre än förra graviditeten.

Jobbade på Coop i helgen, i lördags var det jätte jobbigt och i söndags gjorde det inte ont med rörelser men mina fogar var extremt ömma, kunde inte peta på dom alls. Var nästan så de var helt bortdomnade så kanske därför man inte kände smärta vid rörelse. Blir mycket vila denna veckan.

Så det känns ok ändå att vara hemma nu. Hellre hemma och inte ont än jobbar och extremt ont. För vilar jag känns det inget.

Idag ska jag till min mormor och fixa varpen för min bärsjal som jag ska väva :) får se hur länge man orkar.

Hur mår ni andra? Jag mår toppen utöver fogarna! ;D

Skönt att du nu är hemma o kan "vila" fogarna! Jag mår faktiskt riktigt bra förutom fogarna. Men planerar bara in max en sak om dagen. Ska ja handla gör jag bara det, ska ja baka bröd blir det bara det. Känner av framfogen dygnet runt nu. Är nog bara med vardagssysslor nästa. Ser inte fram emot att det är så långt kvar:(

2 dagar till rul nu. Det ska bli så Häftigt!! Längtar nå så kopiöst
Svar på tråden BF 1-15 Juli