• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • anina
    Jenny1981 skrev 2017-02-26 19:55:21 följande:

Ja det har jag :) å det visar starkare nu.

Men jag har fortfarande ont på höger sida, jätteskumt!

Härligt. :)

Konstigt. Kanske från hormonbehandlingen? Eller äggplocket? Har du frågat kliniken?
  • Jenny1981
    anina skrev 2017-02-26 20:52:13 följande:
    Härligt. :)

Konstigt. Kanske från hormonbehandlingen? Eller äggplocket? Har du frågat kliniken?
    Jag valde att åka till sjukhuset när jag hade som ondast och dem berättade att jag va överstimulerade (efter insättningen) plus en cysta i äggledaren, tycker väl att nån på kliniken kunde nämnt något då ultraljuden gjordes rätt så ofta :/ men men det fanns ju inget att göra åt saken, jag var bara glad att jag fick gå hem och inte vart inlagd. Fick sen komma tillbaka efter ett par dagar och kolla så det inte gått upp mot njurarna eller levern.
    Men nu i efterhand när testet visar positivt så är allt som bort blåst :)
  • anina
    Jenny1981 skrev 2017-02-26 21:24:34 följande:
    Jag valde att åka till sjukhuset när jag hade som ondast och dem berättade att jag va överstimulerade (efter insättningen) plus en cysta i äggledaren, tycker väl att nån på kliniken kunde nämnt något då ultraljuden gjordes rätt så ofta :/ men men det fanns ju inget att göra åt saken, jag var bara glad att jag fick gå hem och inte vart inlagd. Fick sen komma tillbaka efter ett par dagar och kolla så det inte gått upp mot njurarna eller levern.
    Men nu i efterhand när testet visar positivt så är allt som bort blåst :)
    Vad bra att du åkte in. De berättade för mig på kliniken att mina symptom kunde komma tillbaka eller bli värre om jag blev gravid. Tyvärr blev jag ju inte det.
    Men som du säger att får man bara det där plusset så är det värt det. =)
  • Emsoff

En fråga till er som haft ägglossning igen efter försöket.

Min kropp beter sig precis som att jag fortfarande tar lutinus. Väldigt ömma bröst och mensvärk. Så har det varit sen förra veckan när jag hade ägglossning.

Hur mår ni efter ivf-försöket?

• anina
    Emsoff skrev 2017-02-28 15:13:59 följande:

En fråga till er som haft ägglossning igen efter försöket.

Min kropp beter sig precis som att jag fortfarande tar lutinus. Väldigt ömma bröst och mensvärk. Så har det varit sen förra veckan när jag hade ägglossning.

Hur mår ni efter ivf-försöket?

Jag mår precis som innan igen, inga symptom alls. Allt är borta.
    Sen är anledningen till att jag gör IVF att jag inte har ägglossning, så den biten har jag aldrig känt av.
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-28 15:29:16 följande:
    Jag mår precis som innan igen, inga symptom alls. Allt är borta.
    Sen är anledningen till att jag gör IVF att jag inte har ägglossning, så den biten har jag aldrig känt av.
    Ah då kanske det är därför. Alla mina ägglossningskänningar är liksom tripplade! Som när jag körde med lutinuset.
  • anina
    Emsoff skrev 2017-02-28 17:36:20 följande:

Ah då kanske det är därför. Alla mina ägglossningskänningar är liksom tripplade! Som när jag körde med lutinuset.

Ja det kan det nog vara. :) våra stackars kroppar få gå igenom en del. Igår fick jag hugg i höger sida. Kanske får en ägglossning efter hormonbehandlingen? :) vet ju som sagt inte hur det känns. Eller bara nåt efter all behandling, slutade med Lutinus för en vecka sen.
  • Xantan85

Hej igen.. fick ju ett fint härligt plus och fick sedan se en hinnsäck på vul, men nu är de kört.. jag har så ont och det känns så värdelöst.. nu är missfallet ett faktum..

• anina
    Xantan85 skrev 2017-02-28 21:30:20 följande:

Hej igen.. fick ju ett fint härligt plus och fick sedan se en hinnsäck på vul, men nu är de kört.. jag har så ont och det känns så värdelöst.. nu är missfallet ett faktum..

Är du helt säker? Tänker på dig och ber för er. <3
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-28 19:04:59 följande:
    Ja det kan det nog vara. :) våra stackars kroppar få gå igenom en del. Igår fick jag hugg i höger sida. Kanske får en ägglossning efter hormonbehandlingen? :) vet ju som sagt inte hur det känns. Eller bara nåt efter all behandling, slutade med Lutinus för en vecka sen.
    Antar att det är olika från person till person. Men när jag har ägglossning så har jag som mensvärk och får slemmiga flytningar. Att jag går mensvärk vet jag inte vad det beror på men det är nått som kommit på senare tid. Kanske åldern eller att mitt maskineri där nere är trött efter 5 graviditeter, 4 missfall och 3 skrapningar. Men det som alltid funnits vid ägglossning är de slemmiga flytningarna.
Svar på tråden IVF Januari 2017