• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-05 08:21:27 följande:

Jag har ingen aning, men jag tror att mensen brukar komma 2 veckor efter uttag/insättning.

Plussade nu på morgonen igen dock lite starkare än i fredags. Tycker det är konstigt att läkaren fick det till neg igår.... Blir galen :(

Håller tummarna att det blir plus imorgon och läkarnas test visade fel!!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-05 14:40:50 följande:

När har dom sagt att ni ska sluta med lutinus?

Har för mig att jag skulle ta ett par dagar extra plusset.

Jag skulle ta fram till testdag men en kompis skulle ta fram till vecka 12 så det varierar - säkert olika på olika kliniker men också beroende på varför man söker ivf
  • Milla8101
    Solen2 skrev 2017-02-05 20:22:53 följande:

Förstod inte din fråga?

Haha förstår det, gick lite fort när jag skrev. Tänkte mest på eftersom läkaren testade mitt urin på akuten igår och fick minus, sen testa jag imorse med cb och det visade plus. Jag har även blödningar så man ska inte ge upp hoppet. Nu kanske inte mitt plus fortsätter att bli starkare lr att det blir en graviditet, men jag har ju läst om andra som har haft mens och lyckad graviditeter.

Även lutinusen kan ju ge blödningar.
  • Skummen
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-05 20:55:27 följande:

Tack! Då kan jag förstår ännu mer då att det är förvirrande men tror kanske ändå de tar i för de sena plussarna och även de med lång cykel och så har de standard för alla. Standard testdag verkar iaf min klinik ha, 17 dagar vid ET och 13 dagar vid FET (har haft två kompisar med samma td efter FET där trots olika cykler) Håller tummarna att det blir ett plus när du väl vill/vågar testa.

Jag fick faktiskt ett svagt streck på rd 4 nu med en 5 dagars men var så svagt att jag inte visste om jag var gravid eller ägglossningssprutan. Sen testade jag igen rd7 och då var det tveklöst plus. Men har som sagt riktigt td rd13, 5 dagar efter BIM.

Okej, jag har TD imorgon vilket är 15 dagar efter insättning och fyra dagar efter BIM. Så det blir till att testa iaf. Konstigt ändå att kliniker har olika kan jag tycka. Håller tummarna..
  • InnanVäntansTider
    Skummen skrev 2017-02-05 21:41:38 följande:

Okej, jag har TD imorgon vilket är 15 dagar efter insättning och fyra dagar efter BIM. Så det blir till att testa iaf. Konstigt ändå att kliniker har olika kan jag tycka. Håller tummarna..

Åh vad spännande - håller tummarna!
  • Life02

Misslyckat första försök. Har redan fått mens. Redan på Ruvardag 7.

• Milla8101
    Life02 skrev 2017-02-06 08:06:23 följande:

Åh va tråkigt! :( Hade ni något i frysen?
  • Solen2

Testdag idag, visade negativt.
    Var förbered på det då min mens kom i fredags.
    Uppföljningsmöte med läkaren i nästa vecka för att se hur vi går vidare. Har tyvärr inget i frysen. 
    Håller alla tummar för er som väntar på er testdag att det visar plus!

• Emsoff
    Life02 skrev 2017-02-06 08:06:23 följande:

Åh vad tråkigt att höra! Ruvardag 7 från ÄP eller ET? Om ET hur många dagar var det odlat?
  • Emsoff
    Solen2 skrev 2017-02-06 08:41:01 följande:

Testdag idag, visade negativt.
    Var förbered på det då min mens kom i fredags.
    Uppföljningsmöte med läkaren i nästa vecka för att se hur vi går vidare. Har tyvärr inget i frysen. 
    Håller alla tummar för er som väntar på er testdag att det visar plus!

:( Det var tråkigt! Hoppas att du mår okej! Hur snabbt efter kan man börja igen?
Svar på tråden IVF Januari 2017