• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-05 09:22:52 följande:

Det där ser ut som ett solklart plus:) Grattis,helt fantastiskt ju!!!!

Tack, jag hoppas att blödningen bara inte ställer till det :)
  • Sjuttiosjuan
    Milla8101 skrev 2017-02-05 10:18:59 följande:

Tack, jag hoppas att blödningen bara inte ställer till det :)

Hoppas hoppas hoppas!!!!!
  • Milla8101

När har dom sagt att ni ska sluta med lutinus?

Har för mig att jag skulle ta ett par dagar extra plusset.

• kramis0507
    Milla8101 skrev 2017-02-05 14:40:50 följande:

Till mig sa dom att Jag skulle sluta med det samma dag jag skulle testa mig. Igår då undrar varför? Jag har också undrat det vet att vissa håller på med det längre än andra
  • Solen2

Fick min mens i fredags. Tjuvtestade igår lördag, negativt så klart. Har testdag i morgon men det lär ju inte ha ändrats tills dess. Så inser att den här första omgången är över. Har tyvärr inget i frysen så det är att börja om på noll.

Ska bli intessant att se vad läkaren säger på uppföljningssamtalet hur de tycker att det har gått och hur vi ska gå vidare.

Ska faktiskt bli skönt att få leva som vanligt några veckor nu.

• Solen2
    Milla8101 skrev 2017-02-05 14:40:50 följande:

På min lapp står det att om man plussar så ska man ta lutinus i några ytterligare veckor.

Om man får negativt och ingen mens kommit skulle man fortsätta med lutinus 3dagar till och sedan testa igen.

Om man får negativt och man har fått mens ska man sluta med lutinus direkt.
  • Milla8101
    Solen2 skrev 2017-02-05 16:41:19 följande:

Fick min mens i fredags. Tjuvtestade igår lördag, negativt så klart. Har testdag i morgon men det lär ju inte ha ändrats tills dess. Så inser att den här första omgången är över. Har tyvärr inget i frysen så det är att börja om på noll.

Ska bli intessant att se vad läkaren säger på uppföljningssamtalet hur de tycker att det har gått och hur vi ska gå vidare.

Ska faktiskt bli skönt att få leva som vanligt några veckor nu.

Nej Va tråkigt. Vad hade du test?
  • Milla8101
    kramis0507 skrev 2017-02-05 16:38:39 följande:

Till mig sa dom att Jag skulle sluta med det samma dag jag skulle testa mig. Igår då undrar varför? Jag har också undrat det vet att vissa håller på med det längre än andra

Hur gick det för dig? Ja jag läser också att det är så olika.
  • Solen2
    Milla8101 skrev 2017-02-05 17:42:11 följande:

Nej Va tråkigt. Vad hade du test?

Förstod inte din fråga?
  • InnanVäntansTider
    Skummen skrev 2017-02-05 00:31:13 följande:

Stort grattis till plusset!

Ne, ingen lutinus eller någonting denna första FET sa de. Därför som jag blir så fundersam. Vågar inte heller testa. Orkar inte med att se ett minus. Ligger här och bävar för att mensen kommer samtidigt som jag oroar mig för att den inte ska komma och jag testar minus på måndag ändå.

Men vad roligt med ert plus. Hur många dagars odlad satte du in så att det visade plus så snabbt :)?

Tack! Då kan jag förstår ännu mer då att det är förvirrande men tror kanske ändå de tar i för de sena plussarna och även de med lång cykel och så har de standard för alla. Standard testdag verkar iaf min klinik ha, 17 dagar vid ET och 13 dagar vid FET (har haft två kompisar med samma td efter FET där trots olika cykler) Håller tummarna att det blir ett plus när du väl vill/vågar testa.

Jag fick faktiskt ett svagt streck på rd 4 nu med en 5 dagars men var så svagt att jag inte visste om jag var gravid eller ägglossningssprutan. Sen testade jag igen rd7 och då var det tveklöst plus. Men har som sagt riktigt td rd13, 5 dagar efter BIM.
Svar på tråden IVF Januari 2017