• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-10 11:33:05 följande:
    Jag är på dag 10 efter äggplock..fick tillbaka ett 2dg förra torsdagen
    Känns som lite tidigt för mens. Hur långt emellan ägglossning och mens brukar du ha? Kanske bara är dina slemhinnor. Håller tummarna!
  • Ivf-ulrika
    Emsoff skrev 2017-02-10 12:26:23 följande:

Känns som lite tidigt för mens. Hur långt emellan ägglossning och mens brukar du ha? Kanske bara är dina slemhinnor. Håller tummarna!

14 dagar ungefär..förra månaden fick jag med en konstig blödning innan mense vilket jag aldrig haft tidigare ska ha mens om 3 dagar om det nu inte tagit sig!
  • Xantan85

Jag är hemma från sjukhuset nu men ska tillbaka igen på måndag! Jag tycker att jag är mindre svullen idag men jag kan däremot knappt ta mig till toan för jag blir alldeles yr och mår illa!

Så trött på att ligga och vila men jag hoppas det har vänt nu, för de är inte trevligt!

• Emsoff
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-10 12:31:00 följande:
    14 dagar ungefär..förra månaden fick jag med en konstig blödning innan mense vilket jag aldrig haft tidigare ska ha mens om 3 dagar om det nu inte tagit sig!
    Håller tummarna!
  • Milla8101
    Karins08 skrev 2017-02-10 07:39:12 följande:

Milla, hur gick det? <3

Hej

Gud vilken bergodalbana detta är, känslorna kastas fram och tillbaka, ena dagen glad till att det snabbt vänder.

Tog ju som sagt blodprov i tisdags och i torsdags för att mäta mitt hcg, i tisdags låg det på 142 och i torsdags låg det på 309 så det har fördubblats som det ska, men..... Det är lite lågt ändå tyckte hon. Så nu får jag vänta till nästa torsdag då ska hon göra ett vul på mig, hon kunde inte vara säker på att det är en lyckad graviditet. Så nu får jag vänta ytterligare en vecka.... :(

Blöder lite fortfarande, är nu i v 5+2. Jag blir tokig av att inte veta.

Hur mår du?
  • Milla8101
    CarolineJL skrev 2017-02-09 20:56:31 följande:

Hej fina kämpar! Lite sent hoppar jag in här. 25 år, vår första ivf, privat i Gbg. Insättning i lördags så är på RD 6 idag - tiden går sååå långsamt. Hoppas verkligen ägget fäster men det är så svårt att våga tro det. Kram på er och kämpa på!

Hej o välkommen!

Va kul, fick du något i frysen?

Var i Gbg går du? Kör oxå privat o gjorde insättning på Carlanderska!
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-10 13:51:55 följande:
    Hej

Gud vilken bergodalbana detta är, känslorna kastas fram och tillbaka, ena dagen glad till att det snabbt vänder.

Tog ju som sagt blodprov i tisdags och i torsdags för att mäta mitt hcg, i tisdags låg det på 142 och i torsdags låg det på 309 så det har fördubblats som det ska, men..... Det är lite lågt ändå tyckte hon. Så nu får jag vänta till nästa torsdag då ska hon göra ett vul på mig, hon kunde inte vara säker på att det är en lyckad graviditet. Så nu får jag vänta ytterligare en vecka.... :(

Blöder lite fortfarande, är nu i v 5+2. Jag blir tokig av att inte veta.

Hur mår du?
    Hej! Åh vad jag känner med dig! den där berg- och dalbanan var det värsta. Man slets mellan hopp och förtvivlan. Fy fasen. Fick också vänta länge innan de kom fram till hur det var. Jag håller verkligen tummarna för dig! Kämpa på. Kram
  • akedi75

Hej, helt ny både i tråden och på familjeliv!!

Är äldst i tråden! Har inga egna barn sen tidigare (men bonusbarn)

Är 41, fyller 42 i juni. Har försökt på naturlig väg i 2,5 år tillsammans med maken som är 39, fyller 40 i höst.

Vi drog igång IVF, korta programmet, här nu i januari. Bor i Göteborg, går på privat klinik i Göteborg. 

Hade äggutplockning i fredags, och insättning i onsdags  så jag är på ruvardag 3 (eller kanske 2? Blir förvirrad hur man räknar). 

Jag räknar väl egentligen inte med att det ska fungera för oss med tanke på min ålder. Av 10 utplockade ägg blev 8 befruktade, ett var tillräckligt bra för att sätta tillbaka in, inget av dem gick att frysa. Så nu är det lite mentalt påfrestande att gå här och inte veta. Men ska läsa in mig på träden (87 sidor är ju en del :)) men är så glad att jag hittade er!

PS heter egentligen Karin men orkade inte hitta något tillräckligt unikt fantasifullt som innehöll det och som ingen annan redan hade tagit som användarnamn så fick bli detta ;)

• anina
    akedi75 skrev 2017-02-10 16:15:58 följande:

Hej, helt ny både i tråden och på familjeliv!!

Är äldst i tråden! Har inga egna barn sen tidigare (men bonusbarn)

Är 41, fyller 42 i juni. Har försökt på naturlig väg i 2,5 år tillsammans med maken som är 39, fyller 40 i höst.

Vi drog igång IVF, korta programmet, här nu i januari. Bor i Göteborg, går på privat klinik i Göteborg. 

Hade äggutplockning i fredags, och insättning i onsdags  så jag är på ruvardag 3 (eller kanske 2? Blir förvirrad hur man räknar). 

Jag räknar väl egentligen inte med att det ska fungera för oss med tanke på min ålder. Av 10 utplockade ägg blev 8 befruktade, ett var tillräckligt bra för att sätta tillbaka in, inget av dem gick att frysa. Så nu är det lite mentalt påfrestande att gå här och inte veta. Men ska läsa in mig på träden (87 sidor är ju en del :)) men är så glad att jag hittade er!

PS heter egentligen Karin men orkade inte hitta något tillräckligt unikt fantasifullt som innehöll det och som ingen annan redan hade tagit som användarnamn så fick bli detta ;)

Hej Karin.

Och välkommen hit. :)

Då är vi väldigt lika i tid. Jag plockade i torsdags och satte in i tisdags. Så ruvardag 3 här. :) man räknar dagen efter som dag 1.

Skönt att följas åt under detta. :) just nu är det mycket tankar inför provdagen. Antar att du ska testa mån den 20?

Hur gamla är dina bonusbarn?

Kram
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-10 15:53:37 följande:

Hej! Åh vad jag känner med dig! den där berg- och dalbanan var det värsta. Man slets mellan hopp och förtvivlan. Fy fasen. Fick också vänta länge innan de kom fram till hur det var. Jag håller verkligen tummarna för dig! Kämpa på. Kram

Skit jobbigt verkligen, hade vart så skönt om dom bara kunde säga, det här är absolut inga problem eller nä tyvärr det är ett MF, utomkveds lr nått. Då hade man vetat, sen förstår jag ju dom oxå på nått sätt, dom kan ju inte lova en massa och sen så skiter det sig.

6 dagar går väl fort :)

Hur går det för dig?

Tack <3 kram
Svar på tråden IVF Januari 2017