• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-10 19:19:59 följande:

Ja jag hoppas tiden går fort för dig!

Jag är lite orolig, längtar till vul för att få se om det verkligen är något där inne med ett hjärta som slår... men måste vänta 2-3 veckor till. Så försöker utgå från att jag är gravid och ta eventuella sorger om de kommer!

Förstår din oro, men det kommer säkert att gå bra! Vilken vecka är du i nu?

Tack <3
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-10 20:57:16 följande:

Nä det är väldigt klarrött, rinnigt och för mig kraftiga menssmärtor.

Åhh tråkigt :( orkar ni köra på direkt?
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-10 21:13:11 följande:
    Åhh tråkigt :( orkar ni köra på direkt?
    Ja, frågan är hur snart efter vi får prova igen? Hur lång tid som måste gå emellan? Eller om vi kan börja spraya nu snart igen. Vill inte spilla någon tid.

Sen så funderar vi på att fortsätta hos vår ursprungliga läkare här i Stockholm. Ska kolla upp det i veckan. Hen har ju inte trott på ivf för oss, utan att vi klarar det bäst själva. Men nu blev jag ju inte gravid ens med ivf, så vi ska höra hens tes innan vi bestämmer oss slutgiltigt för klinik.

Är lite medicinering som jag vill att hens ska gå med på också. Många frågetecken :/
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-10 21:27:16 följande:

Ja, frågan är hur snart efter vi får prova igen? Hur lång tid som måste gå emellan? Eller om vi kan börja spraya nu snart igen. Vill inte spilla någon tid.

Sen så funderar vi på att fortsätta hos vår ursprungliga läkare här i Stockholm. Ska kolla upp det i veckan. Hen har ju inte trott på ivf för oss, utan att vi klarar det bäst själva. Men nu blev jag ju inte gravid ens med ivf, så vi ska höra hens tes innan vi bestämmer oss slutgiltigt för klinik.

Är lite medicinering som jag vill att hens ska gå med på också. Många frågetecken :/

Körde ni privat lr var det genom landsting?

Det är inte lätt om man rådfrågar fler läkare heller, får säket olika svar, dom tror på helt olika saker. Dom pratar för sin sak :(

Jag läste nånstans att om man får lätt MF så har dom (förr) knutit ihop livmodern, det förekommer inte så ofta längre. (Stod det, har jag för mig) Är det nått du har hört, ska se om jag hittar den sidan igen. Känns ju inte helt optimalt visserligen men det kanske funkade.

Jag önskar dig lycka till, hoppas ni får erat efterlängtade skatt snart<3
  • Xantan85
    Milla8101 skrev 2017-02-10 20:58:24 följande:

Skönt att höra att det är lite bättre, hann du få tillbaka något ägg? <3

Ja då jag fick ett jättefint blastocyst tillbaka och har testdag på måndag! 2 dagar kvar!!!!!!!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-10 21:27:16 följande:

Så himla trist att läsa, och vad hemskt det måste kännas när ens läkare inte är 100% med på noterna! Tycker det låter som en väldigt bra idé att kolla upp alternativen så att de känns helt rätt!!!
  • Fru Justitia

Grattis Xantan85 - vad roligt!!

Hoppas det går vägen med allt!!! :D

Duktig du är som inte testat än.

Tycker det är så svårt att bara vänta.... och vänta...

• Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-10 22:31:32 följande:

Det är inte lätt om man rådfrågar fler läkare heller, får säket olika svar, dom tror på helt olika saker. Dom pratar för sin sak :(

Jag läste nånstans att om man får lätt MF så har dom (förr) knutit ihop livmodern, det förekommer inte så ofta längre. (Stod det, har jag för mig) Är det nått du har hört, ska se om jag hittar den sidan igen. Känns ju inte helt optimalt visserligen men det kanske funkade.

Mina missfall kommer inte ut av sig självt. Har fått gjort abort/skrapning tre gånger. Min kropp fortsätter vara gravid trots att fostren dött sen veckor tillbaka. Positiva gravtest och symptom som är kvar. Så tror inte att min livmoder behövd knytas ihop ;) min kropp brukar älska att vara gravid lite för mycket. Däremot har de funderat på om mina NK-celler är lite för aggressiva och gör så att fostren inte får tillräckligt med näring. Att kroppen själv vill ta död på det som är främmande. Därför fick jag intralipiddropp nu, men blev ju inte gravid så vet inte om det funkar. Det får framtiden utvisa. Jag borde ju bli gravid någongång igen. Tycker att det vore konstigt annars. Har ju varit det så många gånger.
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-10 22:31:32 följande:

Just ja, vi körde privat. Har ju ett barn redan.
  • Johanna 1978

Har nu varit på äp. Dom fick ut 12st. Återstår bara att vänta och se hur många som blir befruktade och av vilken kvalitet de är. Jag hoppas verkligen att det även blir några till frysen så jag slipper dessa sprutor igen. Har visserligen inte haft några biverkningar av dom men ändå.

Svar på tråden IVF Januari 2017