• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-07 19:33:06 följande:

Ja det var från frysen. Även dottern var ett fryst embryo från samma omgång.

Hoppas verkligen att du varken får missfall eller utomkveds utan att det är en riktig graviditet!

Ok, vi har ett i frysen ifall det går åt skogen nu. Är det vanligt att dom klarat upptining, vet du något om det?

Tack <3
  • Xantan85

Jag är tillbaka på akuten nu och har lågt blodtryck, väldigt ont i huvudet och svullnaden har ökat!

Hade ingen jättebra förebild, men den till höger är hur jag såg ut dagen innan äggplock och den till vänster är nu innan jag for in på akuten ikväll..

• HarmoniMalin87
    Xantan85 skrev 2017-02-07 22:06:16 följande:

Jag är tillbaka på akuten nu och har lågt blodtryck, väldigt ont i huvudet och svullnaden har ökat!

Hade ingen jättebra förebild, men den till höger är hur jag såg ut dagen innan äggplock och den till vänster är nu innan jag for in på akuten ikväll..

Usch!! Stackars :( hoppas det blir bättre snabbt!! Läskigt där med överstimulering :( var det din första ggn detta? (Har varit så många olika personer så svårt att hålla reda på alla).
  • Milla8101
    Xantan85 skrev 2017-02-07 22:06:16 följande:

Stackare, hoppas det går över snart

Kram<3
  • Xantan85

Ja det är min första gång, vi har dock kämpat med massa olika sätt i 11 år.. nu blev jag inlagd då mina äggstockar är kraftigt förstorade ca 15x10cm och det börjar sippra ut vätska i buken lite här och där!

• Karins08
    Xantan85 skrev 2017-02-07 23:37:33 följande:

Ja det är min första gång, vi har dock kämpat med massa olika sätt i 11 år.. nu blev jag inlagd då mina äggstockar är kraftigt förstorade ca 15x10cm och det börjar sippra ut vätska i buken lite här och där!

Stackare! :( Hoppas det börjar vända nu och de får bukt på överstimuleringen!
  • FiaW
    Xantan85 skrev 2017-02-07 23:37:33 följande:

Usch så jobbigt! Stackars dig!
    Är det vanligt med överstimulering och att det blir så här illa? :(

Krya på dig!
  • anina
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-07 17:43:21 följande:

äggplock igår, 10 ägg fick de ut, idag ringde kliniken och sa att 9 ägg befruktats, insättning på lördag förmiddag, tiden går såååå långsamt!

Härligt, grattis. =)

Jag hade återföring igår. Så jobbigt med all denna väntan.
  • Villbligravidpcos
    anina skrev 2017-02-08 11:32:53 följande:

Härligt, grattis. =)

Jag hade återföring igår. Så jobbigt med all denna väntan.

Åh vad spännande, hoppas det går vägen för er :)
  • Solen2

Jag tog sista omgången lutinus i söndags iom att jag testade minus nu i måndags. Är det någon fler än jag som tycker att det känns ganska mycket i kroppen/livmodern/äggstockarna efter att ni testat minus och slutat med lutinus?

Själv så tycker jag det drar och att det känns som att man skulle kunna känna där de gått in på varje sida och punkterat alla äggen. Känns som att min kropp har kommit ifatt och först nu förmedlar att den håller på och läker och gör ont på div ställen. 

Tyckte även mensen, som kom innan jag slutade med lutinus, var mycket kraftigare och rinnigare än vanligt. Men det kanske man kan förstå då man "matat" kroppen med hormoner för att slemhinnan i livmodern skulle växa på sig. Hade dock inte direkta menssmärtor i samband med mensen, som jag brukar ha.  

Svar på tråden IVF Januari 2017