• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Pysselina
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-31 09:16:00 följande:

En fråga till er tjejer!

Är det någon av er som rider eller håller på med annan "skumpig" träning?

Vad har ni isåfall fått för rekommendationer? Har hört vissa som avrått från träning och ridning och vissa som tycker man ska leva på som vanligt efter hur man mår.

Jag har egen häst och det innebär ju en del planering om man måste lägga ridningen på hyllan hela ruvartiden. Har gjort båda alternativen men det blev ju inte bättre för det, blev nog snarare sämre känslomässigt den ivfen jag skippade ridning helt.

Håller tummarna för er alla<3

Hej! Man kanske inte bör rida kort trav just dessa veckor, eftersom man är öm i kroppen? Men jag har ridit i lugnt tempo senaste dagarna och fick instruktioner från kliniken att man kunde göra typ allt, så länge det kändes bra i kroppen. 
    Gnägg
  • Pysselina
    Emsoff skrev 2017-02-09 08:59:49 följande:
    Låter som att vi har lite liknande historier. Har 4 missfall bakom mig under 2,5 år. Hittade de något under er missfallsutredning?
    Jag har myom men efter flera olika undersökningar så säger läkarna att de inte ska störa. Så den troligaste orsaken är min ålder, dvs att kvaliteten på äggen är sämre. 

Vad trist med 4 missfall! Jag tycker att den upplevelsen gör att man inte vågar slappna av innan v12 alls. 
    Hur dealar du?
  • Solen2
    Milla8101 skrev 2017-02-09 08:56:32 följande:
    Va tråkigt med minus.. Kör ni på direkt igen? Jag slutade med lutinus igår, har inte känt något än iaf och inte innan heller. Men det är nog inte så konstigt att man känner något, man stoppar ju trots allt i sig en del.
    Vi ska träffa läkaren på tisdag för att stämma av hur vi går vidare. Jag hoppas vi kan påbörja nästa behandling vid nästa mens som bör vara i början/mitten av mars. Ska bli intressant att höra hur de tycker att de har gått och hur jag svarade på behandlingen. Skulle helst vilja ha samma behandling igen (korta protokollet, gonal-f, orgalutran och ovitrelle) iom att jag då vet mer vad som väntar och hur min kropp reagerade på förra behandlingen. Men vi vill ju ha den behandling som läkaren anser ger bäst resultat, kvalitet på äggen och störst chans till gravididet. Så vi får väl se. 
  • Solen2
    Pysselina skrev 2017-02-09 08:53:11 följande:

Hej! 
    Jag är helt ny här på Familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråden.
    Vill jättegärna vara med även om jag det nog är i senaste laget kanske?

LIte om mig:
    Efter 3 mf under 2 år så kör vi nu IVF som "sista" lösning. Är inne på ruvardag 7 idag, går i Uppsala och betalar allt själv pga ålder. Började med Synarela vid nyår och sen kört Menopur och Ovitrelle. Nu Lutinus. (Känner mig som ett apotek...)
    Blev bara ett befruktat ägg, så det är det som sitter inne nu. 

Har inte hunnit läsa alla över 800 inlägg i tråden ännu, men ville bara säga hej! 

Håller tummarna för er alla!
    Kram
    //M

Välkommen!
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 08:53:11 följande:

Hej! 

Jag är helt ny här på Familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråden.

Vill jättegärna vara med även om jag det nog är i senaste laget kanske?

LIte om mig:

Efter 3 mf under 2 år så kör vi nu IVF som "sista" lösning. Är inne på ruvardag 7 idag, går i Uppsala och betalar allt själv pga ålder. Började med Synarela vid nyår och sen kört Menopur och Ovitrelle. Nu Lutinus. (Känner mig som ett apotek...)

Blev bara ett befruktat ägg, så det är det som sitter inne nu. 

Har inte hunnit läsa alla över 800 inlägg i tråden ännu, men ville bara säga hej! 

Håller tummarna för er alla!

Kram

//M

Hej och välkommen.

Vi bekostar vår behandling själva med och fick med bara ett befruktat ägg som jag fick tillbaka förra torsdagen!

Hur känner du dig?
  • Pysselina
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-09 10:03:41 följande:
    Hej och välkommen.

Vi bekostar vår behandling själva med och fick med bara ett befruktat ägg som jag fick tillbaka förra torsdagen!

Hur känner du dig?
    Hej Ulrika! Tack! Det betyder otroligt mycket att få vistas "i gott sällskap"... 
    Då är vi i samma fas? Jag fick ett 2-dagars, vad fick du?
    Jag känner mig mycket lugnare nu, var ganska omtumlad efter utplock och isättning, så det tog ett tag att liksom landa igen.
    I början var mina bröstvårtor som otroligt ömma, nu har det lagt sig men jag tycker mig känna att brösten börjat växa lite. Nog för att de brukar bli lite större inför mens, så jag försöker att inte dra några stora växlar ännu. Sen vet jag inte hur länge som ägglossningssprutan fortfarande påverkar min kropp. 
    Har du varit gravid innan med ivf?
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 10:17:50 följande:

Hej Ulrika! Tack! Det betyder otroligt mycket att få vistas "i gott sällskap"... 

Då är vi i samma fas? Jag fick ett 2-dagars, vad fick du?

Jag känner mig mycket lugnare nu, var ganska omtumlad efter utplock och isättning, så det tog ett tag att liksom landa igen.

I början var mina bröstvårtor som otroligt ömma, nu har det lagt sig men jag tycker mig känna att brösten börjat växa lite. Nog för att de brukar bli lite större inför mens, så jag försöker att inte dra några stora växlar ännu. Sen vet jag inte hur länge som ägglossningssprutan fortfarande påverkar min kropp. 

Har du varit gravid innan med ivf?

Hej

Vi fick tillbaka ett 2dg med och jo jag har varit gravid flera gånger dock utan ivf..så är så frustrerad nu när jag har alls grav symtom men då lutinus ger samma symtom kan man ju inte lita på sin kropp!

Har du varit gravid innan?
  • Pysselina
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-09 10:41:09 följande:
    Hej

Vi fick tillbaka ett 2dg med och jo jag har varit gravid flera gånger dock utan ivf..så är så frustrerad nu när jag har alls grav symtom men då lutinus ger samma symtom kan man ju inte lita på sin kropp!

Har du varit gravid innan?
    Förstår. Såhär första ivfet känns det som jag har noll koll på allt! Visste inte att det var Lutinus som påverkade, trodde det var Ovitrelle. Vilka symptom har du?
    Har 3 mf i bagaget så har åxå hyfsat bra koll på mina graviditetssymptom... får kolla först den 18 feb...
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 10:49:30 följande:

Förstår. Såhär första ivfet känns det som jag har noll koll på allt! Visste inte att det var Lutinus som påverkade, trodde det var Ovitrelle. Vilka symptom har du?

Har 3 mf i bagaget så har åxå hyfsat bra koll på mina graviditetssymptom... får kolla först den 18 feb...

Du vet nu borde ovitrelle va ur kroppen jag tog min den 29.. har gjort ett par tester för å se om den gått ur kroppen i söndags fick jag noll utslag på gravtesten..men sen i tisdags har jag börjat få streck

Jag har ömma bröst hade hemsk mensvärk i går..kan få illamående attacker på kvällarna men de går fort över!
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 10:49:30 följande:

Då ovitrelle ska va ut ur kroppen på 10 dagar vågar jag inte riktigt lita på dessa tester..har annars testdag den 21 Stickan som är mörkröd på "handtaget" är från i söndags de andra är från tis ons och i dag.

Svar på tråden IVF Januari 2017