• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Yasminjafarirad

Hej jag ska börja med IVF snart har börjat med provera som start för att framkalla mens , så snart så börjas allt , skulle vara kul att höra om er alla och att vi kan ge varandra stöd ! Då jag inte känner någon i min omgivning som har gått igenom detta som jag gör nu !

• Life02

En fundering....
    vi har 3 ägg i frysen och ska göra FET om 1 månad. Tar man ägglossningsspruta då eller man kör helt i sin egna cycel? Vad händer om man inte får ägglossning?

• CarolineJL
    Milla8101 skrev 2017-02-10 20:57:24 följande:

Ja men då är det ett fint ägg ni fått tillbaka :)

Jag har redan testat och fick plus :) dock har jag lite blödningar så vi kollar upp så det inte är ett MF lr utomkveds, fick idag reda på Hcg och det hade fördubblats som det ska fast min läkare tycker det är lite lågt ändå så vi ska på ett tidigt vul nästa torsdag. En Bergodalbana.... När testar du?

Åh grattis till plusset! Så himla roligt! Jag tror och hoppas allt ser fint ut. Vi testar 19/2 så prick en vecka kvar. Har fått små stunder av mensvärk senaste dagarna men är på tok för tidigt för mens, så antar att det är en biverkning. Inbillar mig att ägget fäst och att det är det jag känt. Nu börjar en läskig vecka där jag kommer springa på toa för minsta flytning och be för att det inte är mens..
  • FiaW

Hjälp!! Väntar på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan göra så att testet visar fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

• Emsoff
    FiaW skrev 2017-02-12 12:13:30 följande:

Hjälp!! Väntar på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan göra så att testet visar fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Om jag skulle blir gravid under sprayningen?
    Om du blir gravid under sprayningen så avslutar du sprayningen och graviditeten fortsätter att utvecklas.
    www.ivf-gruppen.se/for-er-i-behandling/fragor-och-svar/
  • Emsoff

FiaW glömde ju att skriva grattis. Vad jag har förstått så är det ingen som helst fara.

• FiaW
    Emsoff skrev 2017-02-12 12:40:21 följande:

FiaW glömde ju att skriva grattis. Vad jag har förstått så är det ingen som helst fara.

Tack snälla! Jag slutar med sprayen och ringer kliniken imorgon.

Vågar inte tro på nåt än och med några MF i ryggen så är det bara att hålla alla tummar i så fall.

Kram
  • Emsoff
    FiaW skrev 2017-02-12 12:46:16 följande:
    Tack snälla! Jag slutar med sprayen och ringer kliniken imorgon.

Vågar inte tro på nåt än och med några MF i ryggen så är det bara att hålla alla tummar i så fall.

Kram
    Vet känslan! Haft 4 missfall själv! Stort lycka till! Kram!
  • anina
    CarolineJL skrev 2017-02-12 08:53:29 följande:

Åh grattis till plusset! Så himla roligt! Jag tror och hoppas allt ser fint ut. Vi testar 19/2 så prick en vecka kvar. Har fått små stunder av mensvärk senaste dagarna men är på tok för tidigt för mens, så antar att det är en biverkning. Inbillar mig att ägget fäst och att det är det jag känt. Nu börjar en läskig vecka där jag kommer springa på toa för minsta flytning och be för att det inte är mens..

Då har vi samma testdag. :) Åh så jobbigt att vänta.
  • Milla8101
    CarolineJL skrev 2017-02-12 08:53:29 följande:

Tack ! :) Lite mens värk är bra, det är nog bara livmodern som växer lite :)

ja jag har gått på toan nästan varje timma för att se om det har förändrats till det bättre lr sämre. Nu tror jag att min blödning håller på att försvinna, har inte blött ngt sen igår :)
Svar på tråden IVF Januari 2017