• Caarina1985

IVF februari 2017

Millilo skrev 2017-02-09 11:08:54 följande:

Hurra! 7 av 12 ägg befruktade. Vid tidigare 2 IVF:er har bara 1 av 20 blivit befruktade med kort protokoll. Den här gången fick jag prova långt protokoll vilket verkade passa mig väldigt bra med endometrios. 

Lite nervöst för fick veta att kliniken har tydligen som standard att odla 5 dagar innan återföring om plocket görs på en onsdag. Det hade känt bättre om odlingen var anpassad efter äggen.

Åhhhh vad underbart att det ramlar in positiva besked här i tråden. :) Hoppas att du får fina krigare till insättningen!
  • Caarina1985
    Millilo skrev 2017-02-09 11:14:07 följande:

Fniss... rolig konversation. Kan känna igen mig i att det är skönt att tänka på annat. Dock ingen hit att byta jobb under IVF:en, det provade jag sist...

Inuti bubblan skrev 2017-02-09 17:44:28 följande:

Haha, alltid ska det vara på allt på en gång! Allt eller inget känns det som ibland. "Råkade lägga bud på ett hus" - sånt som bänder oss alla då och då :D

Lycka till med nya huset och framför allt med ÄP!

Kanske man skulle testa byta jobb också när jag ändå är i farten :) nä, tror jag hoppar över det just nu. Förstår om det inte var ngn hit.

Jooo, det är verkligen allt på en gång. Fast nu är det iaf något positivt :) Under mina fyra tidigare insättningar har jag tre av gångerna som ruvare haft sjukdom&dödsfall i familjen. Inte så konstigt kanske att det inte fastnat, men nu jäklar....

Det var väl inte riktigt "råka" men det är krig på bostadsmarknaden och man säljer typ utedass för miljonbelopp. Vi trodde nog aldrig att vi skulle vinna budgivningen med våran insats.

I slutet av månaden vill vi ha ett jättepositivt besked så jag vet vilken av rummen som ska få mest kärlek!
  • Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-09 12:42:53 följande:

Idag kunde jag inte knäppa mina jobb-byxor. Ganska svullen mage. Minns inte att jag kände mig så uppsvälld de andra två gångerna. Hoppas det inte är tecken på överstimulering. Känner av hormonerna mycket mer denna gången. Försöker tänka att det är något positivt. Längtar till vul i morgon. Förhoppningsvis får jag då veta när äggplocket blir.

Igenkänningsfaktor deluxe! Hoppas att det inte är överstimulering.

Jag får ont när jag är kissnödig. Men det är blåsan som trycker på. Har aldrig känt det tidigare, men då har jag inte heller haft så många blåsor..
  • Caarina1985
    Inuti bubblan skrev 2017-02-09 18:38:13 följande:

Åh, känner igen det där! För många såna besked på en gång är alltid tufft! Jag brukar ändå kunna känna lite glädje för deras skull - påverkar ju inte våran situation på nått sätt. Men min sambo tycker de är jättejobbigt. Han vill inte att jag pratar så mycket om vänners barn och visar bilder från instagram, medans jag inte kan få nog! Men de har hänt när bekanta gått ut med ultraljudsbilder i sociala medier på samma dag så de har blivit lite för mycket... lite orättvist är det allt, när blir de våran tur? Massa styrkekramar till dig!

Det är så underbart med en massa bebisar i ens närhet. Kan inte vi få ett barn så är det fantastiskt att andra kan det.

Jag är så lyckligt lottad som är moster till 6st fantastiska individer (mellan 2-8år) så skiter det sig med egna så ska jag fortsätta att trampa upp en väg för dom jag redan 'har'.

Titta du på andras bebisbilder och mys genom andra :):)

Hoppas CarolineJL att tiden inte susar fram till testdag. Håller tumme för goda besked.
  • Caarina1985
    H 143 skrev 2017-02-09 19:45:35 följande:

Våra två vågar de inte odla vidare på, får se om de delat sig något mer tills morgon. Vårt första och sista landstingsbetalade ivf. 85% av äggen var omogna.

Nämen NEJ vad tråkigt. Vi får hoppas att dessa två i alla fall är De som behövs!
  • Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-09 21:26:30 följande:

Ingen fara :)

Det går bra för oss. Trodde sprutorna skulle vara värre men nu går de av bara farten.

Mina ägg ville inte växa så snabbt så blev förlängd sprut tid. Men nu börjar dem "mogna" så äggplock blir på alla hjärtansdag för oss, känns positivt då dagen i sig är väldigt kärleksfull. Så vi håller tummarna och hoppas <3

Håller tummarna att äggplocket går bra för er imorgon och att ni får ut många fina ägg <3 kram

Nämen, tänk om det blir en liten kärleksbebis i dubbel bemärkelse :) Det hade vart helt fantastiskt.
  • Caarina1985

Tror jag blir tokig på min man snart..

Sitter i bilen på väg till Umeå då vi ska på äggplock imorgon kl.8

HAN har suttit och tuggat på fingrarna sen vi satte oss i bilen för 7 timmar sen! När vi kommer fram ska jag besikta de stackars fingrarna ;)

Samtidigt lider jag med honom som är så nervös. Det brukar bli några T-Shirt byten under äggplockningsdagen.

• Caarina1985
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Lider med er! Men hoppas att nästa försök ger er de perfekta förutsättningarna istället.
  • Caarina1985

Igår var vi på äggplock och vi var nog båda två i chock när vi for därifrån. 13st ägg lyckades jag leverera - hade aldrig funnits i min fantasi att få ut så många.

Synd bara att det gör såinihelvete ont efteråt, känns som min livmoder blivit överkörd av tåget.

Insättning är planerad till måndag, om inget annat händer efter vägen.

Tur att man inte är så skrockfull, 13 ägg och insättning den 13e :)

• Caarina1985
    Busfrö10 skrev 2017-02-11 08:48:09 följande:

Morrn!

Började med Lutinus igår... hatart... Ett jäkla kladd bara... Men säkert bra förstås =) Bara att bita ihop och försöka bli kompis med "enmeterspinnen" som ska upp i puppiluran =D

Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten.. :)
    Popetot skrev 2017-02-11 09:04:10 följande:

Jag har aldrig fått lutinus utan istället crinone. Tycker den funkar ganska bra även om det blir lite jobbiga flytningar ibland. Däremot har jag hört att det är mycket mer hormoner i lutinus. Kanske är bättre?

Antar att Crinone fungerar likt Lutinus. Men det känns lite läskigt när tabletten smälter och det bara rinner ut som om man kissar på sig.

Synd att man måste ladda in tre stycken under dagen. Hur många Crinone behöver man ta om dagen?
Svar på tråden IVF februari 2017