• Caarina1985

IVF februari 2017

Popetot skrev 2017-02-11 18:37:38 följande:

Någon som hört om speciella livsmedel man bör/inte bör äta under ruvning? Jag vill göra allt rätt denna gång!

Jag läste någon gång att ananas var bra men nu hittar jag inte var. Längtar till äggplocket på måndag. Så svullen nu. Känns som det finns mer grejer i mig än vad som egentligen får plats.

Så fort du gör en insättning är du gravid till det att testet visar ev motsatsen.

Följ livsmedelsverket rekommendationer vad man inte ska äta (östersjöfisk, rått kött m.m.) när man är gravid.
  • Caarina1985

Precis som nämndes nyss om vad man ska äta/undvika som gravid så nämns det flitigt att det vi stoppar i oss har effekt på barnet.

Pratade med en kompis idag och har en liten varningens ord att dela med till er:

GÅ INTE PÅ MASSAGE!! Gör ni det så berätta för guds skull till massören att du gjort ivf, om de inte är dipl cert gravidmassörer för behandling i tidigt skede så kommer de sannolik inte att peta på er. Det är så mkt som händer i kroppen vid en behandling att det kan resultera i katastrof. Många behandlar först från v12.

• Caarina1985

Hej allesammans, nu är man ruvare till två stycken jättefina embryo.

Av våra 13 ägg blev 4st befruktade och de har alla utvecklats jättefint (till skillnad från tidigare när många befruktats men utvecklats sämre)

Så nu ligger 2st på långtidsodling till senare i veckan. Å jag får gå runt och känna mig jättegravid när vi ska flytta den 1a (testdag 3e).

• Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Njut av det fantastiska resultatet. Visst är det märkligt vad olika det kan kännas. Jag känner mig fortfarande alldeles uppsvälld som om jag precis svullat julbord.

Ja, de där männen får tyvärr ta mycket skit. Men förhoppningsvis resulterar det i nått gott =)
  • Caarina1985
    FiaW skrev 2017-02-13 12:20:58 följande:

Har pratat med kliniken nu och hon sa bara ett stort grattis och att vi skulle försöka njuta av situationen så mycket vi kunde. Det var rätt att jag slutat med nässprayen.

Hon sa också att det inte alls var ovanligt att kvinnor blev gravida under nedregleringen. Min teori är att det var bra för min kropp att dämpa de egna hormonerna lite, skulle inte förvåna mig om ganska många kvinnor har östrogen-dominans pga bl.a. p-piller och att den obalansen ställer till det för fertiliteten.

Eftersom jag haft två MF tidigare är jag såklart jätterädd att det ska hända igen, men jag ska ändå försöka njuta.

Jag har bestämt mig för att ta ett graviditetstest till snart, ifall det andra ev. skulle kunna ha visat fel.

Det här är så osannolikt!!

Det finns inte nog med grattis i världen åt er. Vilken härlig gåva. Hoppas att allt går bra och att du kan njuta max av allt..!
  • Caarina1985
    Jessa01 skrev 2017-02-13 13:30:18 följande:

Det är tur att ni finns och att jag har vänner som gjort detta, Jag antar att man kan se detta som en testgång och då vet man vad som väntar.

Men än är inte loppet kört! ;)

Det är ju en klen tröst när man går så hårt in för det här. Men det är bättre att avbryta ett halvdant resultat och använda försöken till gånger med bättre förutsättningar. Men för en öppen dialog med läkaren så kommer ni fram till vad som blir bäst.
  • Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-13 15:17:34 följande:

Jag är en mespropp när de kommer till smärta så förväntar man inte att det ska vara smärtfritt faktiskt. Blir nog en pärs men det är de förhoppningsvis värt i slutändan ;)

Vad mysigt ni kommer ha det med Hotell mys och allt. Det kan behövas efter ett äggplock. Det brukar kännas lite efteråt.

I fredags när bedövningen och smärtstillande släppte gick jag som tant Agda 97 år, det enda som saknades var rollatorn.

Håller alla tummar för er imorgon. Både Sofia & Nils-Gunnar är otroligt skickliga. Vet du vem av dom som har operation imorgon? Och passa på att mata personalen med frågor när ni ändå är där.

Kör försiktigt ner, var ute i god tid så ni slipper stressa. Det är glashalt efter vägarna.
  • Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-13 17:39:43 följande:

Tack så mycket. Idag latar jag mig bara :) grattis till ruvning.

Skönt att få softa på och ha det heeeelt befogat.. :) Om vi lyckas med våran stora dröm så lär det inte bli något softa förrän tidigast år 2039. Så njut!
  • Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-13 18:00:16 följande:

Har ingen aning om vem våran doktor blir imorgon, har helt ärligt inte ens tänkt på att fråga. Känner knappt nån i umeå så spelar ingen roll vem av dem de blir, resultatet blir nog samma oavsett :)

Jo usch vägarna är som isrinkar. Fybubblan!! Men vi är ute i god tid, är redan idag nere i umeå och ska sova natten här. Hatar att stress om min karl är nog trögstartad som de är på morgonen haha

Skönt att redan vara framme. Vi puttrar på norrut efter inlandsvägen i typ 70. Längtar tills vi kommer till Arvidsjaur då ska jag köpa en kaffe :) och sen puttra vidare.

Inte är väl din karl som min..? Det brukar påstås att det alltid är kvinnorna som är söliga. Men hos oss är det nästan alltid jag som får stå och vänta :P Jag brukar reta honom att det är han som är kvinnan i huset.
  • Caarina1985
    Arapapegojan skrev 2017-02-13 19:54:29 följande:

Hej! Vi fick tillbaks en balstocyst i lördags, fyra eller fem till frysen, garanterat fyra men de skulle odla en femte ett litet tag till innan frysen. Jag är så negativ! Mår inte alls bra har gjort IVF 2013 och det gick inte vägen trots blastocyster och flera till frysen. Läkarna är väldigt positiva men jag mår inte alls bra. De säger att det bör ta sig och pratar tom om att det är syskon i frysen. Men jag har blivit besviken så många gånger. Så jag vågar inte hoppas. Och dagarna är så LÅNGA! Skönt att prata av sig med fler i samma sits., är ny här och okunnig. Men min adress osv syns väl inte. Vill hålla det här mellan mig och min man (samt de närmaste vännerna) Kramar och lycka till alla kämpar ?

Välkommen!

Läkarna ser säkert ur ett annat perspektiv än vad du gör. Du är så fruktansvärt rädd att bli besviken och de ser ur deras synpunkt hur troligt det är att det skulle lyckas Rent medicinskt.

Jag tycker du ska våga hoppas, det är enda sättet att vinna på. Grynet i din mage känner dina känslor...

Det är ingen fara, ingen ser vem du är. Det enda vi ser är ditt användarnamn. Så vill du vara anonym här så är det okej.
Svar på tråden IVF februari 2017