Gravid Bf Oktober 2017
Hej!
Blev flyttad på RUL från 29 september till 2 oktober så kan ju hoppa med här i oktobertråden.
Jag är gravid i vecka 31+3.
Har en son som föddes i maj 2011. Han förlöstes med akutsnitt efter en igångsättning som blev för påfrestande för honom.
Pga jobbiga erfarenheter med förra förlossningen så går jag numera hos aurora för att tänka framåt och bearbeta det gamla.
Ned detta barn slipper jag igångsättning oavsett, får ett planerat snitt istället för att bli igångsatt. Däremot inte 14 dagar över tiden, då sonen blev sämre i magen (hade för lite fostervatten på slutet. Föråldrad moderkakan. Tecken på havandeskapsförgiftning samt att bebisen var liten) så blev igångsatt 41+4 pga det.
Så hos auroran ska vi förmodligen nästa tillfälle bestämma ned läkare när jag får ett slutdatum. Har önskat kring BF eftersom jag ändå allra helst vill föda denna vaginalt, och blir snittet planerat på BF ELLER precis innan/efter och jag ändrar mig och hellre vill låta kroppen komma igång själv så får jag! :)
Längtar så efter min bebis! Min och sambons första gemensamma. Min gosse är 6 år och hans 5, så det blir mysigt med en bebis. Sen får vi se om det kanske blir en till i framtiden. Jag skulle absolut inte ha något emot det :D