Inlägg från: erijon |Visa alla inlägg
  • erijon

Gravid Bf Oktober 2017

Puh!

Ctg registrerade regelbundna sammandragningar som var riktigt starka mot innan, på skärmen visades mellan 60 och 70 nen var ca 15-20 min mellan. Allt med bebis verka bra! Toppen.

Tappen var helt mjuk, två cm lång och öppen en cm. En hinnsvepning gjordes och kor efter lossnade delar av slemproppen. Har FRUKTANSVÄRT ont nu.. ligger i soffan fast läkaren bad mig Gå, gå i trappor, duscha, röra mig osv. Är inte tuff nu. Värker ner ända under knäna, så ont gör det. Gaah! Vad har jag gett mig in på? Haha

Det ör bestämt att jag ska vara gravid som mest 10 dagar till, så slipper jag gå över tiden. Kommer fp höra svepningar med två dagars mellanrum ända fram till BF. P vägen ska tillvägagångssätt för igångsättning tas, eller lägga In tid för planerat snitt (men vill försöka föda vaginalt).

Har ny svepning på förlossningen på lördag kl 11 om denna inte funkade! Shit vad jag och min kille ör spända nu..

Tänk om det drar igång när sonen är i skolan och sambons son ska lämnas hit från mamma ..? Han vill hellre ha barnvakt än att han stannar då hon har förmågan att lite ta åt sig äran (kommer antagligen kräva att han stannar hela veckan och veckan efter då så vi inte får hit honom under bebisens första dagar. ). Får panik. Panik. Panik. Men inorgon efter 16 kan vi få åka in och föda :D

Usch under skrivande stund tror jag bestämt att jag fått min första VÄRK. Fy fasen! Smärta

• erijon
    LitenBlomma skrev 2017-09-21 17:25:16 följande:

Erijon: En värk närmare att få träffa bebisen! Tänk att ju ondare du har desto närmare är du. Det fixar du!! Heja heja

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Ja! Det har kommit flera men inte klockat än.. rädd att det mest är "biverkning" från svepningen.

Ska göra allt som vanligt ikväll i hopp om att det visar att det är på riktigt.

Det är coolt. Läskigt och mäktigt samtidigt. Obeskrivligt! :)
  • erijon

Tråkigt att det avtog igår, sent. Hade små värkar verkligen! Fått sova HELA NATTEN?! Aldrig hänt. Ont idag, började blöda imorse som igår hade avtagit helt efter svepningen.
    Hugger till ordentligt i underlivet ibland, gör sjukt ont.

Ska strax gå med sonen till skolan och försöka mig på en omväg och få igång värkarna igen! :) känns ändå skönt att få vara utvilad nu!

• erijon

Haft som lite luriga värkar hela dagen, till och från. Känner mig öm.. och annorlunda i underlivet liksom. Känner ju att något är på gång, inget känns som vanligt riktigt.

Mår bra, får ont emellanåt men allt är hanterbart. Slemproppen släpper hela tiden, liksom varje toalettbesök. Inget blod längre men det är väldigt (ursäkta, äckligt!) kladdigt och slemmigt hela tiden.. haha. Känner mig så ofräsch!

Ska ladda med tacomys med barnen och mannen ikväll, fredagsmys i soffan med godis, chips och film. Nu är vi redo. ALLA. Barnvakt redo och händer inget ikväll/natt ska jag ju på ny svepning imorgon kl 11.00 som garanterat kommer göra sitt. Även om det "bara" hjälper tappen på traven så är det mycket bättre än INGET. Då kanske man kan överväga att ta hål på hinnorna, kanske inte nästa svepning (måndag) utan gången efter.

Svepningen imorgon blir ju innan 48h gått från första svepning.. så den känns som den kan effektivisera yttligare. Även om jag har fel så känns det jäkla bra!

Är väldigt nervös men glad. Tänkte nyss att : nu när det är så nära förlossning.. vi pratar DAGAR så.. ska man nog ta vara på graviditeten. Har ju längtat efter denna spänning och att det faktiskt händer något.. men själva "bära bebis" är ju ändå fantastiskt. Så nu ska här NJUTAS in i det sista innan vår efterlängtade lilla kotte ska få komma ut :) åh blir alldeles tårögd av tanken! Ska vi få en bebis? Våra barn bor storebröder PÅ riktigt (varsit barn sedan tidigare). Wow verkligen! :)

• erijon

Nä ingen bebis än. Han är kvar i magen.. ååh man blir lite galen. MEN bara gjort en svepning! Nästa blir om två timmar, alltså klockan 11.

Är nervös fast jag häromdagen sa till sambon "den åker jag och gör själv så tar du barnen. Det är ingen fara!" Haha. Alltid tuff innan det börjar närma sig. Men nu blir det så. Känns ändå bra.

• erijon

Gjorde svepningen 11.45 ca. Nu värker det så djävulskt i benen, höften/svanken, fram i snippan.. sammandragningar ibland.

Är op Leos lekland med stora barnen som leker (jag GÅR RUNT) men det värker nu så det fasen gör ont i fötterna.. sitter för tillfället och vilar.. var nyligen på toa och kom lite rosa på pappret men inget rent blod. Är nästan sur att jag inte har värkar!! Vill bara få tappen utplånad, eller kortare (den var ca 2cm idag också..) för då kunde dem tänka sig att eventuellt ta hål på hinnorna på måndag kl 10! Eftersom det uppenbarligen inte vill starta :(

Är det normalt att det värker såhär i benen liksom? Är det pga svepningen..? Värker i magen också ibland men benen mest, HELA tiden. Minns svagt att det kunde kännas såhär när mensen kom. Hoppas INNERLIGT att det är början nuuuu.

• erijon

Inatt 01 vaknade jag av att jag drömde att jag hade värkar. Det var tydligen ingen dröm! 9,35 gick vattnet och värkarna gjorde grymt ont trots timmar i duschen. Vi åkte in direkt då värkarna tilltog kraftigt där precis när vattnet gick, plus att jag inte var 100% om bebis var fixerad.

Tappen utplånad, helt mjuk och öppen 2cm "bara".
    Fick ett rum, morfin vid 12 och lustgas vid 11.

Sen slutade morfin verka vid 14. Hade då bara lustgas till ca 16.30 då Eda lades så jag kunde slappna av bättre, eftersom värkarna kom oavbrutet typ.

Nu öppen 4cm bara.. men mår så bra! Sitter på boll, står med gåstol och vaggar. Längtar såå efter bebis!!

Bebis mår toppen :) sådan sjuk lättnad!

• erijon

Den 26/9 kl 07.02 föddes vår otroligt vackra pojke som fick namnet Edvin.

Hade haft värkar totalt 44timmar. Vart på förlossningen sedan 10.00 den 25/9. Gjort sölt vi kunde, kämpade på så galet mycket men trots det ville inte min kropp. Var öppen 5cm och 8timmar senare 6cm.. då sattes värkstimulerande som såklart stressade bebis efter alla timat med så kraftiga värkar.. tyvärr slutade även denna förlossning i akutsnitt. Det som oroat mig? Gjort att jag fått tider med aurora i alla månader.

Det positiva denna gång var att det startade naturligt, hemma på natten. Vattnet gick, hemma i badrummet. Allt vsr så fantastiskt spännande (sjukt smärtsamt!) och coolt. Verkligen WOW!!

Min sambo var helt enormt bra stöd under hela förloppet. Både han, läkare och barnmorskorna jag hann ha sa att dem aldrig stött på någon som kämpat sig igenom DDT-ts lika bestämd och målinriktad som jag. Ingen bedövning tog mer än. Någon timma .. galet.
    Men nu är Edvin här, helt perfekt. 3364g och 50cm lång!
    Världens snurrigaste kille. Snart blir han 24 timmar och har säkert ammat 15-18 timat av dessa.

Jag själv mår som en trasdocka. Söndersliten utan och innan. Kan inte vänds mig ordentligt i sängen.. men inne på rummet igår kväll både stod jag och gick utan stöd. Fixade mig vid handfatet osv. Rätt mäktigt 12h efter en stor bukoperation.

• erijon

Åh mina vader och fötter har svullnat så mycket att jag oroar mig. Tog upp det på BB igår men dem hävdar att det är JÄTTEVANLIGT efter förlossningen. Ännu vanligare efter snitt då jag vätskades upp rejält.. hur blir man av med detta? Kan ju knappt ha skorna. Detta var inte ett problem som gravid ens. Högläge och gå mycket sa dem. Provar men tycker nästan det blir värre..

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017