Inlägg från: erijon |Visa alla inlägg
  • erijon

Gravid Bf Oktober 2017

Wow!!

ÄCKLIGT: Jag är nästan 100 på att en del av slemproppen precis släppte. Som en genomskinlig klump av segt slem (påminner om snor men verkligen en klump!) i trosorna.

Så sjukt spännande. Betyder kanske ingenting, var ingen stor mängd.. men ändå ett tecken. Massor av förvärkar, och sammandragningar. Hade nyss såå stark att jag blev akut bajsnödig. Magen var stenhård.. det hänger väl inte ihop? Men jo. Och så denna upptäckt. Känns galet. Oavsett om inget mer händer nu.

Har det hänt er?

• erijon
    BFoktober2017 skrev 2017-09-17 05:07:23 följande:
    Kan inte minnas att min slempropp har släppt..

men det är det ju säkert.. vad skulle det annars vara? Vanliga flytningar känner man ju igen.

Kanske är på gång nu, så spännande. Vilken v är du i?
    Nej ingenting hände med sonen förra gången så alla tecken är helt nya för mig! :D väldigt spännande.

Vecka 37+5.
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-09-17 07:26:17 följande:
    Hur går det??
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
    Det händer väl kanske ingenting..

Men nu har det kommit lite blod efter sex också. Men det har det ju hjort senaste gångerna och förlossningen menar ju att det är helt lugnt. Men nu kommer det fortfarande lite blodblandat när jag torkar mig, flera timmar senare. Svider/bränner faktiskt när jag kissar också.. kan inte riktigt beskriva var. Känns inte som UVI liksom.

Hade kommit lite blodblandat i trosorna också.. men är ju verkligen inga mängder. Men tidigare gånger har det upphört direkt. Liksom när jag duschat osv sen inte kommit mer. Men nu är det ju annorlunda.
  • erijon

Idag har jag 14 dagar till BF, eftersom barnmorskan ska jäklas att räkna BF som vecka 40+0 här. Grrr!

Men det är extremt lite tid kvar. Eftersom jag litegrann är "lovad" att inte gå över tiden så är det ju faktiskt bara två veckor kvar oavsett. Om jag inte ångrar mig i sista sekund och vill låta det gå en vecka över (vilket jag garanterat kommer göra om inget lyckas sätta igång förlossningen innan BF!)

Torsdag närmar sig, då ska jag på undersökning/kontroll av tappen och få hinnsvepning (om det är möjligt. Jag är väldigt säker på att det borde gå! ) bara 3 dagar kvar. Kan ju absolut bli bebis i helgen!! Ja eller innan, men känns troligare att svepning sätter igång än att det kommer igång helt självmant.

Men jag har en fråga till er: min bebis har inte fixerat sig. Inte sista besöket iallafall.. i vecka 36+4. Och idag under natten har han vänt sig alltså i sidled liksom. Så han har ryggen på höger sida och sparkar på vänster. Spegelvänt alltså. Hänt många gånger förut, så oroar mig inte egentligen MEN blir nästan läskigt såhär sent i graviditeten. Är i vecka 39 nu. Tänk om han roterar på annat sätt också? Läskigt.

• erijon
    Trolltrio skrev 2017-09-18 14:11:32 följande:

Bebis hade gått från ruckbar till nästan rörlig, så den verkar inte redo än.

Sf-mått 38. Stor som ett hus. Bm var säker på att vi ses nästa gång om två veckor.

Men vad det verkar vanligt. För min syster gick hennes bebis från fixerad till ruckbar i vecka 39 tror jag. Var så fram till förlossningen då han fixerade sig när värkarna tog fart.

Min bebis är ännu inte fixerad.. är i vecka 39 nu. Galet.
    Men enligt min aurora kan det vara positivt också, då har man förmodligen rymligt bäcken! Kul för mig som är snittad innan och orolig över att inte kunna föda vaginalt (fast det var inte alls därför jag blev snittad och inget tyder på att jag inte skulle kunna föda ett barn)
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-09-19 00:45:53 följande:

Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
    Stort grattis!! <3

Om du orkar, när ni fått landa, ser jag fram emot en förlossningsberättelse!
  • erijon

Fått teckningsblödning, blodblandat. Haft sammandragningar med "mensvärk" i nu var 10e minut sedan 9.50. Får se om detta håller i sig eller avtar. Spännande! Vecka 38+1 idag. Teckningsblödingen kom igår kväll men fortsätter än men är absolut inga mängder och kommer som "flytning" och är inget som rinner så..

• erijon

Jag hoppas detta är början till att förlossningen är på gång.

Det jag skrev om tidigare idag avtog tyvärr efter ca 3 timmar. Blödningen upphörde och det jag antar var förvärkar (men regelbundna) avtog tyvärr också..

Däremot har jag NU under idol-kvällen gått två nästan riktiga värkar men såklart inte smärtsamma som under förlossningen.. men shit! Nu får jag flashbacks från när sonen föddes. Då hade jag ändå värkstimulerande, blev ju igångsatt.

Imorgon kl 10 har jag besök hos barnmorskan. Dit lär jag ju få gå. Men hoppas slippa ställningstagande på förlossningen på torsdag, och istället ha bebis i famnen då!

• erijon

Var på sista besöket innan BF idag, vecka 39.

Sf:37cm
    Hjärtslag:130/min ca.
    Bebis är ännu inte fixerat men ändå långt ner i bäcken sa BM!
    Imorgon blir det förlossningen 13.30 för ställningstagande. Ska bli så skönt. Men är nervös!

Gått långpromenad idag, har molvärk och massor av sammandragningar. Så trött nu så ska vila och hoppas på att dem blir regelbundna :)

• erijon
    Euphoria85 skrev 2017-09-21 12:27:24 följande:
    Så ligger min bebis också.

BM sa att den vänder sig nog rätt när det väl sätter igång.
    Men.. bebis ska ha ansiktet mot rumpan på mamman alltså?

Min bebis vet jag inte hur han har ansiktet..? Men ligger med sin rygg mot min sida (båda håll för han roterar än i sidled då han inte är fixerad. Han är rörlig än) men ingen har sagt något om det? Men roterar inte bebisen sig nedåt i förlossningskanalen under själva utdrivningsskedet? Jag vet ju inte helt ärligt.

Sitter iallafall nu utanför förlossningen. Så nervös sedan klockan 6 imorse. Gjort nummer två säkert 10 ggr av ren nervositet.. så det svider nu! Fan vad nervös man kan vara! Nu ska jag ringa på här och gå in. Tid 13.30. Håll tummarna att allt ser bra ut och att dem jan svepa och att den gör sitt!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017