Inlägg från: erijon |Visa alla inlägg
  • erijon

Gravid Bf Oktober 2017

Euphoria85 skrev 2017-09-11 10:02:19 följande:
    Prematura Sammandragningar/ värkar.

Märkte inte av någon slempropp alls förra gången och vattnet gick precis innan första killen kom ut
    Hur tidigt var det? Allt gick bra? Tvillingar?
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-09-11 10:07:31 följande:

Värkar med alla utom 4:an. Där vaknade jag av att vattnet gick i sängen och flög upp. Inget sipprande utan en stråle som när man kissar. Fyllde 2 badlakan och tog sedan det tredje mellan benen och gick ner till badrummet.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
    Hur började värkarna..? Alltså hur skulle du beskriva dem när de startar, att dem
    Känns. Visste du direkt att det var dags eller behövde du gå med värkar ett tag innan du förstod att det var på riktigt?

Jag hade verkligen INGA känningar eller förvarningar alls. Blev igångsatt, och då går det ju liksom från ingenting till riktiga förlossningsvärkar. Helt onaturligt liksom.. så jag är så jäkla spänd på hur det kan kännas när det startar!

Har ju massor av förvärkar och sammandragningar denna gång. Och hoppas varje gång på att det skulle vara början på förlossningen.. men det är ju aldrig så. Aldrig upplevt dem så regelbundna eller smärtsamma att jag klockat dem mer än höftat ned tiden emellan typ.

Vill ju ha bebis och vill slippa allt konstgjort!
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-09-11 12:30:49 följande:
    Det är stor skillnad på förvärkar och nublirdetbebisvärkar. Jag har tvekat några ggr och fått förhoppningar men när det sätter igång, då vet man. Mina förlossningar har gått snabbt så jag har fått åka in direkt. Det kanske är någon i tråden som kan berätta om hur det är att gå hemma och kämpa ett par timmar först? Det är ju så det är för de flesta, särskilt första gången.
    Jo riktiga förlossningsvärkar har jag ju haft och inte upplevt denna grav än, såklart. Utan bara haft förvärkar. Men många kanske har förvärkar som blir regelbundna och värre, värre, ondare - förlossningsvärkar. Tänker jag
  • erijon

Nu har jag precis börjat packa BB-väskan.

Jäklar vilken konstig känsla det är.. har liksom inte handskats så mycket med bebiskläder tex, bara köpt, tvättat och vikt ned i lådan. Dem är såå små och söta! Vet inte hur mycket som behövs med till BB? Tog en body, en byxa, en jumpsuit. Strumpor och tunn mössa. Men får kanske slänga i en-2 body's till.. utifall. Bara att packa upp hemma igen annars. En filt till bebis.

3 par Trosor till mig som bör rymma binda utan större problem. Amnings bh. Strumpor.
    Schampoo, balsam, tvål, hudkräm och tandkräm. Skrivit en lapp om saker som måste kompletteras innan vi åker : tandborstar. Laddare!
    - godis/något gott
    - något att dricka (gärna en redbull, SOM JAG LÄNGTAR!)

Tänkte handla minst ett par byxor till idag till bebisen.. har bara köpt två st i stlk 50, kanske en body behövs också. Sen ska jag och bonusen åka till babyproffsen och se om vi hittar någon babysitter. Och kanske en till filt. Har två hittills men minns hur sonen kräktes ner sina filtar på nolltid och så tvättade man dygnet runt ;)

• erijon
    Eilahtan89 skrev 2017-09-12 13:58:43 följande:

Hur tänker ni andra som inte är gifta göra angående faderskapet? Innan eller efter? :)

Alltså vi trodde det var ett problem med pappans 10 dagar om faderskapet inte är påskrivet när bebis kommer? Har vi fel..?

Försökt ringa familjerätten som man tydligen måste göra här i flera dagar men den man ska ringa är på semester till idag kl 17. Bör tilläggas att jag är i vecka 38 så lite stressade känner vi oss med att hinna få en passande tid att skriva på också.
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-09-13 11:09:04 följande:
    Det har gått ruskigt fort, nu känner jag att tiden gärna får stoppas så att jag hinner det sista här hemma. Matrummet ska få lite nya möbler och en tavelvägg. Tavlorna kom med posten igår så ett besök till Ikea för lite ramar. Husvagnen togs hem i helgen. Storstädning, bakning och sånt ska hinnas med.

Ni som är runt min vecka, hur känner ni?
    Jag känner att jag inte kunde vara mer redo än jag är nu för att bebis ska komma ut!

Vi bokar upp oss lite för att inte bara vänta på bebis. Känns som det bästa för att inte bli galen haha. Vill så gärna ha ut min lilla sprattelkorv och ha tillbaka min kropp. Det ska bli U N D E R B A R T att ligga på mage (med förmodligen sprängfyllda tuttar!) , kunna vända sig normalt i sängen, gå utan att ha ont. Väga 12 kilo mindre.. ja allt :D men framförallt få gosa bebis. Och amma. Det ser jag så ruskigt mycket fram emot!

Vill inte vara gravid en dag till. Vill bara få ut bebisen nu!
  • erijon
    felicityporter skrev 2017-09-14 19:41:53 följande:

Det är lugnt BFOktober2017, jag förstår dig. Jag blir bara så ledsen och undrar ibland om jag tog mig vatten över huvudet när jag blev tillsammans med en missbrukare som haft sex med nästan alla rittatjejer i Hbg. Lögnerna sitter kvar trots att han slutat, men känslokallheten förstår jag inte. Det gör så ont när jag vet att han kämpat för att få tillbaka såna tjejer men inte mig. Gråter

Det är ju TYDLIGT hur du förtjänar någon som faktiskt bryr sig. Både för din och bebis skull.

Jag själv skulle inte kunna leva som du, med lögner och svek. Med någon jag inte litar på eller kanske tillochmed känner inte kan offra något för MIG nen har gjort för tidigare tjejer (som dessutom vart bottenskrap rent ut sagt.) . Du bär hans barn, var det något ni ville eller blev det bara så?

Min son från tidigare förhållande har en pappa som är missbrukare men det kom fram låååångt senare. Faktiskt när vi separerade, och då erkände han missbruk som pågått hela min graviditet, samt under barnets första år. Men jag var för blind.. men det förklarar MÅNGA saker såhär i efterhand. Det slutade med ganska tungt missbruk när vi separerade. Idag har vi ingen kontakt, jag jag ensam vårdnad som han faktiskt gett mig efter att han insett att han inte kan vara en pappa- så varför ska han försvåra livet för nig oxh sonen? (Han valde att aldrig skriva under/på viktiga saker om dagis, skola etc. Hade överenskommelse med soc så att jag tillslut kunde liksom skriva under själv och det räckte pga hans beteende) men det är ju svårt att få igenom vissa saker utan båda vårdnadshavarnas underskrift. Så han gav mig den till slut!

Jag kommer ALDRIG vika mig så han får tillbaka någon vårdnad någonsin. Min son är sex och har sagt till sin egen pappa att han aldrig mer vill ses eller vill bo där eller någonting. Så jävla sorgligt och hemskt.. MEN han är så glad över sin fina bonuspappa och för honom räcker det gott och väl. Bör tilläggas att min son bott permanent hos mig sedan separationen.

Nu till annat: jag har sååå mycket känningar. Det kan värka hela vägen ner i vaderna? Få magen, ljumskar, lår och så det liksom drar ända ner i smalben/vader. Hugger i snippan, inuti.. måste vara tappen. Sammandragningar så magen är hård som STEN. Kommer forfarande blodblandat efter varje gång vi haft sex.. gör inget ont men får lite molvärk och sammandragningar efteråt.

I helgen har vi planerat bilresa på 80mil ca.. imorgon alltså. Varav 37-40 mil kommer jag köra ensam i bilen hem.. fatta om något sätter igång? Så jäkla rädd. Men är vi hemma händer garanterat INGENTING! Haha.. vi får chansa. Sambon kommer åka före i bilen han köper så vi går väl stanna och lämna DN bil i värsta fall. Kanske borde ta med babyskydd och BB-väskan utifall..? Men känns nästan sjukt.

På lördagen är vi bortbjuden på middag också.. sonen ska sova hos mormor och båda har bett om hela helgen tillsammans. Deras relation är så fin. Sonen älskar att åka dit och mormor vill gärna adoptera sitt barnbarn haha! :D
  • erijon

Tycker absolut detta ska hållas till en tråd om graviditeterna och fokus på bebis och allt vad det innebär.

Idag ska jag på mitt allra sista besök hos auroran. Spännande och läskigt! På måndag är det vecka 39. Helt jäkla sjukt om ni frågar mig. Blir helt nervös av tanken. Väldigt nervös och så himla lycklig!

• erijon
    BFoktober2017 skrev 2017-09-15 07:45:49 följande:

Erijon: vilken v är du nu i? Du har säkert skrivit det, men är helt senil mu för tiden haha.. oj så tufft att köra så långt, hoppas det gå bra. Jag brukar få ont när jag kört längre sträckor, och så tycker min bebis det är skoj att trycka på kissblåsan under tiden, och det är så jobbigt när man just kör.

Kul med ny bil. Men du kanske ska stoppa i stolen iaf :)

Kan ju vara skönt att få lite tid för er själva när sonen är hos mormor. Så hade vi i helgen som va, mina barn följde med mormor till Sthlm till min bror..

Liten Blomma: det va väl ett kanon bra tips, finns säkert många i samma situation är på familjeliv.

Inatt var första gången på väldigt lääääänge som jag inte svettas som en gris, kunde tom sova med tjockare täcke. Sover alltid nu för tiden med påslakan. Får ju ofta torka mig mellan brösten för att det är blött.. va som en lite aha upplevelse och vakna upp och inse att man sovit hela natten.. haha så sjukt men jag är glad, trivs ju inte med att vara så varm hela tiden.

Dags att snart köra barnen till skolan, sen väntar en fullspäckad helg med fottbollstunering och middag på lördag, söndag blir det barnkalas som sonen ska på och dotter ska testa på cheerleading.. japp sen va det måndag igen.

KRAM <3

Vecka 38. Går in i 39 på måndag, så är ju egentligen lite väl att ge sig på en sådanhär utflykt. Speciellt med alla mina känningar... men ändå. Känner att stannar jag hemma så är det ändå dumt för då är ju sambon inte här! :/
  • erijon

Alltså NU blir jag nervös!

På torsdag, vecka 38+3 ska jag på första kontrollen/bedömningen på förlossningen av tappen. Då ska hinnsvepning göras on det är möjligt, vilket jag absolut tror!
    Så spännande :D kanske blir det bebis innan BF!!!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017