Inlägg från: FiaW |Visa alla inlägg
  • FiaW

Gravid Bf Oktober 2017

erijon skrev 2017-08-31 20:27:16 följande:

Idag har jag haft massor av sammandragningar och förvärkar.

Dels under dagen (mest sammandragningar ) men under kvällen när jag lagade middag började det komma tätt och gjorde tillochmed rätt ont.. men det lugnade sig och avtog helt..

Kan ju gärna fp dröja iallafall en vecka, men ska detta fortsätta får han hellre komma ut.

Längtar SÅ efter bebis. Lukten. Myset! Lugnet.

Att få känna mig smal, MIG SJÄLV, sova på rygg, mage, sova utan att vakna av kissnödighet så man är sprängfärdig.. få amma. Gud vad jag LÄNGTAR!

Så mysigt det låter! Vilken härlig beskrivning, jag längtar också! :D
  • FiaW

Jättefina magar! Så roligt att se :)

Sov faktiskt lite bättre i natt. Bullade upp rejält med kuddar så jag satt upp i sängen, krängde sen lillens gos-elefant runt nacken och kunde luta huvudet på vilket håll jag ville.

Lite ont i svanskotan fick jag men det var ändå 2000% bättre än värken jag brukar få i höfterna när jag ligger på sidan. Såå skönt! Hoppas det håller i sig i natt också :)

• FiaW

Vilken fin mage Glad81! :)

Idag fick min vän träffa sin lilla tjej genom planerat kejsarsnitt. Så ljuvligt! När jag såg hennes lilla kändes allt plötsligt väldigt verkligt och jag kan inte fatta att vi ska få vårt första barn om fem veckor! Galet och underbart!

Idag kände jag plötsligt att jag nått gränsen för vad jag orkar med på jobbet. Jag behöver köra 17 mil per dag för att ta mig dit och hem och på plats är det ganska stressigt. Jag erbjöd chefen att jag kan jobba hemifrån, om hon tyckte det var bättre än att jag blev sjukskriven. Så vi får se vad hon säger. Jag har sovit så dåligt de senaste veckorna att jag känner att jag inte har några reserver kvar :(

Jag hämtade också ut en Tens-apparat för min foglossning och värk i höfterna, hoppas verkligen den hjälper så jag kan sova lite bättre. Jag ska använda den på förlossningen också har jag tänkt.

Ha en fin kväll!

• FiaW

Roligt att se era fina magar och att höra om hur ni har det :) Bra att de har koll på er Musetti!

Tack LitenBlomma och Glad81 för peppande ord! Det värmer! :)

Jag tycker det är så svårt att inte va "duktig flicka". Jag känner hela tiden att jag borde orka mer, borde fortsätta lite till för att det känns som att alla andra gör det. Jag får dåligt samvete för att jag skulle vara lat, men det är ju jobbigt att inte sova, ha ont och vara höggravid.

Jag försöker tänka på den forskare/barnmorska jag pratade med vid en föreläsning för ett par veckor sen. Hon sa till på skarpen när jag sa att jag tänkt jobba till två veckor innan BF. Hon tyckte inte alls det var någon bra idé. Hon sa att hennes forsknings-team jobbar på att få igenom en motion om att alla gravida kvinnor har rätt att vara hemma fyra veckor innan BF. Hon sa att mycket forskning pekar på att förlossningen och första tiden med barnet blir så mycket bättre om mamman fått va ledig en månad innan och kunnat vila och förbereda sig. Jag får försöka peppa mig med hennes ord.

Sen undrar jag om det är fler än jag som är väldigt känsliga och gråter lätt just nu. Det kan va min ganska extrema sömnbrist men kanske också hormoner? Vi skulle besöka BB idag för lite information men det har blivit oväder här och sambon föreslog att vi tar det nästa vecka. Det räckte för att jag skulle sätta mig ner på soffan och gråta en skvätt. Då ska det tilläggas att jag sekunden innan jag fick hans sms dansade till gammal 90-talsmusik i vardagsrummet och kände att livet var toppen... haha, hjälp!

• FiaW
    Musetti skrev 2017-09-18 21:18:17 följande:

Jag försöker läsa den men somnar varje gång!!!

Jag läser också den. Tycker den är jättebra, funkar för mig att tänka så. Ska bara få tid att läsa klart den innan bäbis kommer ;)
  • FiaW
    LitenBlomma skrev 2017-09-19 00:45:53 följande:

Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.

Så underbart! Stort grattis! :)

• FiaW

[quote=78027608][quote-nick]FiaW skrev 2017-09-19 06:13:10 följande:[/quote-nick][/quote]

Så underbart! Stort grattis! :)

• FiaW

Tack för att du frågar Linnnn :)

Jag jobbade sista dagen idag, så otroligt skönt! Nu ska vi bara klara av ett kalas i helgen också sen ska det bara vilas och boas. Lovely!

På måndag ska jag träffa en läkare och skulle hon av någon anledning inte vilja sjukskriva mig trots foglossningen och sömnbristen så tar jag ut föräldrapenning fr.o.m. nästa vecka. Nu orkar jag inte jobba mer. Vissa dagar är jag fullständigt slut, det känns nästan som att jag är sjuk och så mår jag lite illa igen..

Oj vad det händer grejer här, känns som att det kommer att ploppa ut bäbisar på löpande band nu :)

• FiaW

Tack, hoppas ni har rätt! Ja det är en läkare på en Bm-mottagning men i en annan stad då det inte fanns tider hos någon läkare här.

Bm sa att läkarna ibland är lite svåra med att sjukskriva såhär sent i graviditeten och att de tycker att man får ta ut föräldrapenning istället, men jag håller tummarna :)

Beklagar Glad81, så tråkigt! :(

Det kommer säkert att gå jättebra med vaginal förlossning för dig Swinka, men skönt att du kan få KS om du vill.

Barnet ska tydligen helst ligga och titta åt höger för att det ska gå så smidigt som möjligt. Bm sa att det går bra på andra hållet med men att det kan ta lite längre tid bara.

Min lille tittar åt vänster så jag fick rådet att stå och gunga från sida till sida för att se om han vill byta håll, SF 35 idag v 36+4, fortfarande rörlig, bra hjärtljud och blodtryck. 116 i järn och det var hon inte riktigt nöjd med så jag ska öka på dosen järntabletter..hoppas magen pallar. 80 kg nu så +19 kg har det blivit hittills :) Vi skrev förlossningsbrevet idag också.

Härligt att höra LitenBlomma och det ser såå mysigt ut! :)

Spännande för dig nu Erijon!

Låter ju bra Musetti!

Så är det nog lisohl, min lille är ju fortfarande rörlig så han ligger ganska långt upp och trycker nog på allt möjligt här..haha!

• FiaW

Jag har blivit väldigt svullen ovanför nyckelbenen, mellan nyckelben och hals, och det bränner och svider där. Det är som stora kuddar av vätska. Är det nån annan som känner igen det eller vet vad det kan va? Jag har bra blodtryck och urinprov så bm säger att det inte bör bero på havandeskapsförgiftning, men jag är ändå lite nojig att det ska va nåt farligt.

Hoppas det bara är vanlig svullnad som på händer och fötter och att det råkat samla sig där. Nån med erfarenhet? :-/

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017