Inlägg från: FiaW |Visa alla inlägg
  • FiaW

Gravid Bf Oktober 2017

Tack Linnnn, ska hålla koll så det inte blir rött.

Förlåt att jag glömt erijon men varför gör man svepning och exakt vad är det man gör? Har inte hört om det tidigare.

Jättefin mage Glad81, ser ut som den sjunkit lite :)

Jag fick också en babyshower för ett par veckor sen och det mysiga var att få en eftermiddag med de närmsta.

Annars vill jag inte heller ha besök nu, om det inte är av de allra närmsta som jag känner mig väldigt bekväm med. Jag orkar inte låtsas vara engagerad när jag är så trött. Vi hade kalas för bonussonen idag. Det gick bra, vi fick mycket hjälp, men nu är jag så glad att det år över och klart. Nu är det bara vila och förberedelser som gäller.

Jag har ganska mycket mensvärk nu men är också lite förkyld vilket gör mig matt och illamående med värk i kroppen. Hoppas det släpper snart!

Ha en fin söndag alla ni som kämpar på! Nu är vi snart där! :)

• FiaW
    Trolltrio skrev 2017-09-26 01:28:26 följande:

Det var på riktigt! 25 kom vår fjärde son! Återkommer

Jättestort grattis Trolltrio!! Så underbart! :)
  • FiaW

Stort grattis! Så härligt att allt gått bra! :)

Trist att svärmor försa sig, Bfoktober2017. Jag visste också om att jag skulle få en babyshower och tom vilken dag, men det gjorde inget. Det var bara så fint och mysigt att alla hade ansträngt sig, lagat god mat, bakat, pyntat och hittat på aktiviteter, och framförallt ville spendera eftermiddagen med mig :) Hoppas ni får det riktigt mysigt!

Bra jobbat igår med allt fix, förstår att du blev trött.

Idag ska jag packa väskan, bädda spjälsängen och fixa lite inför bäbis i lugn och ro. Äntligen, som jag längtat!

Tycker du gör helt rätt i att "bara" jobba dessa dagarna också, Linnnn. Det otroliga lugnet jag kände när jag väl hade jobbat klart är underbart och säkert väldigt bra för bäbis också. Förvärkar har minskat och jag sover bättre :)

Ha en fin dag alla!

• FiaW

Har haft ett annorlunda men kul dygn :)

Sambon och jag checkade in på SPA igår, åt gott och flöt runt i olika pooler. Ljuvligt! Det blir bara väldigt tydligt hur tung man är när man går upp ur vattnet. Sambon fick dra upp mig ur en av bassängerna..haha! Åt god frukost idag och bestämde oss sen för att ta en tur till Ullared. "Det får bli en väldigt kort tur och vi får se hur mycket jag orkar" sa vi.

Nu, 5 timmar senare kör vi hemåt. Haha, det var sjukt mycket folk där men det gick väldigt bra. Jag blev såklart väldigt trött i fogar, ländrygg och fötter och behövde sitta ner med jämna mellanrum men där finns ju så mycket kul att titta på :)

Bm igår och lill-killen är fortfarande rörlig och ligger och tittar åt "fel" håll, han tittar åt vänster alltså. När hans huvud stöter emot olika nerver i bäckenbotten och det skär ner i grejerna gör det ju så fruktansvärt ont. Då var det bara att greppa kundvagnen så knogarna vitnade och kväva ett tjut.. :)

you

• FiaW
    Swinka skrev 2017-09-29 18:56:25 följande:

Spännande att kösa hur det går för er hemma med bebisar! Även om det både är svettigt och smärtsamt så går det över

Vändningsförsöket idag misslyckades så det blir ett planerat snitt iaf. Men det är ändå lite skönt för då.VET jag! Slipper jag fundera.

En trist grej som hände var dock att jag svimmade på.väg till sjukhuset. Satt på.bänken och väntade på bussen och blev helt yr. Helt plötsligt känner jag bara hur jag slår i huvudet och då har jag ramlat av bänken rakt ner. En snäll dam hjälpte mig och jag fick vatten och dextrosol men har mått lite knepigt hela dagen så nu känner jag VERKLIGEN att han får börja fundera på.sin ankomst!

Hämtat vagn och babyskydd idag också. Så vi är helt redo nu

Tråkigt att vändningsförsöket inte funkade men kanske skönt som du säger att veta vilket i alla fall :)

Usch, så jobbigt att du svimmar så. Vilken tur att du inte slog dig värre! Hoppas du får må bättre resten av tiden.
  • FiaW
    Lillafindus skrev 2017-10-04 08:11:46 följande:

Jag har en liten fundering,

Det är såhär att vi har en katt som är dryga året nu, hon är väldigt snäll och gosig.

För någon vecka sen så satte vi upp spjälsängen och bäddade den, det tog inte lång tid innan hon hade lagt beslag på den.

Till en början tänkte jag inte så mycket på det och lät henne vara i den, ( har den bäddad med en tjockfilt som överkast och ett extra lakan över filten, så hon kommer inte åt bebisens lakan ). Nu igår när hon som vanligt hoppade upp i den och la sig på kvällen så började jag fundera på om det verkligen är en så smart idé, man har ju hört att katter har en tendens att lägga sig över bebisen. Och sen även allt katthår (hon är långhårig).

Är det någon annan här som också har katt? Isåfall, hur resonerar ni kring bebisens saker och katten?

Vi har också katt och vi har valt att låta henne bo hos mina föräldrar nu den första tiden. Dels för att hon är van vid att sova i vår säng och att det känns besvärligt att börja stänga dörren och lyssna på krafs-ljud hela natten och dels för att jag också hört att katter är så glada för barn att de gärna lägger sig och myser runt bäbisens ansikte, med risk för kvävning.

Nu har ju alla inte den möjligheten att låna bort kisen ett tag och i så fall hade jag nog försökt vänja henne vid att inte få vara i sovrummet eller i det rum lillen sover.

Sen håller jag med Linnnn, katthåren tror jag inte du behöver oroa dig för. Det sägs ju att barn som växer upp med djur och lite smuts i hörnen får mindre problem med allergier än de som inte får en chans att bygga upp sitt immunförsvar i ett allt för kliniskt hem :)
  • FiaW

Fina magar ni har!

Och spännande med bestämda datum för er andra med KS!

Nu med bara 10 dagar kvar till BF känner jag att det inte behöver gå så fort tills han tittar ut. Det är så himla skönt att få skrota runt i mitt eget tempo hemma själv och förbereda och vila. Jag har varit så pepp inför förlossningen innan men nu känner jag mig mest trött och vet inte hur jag ska få energi till förlossning och bäbis-tid. Det kallas kanske kalla fötter...?

• FiaW
    BFoktober2017 skrev 2017-10-06 07:00:56 följande:

Jag längtar inte direkt efter förlossning, men vill bara inte vara gravid längre.

Lite så har jag med tänkt, att man inte klara av det för att man är för trött eller att man mår illa så att det stör.. äh jag vet inte.. så mycket konstiga tankar under denna graviditet.

Men visst är det gutt att gå hemma tycker dagar gå fort bara ibland.. men det beror väl på att jag sover för mycket kanske.

10 dagar känns ju som ett slut iaf

Ja man undrar ju lite var alla tankar och känslor kommer ifrån men för mig är det nog lite nervositet inför första barnet och inför vilken jättestor omställning som väntar, i kombination med att det är väldigt lugnt och skönt här hemma. Det är också väldigt skönt att känna att det inte finns så mycket krav på mig just nu, att man får lov att vara lat och ta hjälp när man är höggravid. Det blir en befrielse från alla de vardagliga kraven både från sig själv och andra.

Ja dagarna går väldigt fort ibland, det låter ju jättebra att du sover och vilar dig mycket. Då behöver du säkert det :)
  • FiaW

Så jobbigt BFoktober2017, skönt att det gick över fort.

Grattis till ledighet Linnnn! Njut nu, det är du värd!

Det har inte nämnts något om hinnsvepning hos min bm eller i föräldragruppen. Man kanske inte gör det här där jag bor direkt och jag antar att det kanske bara är aktuellt om man har väldigt ont eller stora problem med att fortsätta graviditeten och därför inte kan invänta att det sätter igång av sig själv?

Vecka 39+0 idag :)

• FiaW
    Linnnn skrev 2017-10-10 11:33:02 följande:

Jag köpte tjocka nattbindor och inte de vanliga tunna. Jag har börjat packa, men allt går ju inte att stoppa i nu. Hade också köpt en godispåse, men den har jag käkat upp, så tror att jag får skicka mannen till en kiosk efter fl Kan typ inte minnas någon gång då det varit så gott med godis... Första gången började mannen bre mackor till sig själv att ta med efter att han ringt till ambulansen Den här gången säger han att han inte kommer att ta med något, så bara därför kommer det väl att ta längre tid...

Haha, tack för skrattet Linnnn! Lät så kul med godispåsen :)

Jag har bara hört att det är bra att ha tjocka bindor men det kanske inte är nödvändigt då? Detta är första barnet så jag har ingen egen erfarenhet. Jag vill gärna ha vingar och på de två apotek jag varit har det varit antingen tjocka utan vingar eller tunna med vingar... men då kanske jag kan satsa på största tunna nattbindan från tex always?
  • FiaW
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 15:48:18 följande:

Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!

08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon

Åh, stort grattis! Så härligt! :)
  • FiaW
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 22:01:11 följande:

Började klocka värkar vid 3-4 in att, då gav jag upp allt vad sova heter

Ringde fl vid 6 snåret och de så att vi var välkomna när värkarna var på ca 3 minuters mellanrum och höll i sig 1 min....

Fick i de stora barnen frukost och förberedde dem på att bli lite tidiga till skolan.

Jag tyckte det var hellugnt.

Fick ju ta igen mig mellan värkarna!

06:40 gick vattnet.

Då byta jag om och så körde vi.

07 lämna vi stor barnen på fritids även fast de ej har kvar sina platser.

Så snällt att de kunde lämnas!

Tror vi var uppe på fl 07:30...

De bad oss vänta i ett fikarum.

Fast fick snabbt in oss på sal där jag precis hann få på mig skjorta och andas lite lustgas.

Öppen 8 cm vid kontroll och direkt efter känning av BM kom krystvärkarna.

8:10 starta krystningen och 8:16 var hon ute!

8:25 lyfte vi på filten och kollade vad vi fått för nått

Kroppen är fantastisk! Tänk vad den kan!

Vi åkte hem efter 7 timmar men ska tillbaks till läkarkontroll imorgon.

3555gram och 48cm kärlek!

Vilken liten godbit! Skönt att allt gick bra och så snabbt! :)
  • FiaW

Vilka fina magar ni har! :)

Det låter ju som att det var lite fostervatten ändå Musetti, om de nu tyckte att mängden hade minskat idag. Konstigt.

Som vi kämpar tjejer, heja oss! Snart i mål! :D

Tufft att mannen ska vara iväg en vecka Marrebj, hoppas det sätter igång innan han måste åka.

Vet inte riktigt ang sex efter att slemproppen försvunnit Lillafindus men det känns inte som det borde vara något problem. Många kvinnor märker inte ens när deras slempropp försvinner och fortsätter att leva på som vanligt. De säger ju att man ska kunna ha sex hela graviditeten om det känns bra. Däremot inte efter att vattnet har gått ;)

Alltså, nu är det bara TRE dagar till BF. Det har nog inte riktigt sjunkit in än. Bm pratade senast om att förstagångsföderskor som är lite äldre inte får gå lika länge innan igångsättning. Om lillen inte kommit på tisdag blir det nog hinnsvepning och att BM ringer ett samtal för rådfrågning till förlossningen. Jag vill helst slippa igångsättning så jag håller tummarna för att han vill komma av sig själv nu i helgen, alternativt efter hinnsvepningen.

Ha en fin torsdag! :)

• FiaW

I morse 06:32 kom vår lille kille! 50 cm lång och 3245 gr tung. Hur gullig som helst! :)

Lite jobbig förlossning med lång latensfas, allt som allt 29 timmar från första värken till han var ute. Mitt SF-mått har legat över kurvan hela tiden och ändå var han inte större, hade väntat mig närmre 4 kg.

Grattis Glad81!! Då blev det samma dag för oss, så kul! :)

Heja er andra, snart är ni där!

• FiaW

Stort grattis till alla bebisar!! Vilket ös! :)

Håller tummarna att det snart är dags för er som är kvar <3

• FiaW

Vad heter tråden du startat med oktober-bebissnack LitenBlomma?

Hoppas alla har en fin söndagkväll! :)

• FiaW

Grattis till de nya bäbisarna och HEJA er som är kvar! Nu är det inte långt kvar :)

• FiaW
    Marrebj skrev 2017-10-28 11:30:15 följande:

Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga

Äntligen, stort grattis! :)
  • FiaW
    BFoktober2017 skrev 2017-10-29 21:42:19 följande:

Äntligen har vår dotter kommit <3 3760g 51 cm hon föddes idag strax innan 18

Grattis!! :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017