FrökenE1985 skrev 2017-02-28 11:00:14 följande:
Bryter mig in lite.
Låter som jag. Tsh (senast var det på 1,5), t3 och t4 inom referens men tpo-ak på över 400. Snart dags för mig att ta nya prover. Sist tog de bara tsh, trots att de ska ta fullständiga sköldkörtelprover för att hålla koll. Jag undviker också gluten och mjölkprodukter. Men även socker och griskött är bra att undvika vid hashimotos (som det kallas), så jag undviker även det numera. Har även börjat med kosttillskott som innehåller L-tyrosine som ska vara bra för sköldkörtelfunktionen.
Ojdå, inte kul att ha så högt på antikroppar! Tror jag haft ca 700 som högst. Jag ska kolla upp det där med L-tyrosine. Griskött har jag ätit lite i julas, men annars väldigt sällan. Jag försöker minska på kött helt.
Jag är trött på att tjata på VC att ta alla prover (även t4 och t3). TPO-ak har jag bara fått ta två gånger på tio år. Läkaren menade att det räckte att få det konstaterat att där finns antikroppar, men att nivån är obetydlig. Min syster har haft värden på över 1500 (!).
Men nu har jag precis köpt ny provtagning på werlabs. Ska testa imorgon. Fanns rabattkod 15% som går ut idag! Ska kolla järnbrist (Ferritin, HB etc) samt sköldkörtelrubbning (TSH, T3, T4).
Tycker du att L-tyrosine gjort någon skillnad?