• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Mimipig
    AlexSthlm skrev 2017-03-06 06:38:28 följande:

Här är det nog kört igen... bim idag eller imorgon och negativt test idag. Har känts som att mensen är påväg både igår och i förrgår men ingenting än, men nu antar jag att den dyker upp imorgon för annars hade väl testen visat nåt vid det här laget... blir så trött, var bara femte försöket men genom insemination i Danmark så det tär så mycket..

Ge inte upp hoppet! Vissa plussar sent. Men jag fattar att det känns väldigt slitsamt. Kram!
  • Mimipig
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-06 01:20:33 följande:

Japp, en bekants syster fick tvillingar och man konstaterade att det var 6 dagar mellan äggens befruktningstillfälle. Så den ena tvillingen är alltså 6 dagar yngre än den andre i praktiken. Spännande hur kroppen fungerar ibland...

Wow! Vad läckert! Hoppas den äldste även föddes först, måste bli ett evigt krigande om vem som är äldst annars. Eller förresten - hur sjutton vet de vem som var vem. Kan man hålla ordning på embryon? Moderkakorna lär ju kunna avslöja vem som är vem. Morgonfilosofi...
  • Mimipig
    nanoo skrev 2017-03-06 05:54:05 följande:

Igår på äl+11, bim-1, gjorde jag ett testa tidigt test som vi tyckte gav ett svagt svagt streck. Jag tycker att testen med sträck känns så svåra så här tidigt så jag gick över till digitalt test idag på morgonen. Det var också positivt!

Bf 11 november!

Stort grattis! Hur gammal är du? Har du barn sen innan? Hur länge har ni försökt?
  • Isvattenis
    Mimipig skrev 2017-03-05 23:00:46 följande:

Spännande. Jag läste någonstans att det inte är heeeelt ovanligt att man kan ha mer än en ÄL i en cykel. Kanske var det vad som hände..? tvillingchans?!? faktum är att jag också fått två starkare tillfällen på ÄL-stickorna med ca en v mellanrum denna cykel. Dock inget fullstarkt utslag - det har jag aldrig fått, verkar inte hända mig. eller så har jag aldrig ÄL, fast alla andra tecken tyder på det.

Haha ja tvilling grejen har faktiskt slagit mig. När jag väntade sonen så va jag livrädd att de skulle bara två. Nu tycker jag bara att de skulle va lite kul :P tycker dock att de räcker med en till men de skulle så klart vara väljommet
  • PinkLipstick

Hoppar in här.. bim 17e, hoppas nu på ett + .. försöker hålla hoppet uppe!

Tror vi ev kan ha missat chansen på äl då hela familjen låg sjuk, använder inte äl test så svårt att veta.. blev även konstigt förra månaden då ja enligt 2 test var gravid, men sedan vart de negativt o tanten kom några dagar senare, och stannade längre än vanligt. Så har noll koll på när äl ska vara nu och hur jag skulle räknat..

Håller väl tummarna myset vi hade räckte iaf :)

• Milou3

Här är det nog kört igen... bim idag eller imorgon och negativt test idag. Har känts som att mensen är påväg både igår och i förrgår men ingenting än, men nu antar jag att den dyker upp imorgon för annars hade väl testen visat nåt vid det här laget... blir så trött, var bara femte försöket men genom insemination i Danmark så det tär så mycket..

Jag förstår att det måste vara sjukt frustrerande!

Det finns de som plussar först efter bim. Håller tummarna!
  • Milou3
    nanoo skrev 2017-03-06 05:54:05 följande:

Igår på äl+11, bim-1, gjorde jag ett testa tidigt test som vi tyckte gav ett svagt svagt streck. Jag tycker att testen med sträck känns så svåra så här tidigt så jag gick över till digitalt test idag på morgonen. Det var också positivt!

Bf 11 november!

Åh så kul! Måste kännas fantastiskt! Grattis!!
  • HoppasPåEnTill

Håller tummarna för att mensen håller sig borta. Jag har BIM på torsdag eller fredag. Har testat några gånger och det är tokblankt. Tror mitt 6:e försök är kört.
  • HoppasPåEnTill

Konstig lurva den här cykeln och nc är inte alls överens med de andra. Har testat några gånger och hittills är allt negativt.

• Anonym ((Första försöket))
    Mimipig skrev 2017-03-06 07:07:04 följande:

Wow! Vad läckert! Hoppas den äldste även föddes först, måste bli ett evigt krigande om vem som är äldst annars. Eller förresten - hur sjutton vet de vem som var vem. Kan man hålla ordning på embryon? Moderkakorna lär ju kunna avslöja vem som är vem. Morgonfilosofi...

Det ena barnet var mycket mindre än de andra barnet, mer än då vet jag inte :P
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017