• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 18:59:47 följande:

Tänk vad smidigt det skulle vara om man en dag märker att man är gravid och bara "hoppsan, jag är visst i v. 15" 

Jag var i v 9 en gång när jag kände att nåt inte stämde.

Tyvärr fel tid i livet så gjorde abort. Men det säger en del om att man inte behöver känna så mycket symptom i början alltid.
  • Anonym ((Första försöket))
    Jooosen skrev 2017-03-05 19:38:47 följande:
    Haha verkligen!! Hur länge har ni försökt?
    Inte länge alls. Detta är första cykeln utan preventivmedel :P ...och jag är på BIM+3 eller ÄL+16 om jag hade ÄL när jag tror/borde haft det. Tänkte nog förmodligen testa imorgon. Men det finns en risk att ÄL var senare än jag tror, och då är det ju inte konstigt att jag inte har mens. Suck..
  • Milou3
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 19:46:10 följande:

Inte länge alls. Detta är första cykeln utan preventivmedel :P ...och jag är på BIM+3 eller ÄL+16 om jag hade ÄL när jag tror/borde haft det. Tänkte nog förmodligen testa imorgon. Men det finns en risk att ÄL var senare än jag tror, och då är det ju inte konstigt att jag inte har mens. Suck..

Oj och du har klarat dig från att inte testa?!

Har du några symptom? Misstänker du att du kan vara gravid?
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 19:46:10 följande:

Spännande. Hur lång cykel har du ca? Hur gammal är du/killen? Vi får uppdatera varandra :)
    Jooosen skrev 2017-03-05 19:56:21 följande:
    Spännande. Hur lång cykel har du ca? Hur gammal är du/killen? Vi får uppdatera varandra :)
    Om jag går efter hur min cykel var före preventivmedel så är det prick 4 veckor (28 dagar). Hade helt regelbunden mens. Nu vet jag ju dock inte..sånt kan ju förändras efter preventivmedel eller i vart fall strula lite innan den återgår till det "normala". Jag är 22 och han är 26, så det är ju ingen ålder på en häst. Absolut! Hur lång är din cykel?
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 21:34:42 följande:

Om jag går efter hur min cykel var före preventivmedel så är det prick 4 veckor (28 dagar). Hade helt regelbunden mens. Nu vet jag ju dock inte..sånt kan ju förändras efter preventivmedel eller i vart fall strula lite innan den återgår till det "normala". Jag är 22 och han är 26, så det är ju ingen ålder på en häst. Absolut! Hur lång är din cykel?

Ja det är sant. Min är är oxå 28 dagar i regel. Slutade med p piller i slutet av juli. Mensen kom igång direkt. Men har inte börjat försöka förrän nu. Så nästa äl bli det på riktigt haha. Har aldrig känt nån barnlängtan alls men bara för några veckor sen blev jag som besatt haha!!
    Jooosen skrev 2017-03-05 21:41:45 följande:
    Ja det är sant. Min är är oxå 28 dagar i regel. Slutade med p piller i slutet av juli. Mensen kom igång direkt. Men har inte börjat försöka förrän nu. Så nästa äl bli det på riktigt haha. Har aldrig känt nån barnlängtan alls men bara för några veckor sen blev jag som besatt haha!!
    Varför slutade du med preventivmedel i juli om du inte velat bli gravid fören för ett par veckor sedan? :P Jag har längtat efter barn väldigt länge.
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 21:56:47 följande:

Varför slutade du med preventivmedel i juli om du inte velat bli gravid fören för ett par veckor sedan? :P Jag har längtat efter barn väldigt länge.

Anledningen va att ja aldrig fick mens med dom pillerna, eller typ en gång/halvåret. Sedan hade jag cellförändringar också så jag ville sluta helt enkelt för o se om min kropp "fungerade". Och att man kanske inom nåt år eller två faktiskt ville ha barn! Är så glad att ja slutade iallafall :p. Har beställt äl test så ska bli intressant o se när man faktiskt har ägglossning. Hoppas dom funkar..
  • Isvattenis

Update.

Dag 35 i cykeln imorgon.

Positivt på ÄL 18/2 och 25/2 alltså med en veckad mellanrum. Aldrig haft längre än 36 dagars cykel så detta blir en spännande vecka.

Hade jag ÄL 25/2 och ett ägg släppte så har jag BIM på fredag eller lördag på dag 39 eller 40 Galet va lång cykel isf..

inga symtom är på varken mens eller graviditet så..

• Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-03-05 22:50:00 följande:

Update.

Dag 35 i cykeln imorgon.

Positivt på ÄL 18/2 och 25/2 alltså med en veckad mellanrum. Aldrig haft längre än 36 dagars cykel så detta blir en spännande vecka.

Hade jag ÄL 25/2 och ett ägg släppte så har jag BIM på fredag eller lördag på dag 39 eller 40 Galet va lång cykel isf..

inga symtom är på varken mens eller graviditet så..

Spännande. Jag läste någonstans att det inte är heeeelt ovanligt att man kan ha mer än en ÄL i en cykel. Kanske var det vad som hände..? tvillingchans?!? faktum är att jag också fått två starkare tillfällen på ÄL-stickorna med ca en v mellanrum denna cykel. Dock inget fullstarkt utslag - det har jag aldrig fått, verkar inte hända mig. eller så har jag aldrig ÄL, fast alla andra tecken tyder på det.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017