• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    villblitremedpcos skrev 2017-03-07 09:53:17 följande:

BIM idag, tror ni detta bara är ett vanligt spökstreck? Inga tecken på att mensen är på gång.

Nej det är lite för tydligt för vara ett spök!

Grattis vågar jag mig på :)
  • Milou3
    efg skrev 2017-03-07 08:43:30 följande:

Någon mer som inte riktigt vågar testa..? Har alltid tidigare testat innan bim för att förbereda mig på ev mens men nu känner jag att ett negativt test skulle göra mig så besviken att ja inte vågar testa.. Är på bim -4 idag

Är också på bim-4 i dag.

Men jag VET att jag inte är gravid. Så bestämde mig just att vänta in mensen ist.

Har varit gravid 8 ggr tidigare. Så känner igen känslan när man är gravid.
  • efg
    Milou3 skrev 2017-03-07 11:16:40 följande:

Är också på bim-4 i dag.

Men jag VET att jag inte är gravid. Så bestämde mig just att vänta in mensen ist.

Jag har inte lika mycket erfarenhet, har varit gravid 1 gång tidigare och då drömde jag att jag var gravid, denna gång har jag också drömt det och har flera saker som gör att jag tänker att jag skulle kunna vara gravid igen, just därför jag är så rädd för att testa och få negativt :/
  • Anonym ((Första försöket))
    efg skrev 2017-03-07 08:43:30 följande:

Någon mer som inte riktigt vågar testa..? Har alltid tidigare testat innan bim för att förbereda mig på ev mens men nu känner jag att ett negativt test skulle göra mig så besviken att ja inte vågar testa.. Är på bim -4 idag

Det ´är ju inge fel med att vänta till efter BIM med att testa :)
  • Provence1
    Milou3 skrev 2017-03-07 11:16:40 följande:

Är också på bim-4 i dag.

Hur känns det när du är gravid?

Jag har aldrig varit gravid o har verkligen ingen aning...har olika symptom varje månad:/ blir galen på detta...det som varit nytt denna månad är att jag haft rosa/bruna flytningar
  • Milou3
    efg skrev 2017-03-07 11:25:35 följande:

Jag har inte lika mycket erfarenhet, har varit gravid 1 gång tidigare och då drömde jag att jag var gravid, denna gång har jag också drömt det och har flera saker som gör att jag tänker att jag skulle kunna vara gravid igen, just därför jag är så rädd för att testa och få negativt :/

Ja det där med drömmar är lite häftigt! Har också drömt att jag varit gravid när jag faktiskt var det. Men dessvärre även när jag inte var det.
  • efg
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-07 11:25:37 följande:

Det ´är ju inge fel med att vänta till efter BIM med att testa :)

Absolut inte men samtidigt känns de som att ja lever med En falsk förhoppning om de är negativt vilket ja Isf skulle kunna veta om ja bara tog ett test men inte vågar, suck
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-07 11:29:57 följande:

Hur känns det när du är gravid?

Jag har aldrig varit gravid o har verkligen ingen aning...har olika symptom varje månad:/ blir galen på detta...det som varit nytt denna månad är att jag haft rosa/bruna flytningar

Ja dels så hade jag en teori innan jag blev gravid nu senast ( för 2 månader sedan men fick tidigt mf)

Att när man VET att man är gravid är man gravid. När man misstänker att man är gravid är man det inte.

Så har det alltid varit för mig tidigare. Nu sist trodde jag verkligen inte att jag var gravid, men fick tidigt mf så kanske att hormonnivåerna inte var så höga. Därav att jag inte visste.

Nåt som iaf varit som ett tydligt graviditetstecken dagarna innan bim är tokömma bröstvårtor. Inte lite småömma utan TOKömma. Det i kombination med att jag sprungit och kissat oftare har fått mig att testa. Fast då VISSTE jag rent intuitivt redan att jag var gravid.

Märkligt men sant.
  • efg
    Milou3 skrev 2017-03-07 11:48:43 följande:

Ja det där med drömmar är lite häftigt! Har också drömt att jag varit gravid när jag faktiskt var det. Men dessvärre även när jag inte var det.

Ja precis, en dröm är ju inte verklighet och behöver inte vara sann. Det skedde dock exakt samma äl+ dag som när jag var gravid med sonen så då fåran ju lite förhoppningar
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017