• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Caroline_pcos

Hej.
    Va roligt med en tråd =)

Jag och min man har försökt bli gravida i säkert 10 år.. men med pcos har jag inte lyckats. Efter sista mensen höll vi koll på ÄL (för första gången) och han prickade rätt ;) helt utan hjälp, är nu i V 5 och planerad BF är 20 november. Ska få göra ett tidigt UL om 4 veckor pga missfallsrisken. Så nu hoppas jag detta går vägen:)

• MammaPippi
    Tiinuli skrev 2017-03-20 10:19:10 följande:
    Jag har också haft knappt några symptom och tror är i dag på 5+6, ska till gyn idag av andra orsaker men tror dem kommer titta också när väll är där, men så orolig att det är för tidigt att se nått? Någon som vet vad kan förvänta mig?

Vilken vecka är du? När kom illamåendet?
    Önskade att kände lite mer, man undrar ju om det är nått där inne...
    Är i 5+6 idag.. illamående i går ;) Har i alla fall bokat ett UL i slutet av nästa vecka ( 7+3 ) då jag hade ett MA i somras, och då rek de mig att kolla nästa grav. 
  • Tiinuli
    Melle1234 skrev 2017-03-20 13:43:24 följande:
    Ömma bröst och trötthet var det första som kom för mig med, men sen kom illamåendet. Mår illa varje dag, ibland hela dagen. Svårt att äta "vanlig" mat, blir mycket bröd och yoggi. Har hittills inte spytt nåt alls.
    Är 8+3 och illamåendet kom väl v5 tror jag. Hoppas det försvinner efter v12.

Gjorde tidigt vul v6+6 men kunde inte se hjärtslagen då. Var inne 8+1 på akuten då jag börjat blöda, då syntes hjärtslagen så nu vet jag att allt är bra :) Har känsliga slemhinnor så blöder pga det. Ska på ytterligare ett tidigt vul på torsdag.

Lycka till :)
    Det blev inget vul idag, dem kollade annat som hade tiden för. Han sa att det skulle inte visa nått så får bita ihop o vänta tills nästa vecka då har vul inbokat. Tiden går såå långsamt att det är nästan olidligt , vill ju se att det finns nått där i o börja njuta o berätta så småningom ????

Va skönt att allt visade sig vara bra ändå, lite läskigt med blödning.
  • Tiinuli
    MammaPippi skrev 2017-03-20 16:51:56 följande:
    Är i 5+6 idag.. illamående i går ;) Har i alla fall bokat ett UL i slutet av nästa vecka ( 7+3 ) då jag hade ett MA i somras, och då rek de mig att kolla nästa grav. 
    Så skönt med tydliga symptom även dem kan vara jobbiga. Tänker då kanske blir lite mer realistiskt med bebben :)
    Sambon har också jätte svårt att fatta att det är ett barn på G när det syns eller känns ingenstans än, därför tänker också att det blir lättare för honom att ta in allting när sett det på ultraljud :)
  • lillsiggis

Hej! 

Har BF 24 november, mitt första. Superspännande! 

Hur går man med i facebookgruppen? 

• Tiinuli
    Caroline_pcos skrev 2017-03-20 13:52:30 följande:

Hej.
    Va roligt med en tråd =)

Jag och min man har försökt bli gravida i säkert 10 år.. men med pcos har jag inte lyckats. Efter sista mensen höll vi koll på ÄL (för första gången) och han prickade rätt ;) helt utan hjälp, är nu i V 5 och planerad BF är 20 november. Ska få göra ett tidigt UL om 4 veckor pga missfallsrisken. Så nu hoppas jag detta går vägen:)

Hej

Va roligt, grattis!
    Vi skulle göra ivf men lyckades själva, hoppas hoppas.
  • Caroline_pcos
    Tiinuli skrev 2017-03-20 17:37:39 följande:
    Hej

Va roligt, grattis!
    Vi skulle göra ivf men lyckades själva, hoppas hoppas.
    Grattis =)
    Jag trodde att vi skulle få lov att ringa för att få höra IVF men lyckades.. kan fortfarande inte förstå..! Kommer nog kanske förstå efter UL som blir redan 20/4=)
  • Heystella

Hej!

Är gärna med i tråden, har BF 17/11 enligt app. Detta är andra barnet och 1:an är bara 7 månader så det gick undan haha.

Finns det någon Facebookgrupp också?

• Pärlan82

Hej! Plussade idag och enligt appen är bf 20/11. Har en dotter född nov -14 (v.33+5). Jag blir 35 i sep. Vill gärna vara med i fb-gruppen, vem ska jag kontakta? ????

Svar på tråden BF november 2017