BF november 2017
Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)
Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.
Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)
Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)
Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.
Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)
Du kan ju ansöka om graviditetspenning eller bli sjukskriven om du inte kan jobba. Jag har fått graviditetspenning.
m.facebook.com/groups/105020760175723
Här är länk igen till gruppen "Novembermammor 2017 ????????" på Facebook. Ses där!
Väcker denna tråd igen. Hur har det gått, har alla fått sina bebisar eller är det fler än jag som fortfarande väntar?
Väcker denna tråd igen. Hur har det gått, har alla fått sina bebisar eller är det fler än jag som fortfarande väntar?
Jag hade BF den 22 november och har alltså gått över 11 dagar i dag, blir igångsatt på torsdag om det inte kör igång av sig självt innan dess. Är första barnet. Hur går det för dig, gått över mycket?
Nope, jag har inte fått något extra ultraljud här. Man blir ju som sagt igångsatt v 42 + 0 så jag antar att om det inte är något konstigt så får jag ingen extra kontroll. Var hos MVC i fredags, hon kollade bara det vanliga med blodtryck, SF-mått och hjärtljud. De ville göra en hinnsvepning, men lyckades tyvärr inte. Tappen var omogen och bakåtlutad ännu. Så är rätt kallt inriktad på att jag startas på torsdag.
Dagarna går riktigt långsamt, men är ju allt annat än flexibel och hurtig ;).
Hur startade din förlossning med dottern? Vattenavgång eller värkar? Har du några känningar alls eller är det helt dött som här?
Nej, inte här i alla fall.
Jag har inte heller känt något nämnvärt. Tror dock slemproppen gick i morse, men annars lugna gatan. Hur är det med dig i dag?
Är din också ofixerad? Jag fick det beskedet av min barnmorska för ett par veckor sedan att bebis låg högt och rörligt. Nu i fredags låg bebis fortfarande högt och rörligt så om vattnet går ska jag lägga mig ner och ringa och rådfråga förlossningen.
Hade en hel del ilningar i underlivet i går så bebis kanske är på väg att fixera sig, men än så länge ligger bebis VÄLDIGT högt. Men det ska ju tydligen inte påverka förlossningsstarten säger de som vet :)
Vet du om det är pojke eller flicka?
Är din också ofixerad? Jag fick det beskedet av min barnmorska för ett par veckor sedan att bebis låg högt och rörligt. Nu i fredags låg bebis fortfarande högt och rörligt så om vattnet går ska jag lägga mig ner och ringa och rådfråga förlossningen.
Hade en hel del ilningar i underlivet i går så bebis kanske är på väg att fixera sig, men än så länge ligger bebis VÄLDIGT högt. Men det ska ju tydligen inte påverka förlossningsstarten säger de som vet :)
Så tråkigt att vara sist kvar. Nu har vi kommit en bra bit in i december och min sk novemberbebis är kvar i magen. Har inga känningar alls på att han vill komma ut, börjar verkligen bli segt att vänta.