• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • idisslaren

Hoppar in här jag också. Plussade idag. BF 27/11 :) Har en son på 17 månader och ett MF i bagaget i januari.. Småsyskonet är väldigt efterlängtat nu redan då vi försökt plussa sen i juni :)

• Madde2016
    Sambo1987 skrev 2017-03-23 09:06:39 följande:

Hej alla! Jag hoppar gärna in här om det är okej :)

Jag är snart 30 och min sambo 34 och vi fick ett superstarkt plus på stickan i förrgår kväll. Jag har ingen superkoll på menscykeln men jag tror att jag är i vecka 6, 5+0 och har bf i slutet av november någon gång.

Vi har kört oskyddat sen juli men har inte använt några ägglossningstester eller något. Vi är såklart överlyckliga men jag lider av seriös nikotinbrist just nu. Snusade fram till plusset och jag la såklart av samma sekund som testet blev positivt. Enda tecknen jag hade på en eventuell graviditet var att jag var konstant varm i kroppen och vaknade en morgon av att det kändes som tusen nålar i brösten..

Hej!
    Hett tips köp nikotinfritt snus! Det funkar att lura hjärnan med! Jag snusar det och det funkar fint :)
  • Humlan88

Hej allihopa! Jag plussade igår. Verkar va i vecka 4. Jag är så rädd för missfall :(

• Sambo1987
    Madde2016 skrev 2017-03-23 13:56:30 följande:
    Hej!
    Hett tips köp nikotinfritt snus! Det funkar att lura hjärnan med! Jag snusar det och det funkar fint :)
    Halleluja. det funkar ju hur bra som helst! Tack snälla för tipset!! :)
  • BaraStina
    Jord skrev 2017-03-23 08:53:40 följande:

Ingen som har svarat än så länge, så jag håller mig här.

Jag tänkte lätta mitt hjärta, är orolig att det ska tas på fel sätt men hoppas såklart inte på det. Vänliga ord uppskattas och jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!!

Jag har en enorm oro i mig, med hjärtklappning så jag nästan funderar över om hjärtat kommer stanna kvar i bröstkorgen. Försöker verkligen fråga mig själv vad som orsakar denna enorma oro, men jag får inte riktigt ihop det, känns liksom inte som att den kan förhållas till den verkliga verkligheten.

I princip så länge jag har levt så har jag längtat efter att bli mamma, sett det som den enda absoluta meningen med mitt liv. Men av flera anledningar, däribland flera års sjukdom, så har det trotts mina 30 år inte varit lämpligt. I nuläget så har jag och min fästman precis fått det hus vi låtit bygga tillräckligt klart för att bo i, och sedan förra månadsskiftet bor vi i ett totalt flyttkaos och har väldigt låga energinivåer. Bygget har tagit väldigt mycket av oss och det är heller inte helt klart. Under resans gång har det också varit två väldigt tunga dödsfall och jag är helt enkelt väldigt skör.

Vi hade någon stans föreställt oss att sluta med preventivmedel och se hur det gick om ett halvår till ett år, när energierna var tillbaka igen och saker var mer i sin ordning. Så detta kom alltså som en total chock och var inte alls planerat.

Jag är totalt överlycklig, det är jag! Detta är helt otroligt och fantastiskt! Men jag lider för att det inte är min främsta känsla. Känslan av oro och ångest äter upp lyckan totalt och jag blir livrädd! Egentligen ännu mer livrädd för att öppna mitt hjärta såhär, men nu bestämde jag mig för det. Känner mig så ensam.

Kanske kanske kan jag få ett vänligt ord tillbaka utav det och om någon känner någon liknande känsla alls, eller har gjort det under tidigare graviditeter, så får ni gärna öppna er hjärtan.

Kärlek till er alla och stort lycka till! Vi bär på små mirakel!

Hej!!

Ville bara säga tack för att du delar med dig otroligt starkt att våga sätta ord på känslor sådär!

Och om det där med att känna sig ensam... Våga gå med i en hemlig FB grupp, den syns verkligen bara för medlemmar. Går inte för någon annan att se att du gått med och vad du skriver. Vi stöttar verkligen varandra i de grupperna! Är helt fantastiskt vilken stämning och engagemang faktiskt! Jag startade till och med en speciell för just förstföderskor i november... Det diskuteras allt man vill och ingen fråga är för konstig eller för dum!

Du är välkommen om du vill
  • Madde2016
    Sambo1987 skrev 2017-03-23 15:58:21 följande:
    Halleluja. det funkar ju hur bra som helst! Tack snälla för tipset!! :)
    Varsågod helt galet skönt att det funkar!!
  • littlepixiegrl

Om ni vill gå med i fb-gruppen, så skicka ett meddelande här till Celz, med ert namn och hur er profilbild på fb ser ut.

Gruppen är hemlig, vilket betyder att det bara är de som är med i gruppen som ser vad som skrivs och det går inte ens att söka efter gruppen. Det har också bildats några dottergruppen för olika geografiska områden och en för förstföderskor

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Mspersson

Jag är gravid i v.6 (5+5), tog testet i söndags, alltså 19/3 och såklart så vet vi ju inte om dagarna stämmer helt till 100% men om vi räknar ifrån min förra mens första dag så stämmer det. Vi är helt överlyckliga och bf enligt detta är 17 november. Har nog aldrig längtat efter något så mycket i hela mitt liv men samtidigt aldrig varit så rädd och orolig, mest för att det blir missfall. Är 20 år och min sambo fyller 24 i år, det är vårt första barn och första plusset sedan vi blev tillsammans ????

Mina största symptom är svullen mage, kissnödig konstant, ömma bröst och växtvärk i livmodern.

• Ulrika34

Hej! Hoppar in här, har beräknat Bf 30 november hänger gärna med i Facebook gruppen  

• Ulrika34
    celz skrev 2017-02-20 14:38:26 följande:

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

Hej, skrev till dig ang gruppen på Facebook .-)
Svar på tråden BF november 2017