Starlights skrev 2017-04-08 19:55:28 följande:
Hej. Hoppar gärna med i gänget. Jag och min man är 27 år och försöker med första. Vi har försökt i 8 månader. Blev gravid i höstas, vilket dock slutade i ett utomkvedshavandeskap. Så blev akut opererad och har nu bara en äggledare kvar. Blev också diagnostiserad med endometrios i samband med operationen. Så vår "resa" har varit lite jobbig och jag har gråtit många gångar över allt detta. Dock vet vi ju nu att vi faktiskt KAN bli gravida tillsammans. Har försökt ett par månader efter operationen, men ingen lycka än så länge. Dessutom har min man börjat få prestationsångest då han måste prestera just vid ägglossning, så vi bestämde att jag inte ska berätta för honom när jag har ägglossning, utan bara köra på som vanligt. Vilket har gjort att jag känner mig ganska ensam i allt detta. Det är ju liksom svårt när jag inte kan dela med mig av äl-test, känslor i kroppen och förhoppningar inför bim. Har flera vänner som är gravida, så har det senaste halvåret varit på ganska många babyshowers, vilket känns som ren jävla tortyr. Hatar att behöva gå dit och lyssna på graviditetssnack och se när presenter med bebiskläder öppnas.. Så känns väldigt skönt att få skriva av sig här med andra i liknande situationer.
Åh vad tufft! Min kusin gick igenom samma sak förra året och blev också av med en äggledare - hon är lyckligt gravid i v 24 nu! Håller verkligen tummarna för ett plus på ettårsdagen! <3
Jobbigt att inte kunna dela med din man ens, samtidigt som jag förstår att det kan vara en bra lösning för er att han slipper ägglossingspressen. Men du får ju bära ett extra tungt lass, i och med att du blir ensam med tankarna, nedräkningen osv. Jag har ju bara varit med om ett enda försök hittills, och jag känner redan att det är ensamt trots att jag kan prata av mig med min kille, haha. Min mamma och bästa vän ventilerar jag också med, men om vi måste försöka i flera månader till så kommer jag nog att berätta för ytterligare ett par nära vänner. Det betyder mycket tycker jag, att kunna ventilera förväntningar och oro.