• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Lalalinda1234

Hoppar in här, jag är på ÄL+8 idag och kommer inte våga testa förrän om 3-4 dagar. Då är det 3 dagar innan BIM. Jag är sååå nervös vill helst testa idag men jag vet att det inte är någon ide. Gravtesten är alldeles för dyra för att slösas med. Berätta gärna hur det gått:)

• Percafluviatilis

Är på dag 13 idag och brukar då börja få stegring på ägglossningstest men inte denna gången och jag har inte heller fått några ägglossningsflytningar :( Man har ju i snitt bara ägglossning 10/12 cykler så detta kanske är en sådan cykel då... Hade en likadan i december vid försök nr 2.

• Mudcakemonster

Hoppar in här om jag får :) vi försöker också med vårt första. Skulle ha haft bim på söndag, vad blir det då bim+2? Och mensen lyser med sin frånvaro och negativt test igår. Har haft smått feber i en hel vecka, hoppas på att det är ett tecken. När skulle ni testa pånytt? Är det så att cb testen är bättre än vanliga billiga typ rsfu?

• Starlights
    Mudcakemonster skrev 2017-04-11 14:48:26 följande:

Hoppar in här om jag får :) vi försöker också med vårt första. Skulle ha haft bim på söndag, vad blir det då bim+2? Och mensen lyser med sin frånvaro och negativt test igår. Har haft smått feber i en hel vecka, hoppas på att det är ett tecken. När skulle ni testa pånytt? Är det så att cb testen är bättre än vanliga billiga typ rsfu?

Spännande! Skulle lätt testa igen i morgon! Du kan ju köpa ett sånt där testa-tidigt-test, ifall du är en "låghormonare" så att de vanliga testen kanske inte lyckats mäta ditt hcg ännu. :) Håller tummarna!
  • Mudcakemonster
    Starlights skrev 2017-04-11 16:09:12 följande:

Spännande! Skulle lätt testa igen i morgon! Du kan ju köpa ett sånt där testa-tidigt-test, ifall du är en "låghormonare" så att de vanliga testen kanske inte lyckats mäta ditt hcg ännu. :) Håller tummarna!

Jag tycker att det nog var ett testa tidigt test, men skall nog försöka i morgon igen. :) läste att du också tänkte testa snart, håller tummarna! Har du några symptom ännu?

Mina är: hög temp, ont i svanken, lätt illamående.. kommer och går :) man inbillar sig ju så mycket.
  • Starlights
    Mudcakemonster skrev 2017-04-11 16:42:11 följande:
    Jag tycker att det nog var ett testa tidigt test, men skall nog försöka i morgon igen. :) läste att du också tänkte testa snart, håller tummarna! Har du några symptom ännu?

Mina är: hög temp, ont i svanken, lätt illamående.. kommer och går :) man inbillar sig ju så mycket.
    Tänkte ta ett i morgon "bara för att", kanske är det blankt, men då slipper man ju gå och oroa sig och känna efter och fantisera hela tiden haha. Har inte så mycket mer symtom än riktigt ömma bröst.
  • Mudcakemonster
    Starlights skrev 2017-04-11 22:16:07 följande:

Tänkte ta ett i morgon "bara för att", kanske är det blankt, men då slipper man ju gå och oroa sig och känna efter och fantisera hela tiden haha. Har inte så mycket mer symtom än riktigt ömma bröst.

Jag orkade inte hålla mig och tog ett test nyss. Negativt!! Äääh.. hade halsbränna (vilket jag alrdrig brukar ha), illamående, hög temp och så kom det en (ursäkta) supervattnig flytning. Var så säker. Men nejj..

Hoppas det går bättre för dej :)
  • My102

Håller på här med första med, 30 resp 33 år. Har försökt sen juni 2015, gick all in första 9 månaderna sen tog vi det som det kom men senaste halvåret har vi varit mer fokuserad. Nu blir det privat utredning i slutet på april. Detta är väldigt ansträngande!

Men jag har en fundering, vad kan svag (väldigt svag) molande värk i mensmagen och stick i äggstocken bero på EFTER mens? Cysta? Om någon vet eller varit med om liknande.

• Bassej
    HannaPanna92 skrev 2017-03-21 21:17:05 följande:

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.

Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.

Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".

Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

Hej ! Jag fyller också 25 år; min sambo 30 år och vi har försökt att skaffa barn i 10 månader.. Just nu väntar jag på mensen, tycker jag känner av mensvärk. Bim idag eller imorgon. För mig känna det jätte jobbigt, bröt ihop häromdagen. Tycker allt känns meningslöst. Vet inte om man kan utöka chansen att bli gravid, är väl bara att köra på som vi gjort innan. Jag funderar på att ringa in och höra med gynnar om undersökning eller något om det inte tagit sig denna gång..
  • Jooosen
    My102 skrev 2017-04-11 23:14:27 följande:

Håller på här med första med, 30 resp 33 år. Har försökt sen juni 2015, gick all in första 9 månaderna sen tog vi det som det kom men senaste halvåret har vi varit mer fokuserad. Nu blir det privat utredning i slutet på april. Detta är väldigt ansträngande!

Men jag har en fundering, vad kan svag (väldigt svag) molande värk i mensmagen och stick i äggstocken bero på EFTER mens? Cysta? Om någon vet eller varit med om liknande.

Kan oxå så få. Va hos gyn. Hon hittade inget på mig iallafall :/.. känns typ som äl värk för mig?! Nu endast på dag 5 (har väldigt kort mens)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första