• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Starlights
    Lillatjejen1992 skrev 2017-04-09 10:37:38 följande:

Fick äntligen glad gubbe på äl testet! Lär dock inte bli någon december bebis då mannen inte lyckas komma. Vi har problem med hans prestationsångest så denna gång provade jag att inte berätta något, men det går ändå inte .. Bara invänta mens och sen ta nya tag i maj :/

Känner igen dig från bim-mars tråden. Vi har ju också haft lite problem med prestationsångest. Pratar du med din sambo om det, eller vill han helst undvika samtalsämnet? Det är så svårt att veta vad man ska säga. Hoppas att det löser sig och går bra för er snart. Hjärta
  • Lillatjejen1992
    Starlights skrev 2017-04-09 12:51:38 följande:

Känner igen dig från bim-mars tråden. Vi har ju också haft lite problem med prestationsångest. Pratar du med din sambo om det, eller vill han helst undvika samtalsämnet? Det är så svårt att veta vad man ska säga. Hoppas att det löser sig och går bra för er snart. 

Han vill helst undvika det helt. Jag försöker lixom ta upp det ibland men han blir bara irriterad .. Jättesvårt
  • Anonym28

Jag fick också min mens 5 dagar för tidigt denna månaden. O jag hade bestämt Mig att inte köra med äl-test denna gången utan gå på lite "känsla o symptom" men vet inte om jag kommer kunna hålla mig borta från att testa nu. Jag blir så stressad av de o då blir min sambo pressad. Inte lätt att försöka verka "cool" o ta de som de kommer.

• Hedblomster

På tal om det här med att berätta för folk eller inte om att försöka få barn... idag var jag och sambon på kalas med hans stora släkt, och någon frågar om det inte är dags förr oss snart, om vi funderar på att skaffa barn? Och vi bara "nääeenjjaaaaa" fortsatt av massa vanligt "ja nån gång", "förr eller senare" haha... Tycker det är så obekvämt att prata om! 

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-04-09 19:49:45 följande:

På tal om det här med att berätta för folk eller inte om att försöka få barn... idag var jag och sambon på kalas med hans stora släkt, och någon frågar om det inte är dags förr oss snart, om vi funderar på att skaffa barn? Och vi bara "nääeenjjaaaaa" fortsatt av massa vanligt "ja nån gång", "förr eller senare" haha... Tycker det är så obekvämt att prata om! 

Jag tycker faktiskt att det är oförskämt att fråga sådär. Vad vet dom om att man kanske försöker som fan egentligen... nä det där ska man låta bli att fråga tycker jag!!
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-04-09 19:51:55 följande:
    Jag tycker faktiskt att det är oförskämt att fråga sådär. Vad vet dom om att man kanske försöker som fan egentligen... nä det där ska man låta bli att fråga tycker jag!!
    Ja men verkligen! Vet att de inte menar något illa när de frågar men ändå, man kan ju ha försökt hur länge som helst eller fått missfall eller för den delen vara steril... 
  • Hedblomster

Suck, inatt kunde jag inte sova för att jag bara låg och tänkte på det här. Längtar tills bim så jag får veta, för om jag får mens blir det i alla fall ett par lugna veckor tills nästa äl... Den här tiden mellan äl och bim är så stressande! Man känner efter och känner efter... I

• Hedblomster

Suck, inatt kunde jag inte sova för att jag bara låg och tänkte på det här. Längtar tills bim så jag får veta, för om jag får mens blir det i alla fall ett par lugna veckor tills nästa äl... Den här tiden mellan äl och bim är så stressande! Man känner efter och känner efter... I

• Längtanefterdig

Idag var jag på vul hade en äggblåsa på 24 mm så ikväll blir det ovitrelle och sex på schemat! Cd13 och ingen stegring på testerna så jag blev alldeles chockad. Hade väntat äl till helgen. Förra cykeln hade jag en äggblåsa på 18 mm cd17, så bra mycket tidigare med letrozol :) hoppas hoppas!

• Starlights

Känner mig så otroligt icke-gravid just nu... Känner verkligen att det inte blivit nåt den här gången heller.. Obestämd  Är på äl+8 idag ,så tänkte våga mig på ett test i övermorgon. Om det är blankt så kan man i alla fall sluta hoppas och gå vidare för maj månad. 

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första