• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo

Ringt kliniken idag och meddelat positivt svar :) ultraljud 21 juni är inbokat :) spännande!!

• kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-05 16:13:52 följande:

Ringt kliniken idag och meddelat positivt svar :) ultraljud 21 juni är inbokat :) spännande!!

Åh va roligt! Då har vi ultraljud nästan samtidigt! :) jag har den 20:e.
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-05 16:13:06 följande:

Ett positivt är alltid ett positivt;) prova ta digitalt. Ja fick plus på digitalt på rd8 med en 5dagars :)

Jag vågar inte lita på det än för jag är rädd att något ska hända fram till testdag. Men ska köpa ett digitalt iallafall :) Vågar inte tro för mycket och vill inte berätta för tidigt för min man för jag vill inte göra han besviken om det visar sig att mensen kommer eller tidigt missfall.
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-06-05 16:48:11 följande:

Åh va roligt! Då har vi ultraljud nästan samtidigt! :) jag har den 20:e.

Åh va kul :D visst ska de bli roligt! Önskar så man kan se ett litet hjärta ticka <3
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-06-05 16:50:52 följande:

Jag vågar inte lita på det än för jag är rädd att något ska hända fram till testdag. Men ska köpa ett digitalt iallafall :) Vågar inte tro för mycket och vill inte berätta för tidigt för min man för jag vill inte göra han besviken om det visar sig att mensen kommer eller tidigt missfall.

Okej, ja det förstår jag såklart. Gör som det känns bäst för dig och din man såklart. Lycka till! :)
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-05 18:44:48 följande:

Okej, ja det förstår jag såklart. Gör som det känns bäst för dig och din man såklart. Lycka till! :)

Jag fortsätter testa som den testoman man är haha men berättar inget för han förens testdag :) Men där är ju ett streck så hoppas bara de stannar :) Tack desamma!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-05 18:43:52 följande:

Åh va kul :D visst ska de bli roligt! Önskar så man kan se ett litet hjärta ticka <3

Ja det ska bli väldigt roligt och hoppas verkligen på ett tickande hjärta :)
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-06-05 20:04:45 följande:

Jag fortsätter testa som den testoman man är haha men berättar inget för han förens testdag :) Men där är ju ett streck så hoppas bara de stannar :) Tack desamma!

Haha jag gjorde lika. Höll de hemligt först men berättade för honom på hans födelsedag sen nån dag innan testdag :)
  • Villhabulle

Nu har jag ett femdagars embryo inne i mig som jag hoppas kommer växa till att bli vårt älskade lilla barn!! Vill bara att dessa 13 dagar skall gå.. vi fick reda på att detta femdagars embryo var av toppklass men jag trodde kanske att fler av de 12 befruktade skulle hamna direkt i frysen. De sa att 1 lika bra hamnade till frysen och några andra odlas vidare till imorgon.. förhoppningsvis räcker det med ett till frysen för ett syskon men efter att ha sett allt på skärmen idag med UL så ser allt så skört ut, som om man kissar för hård så trillar det ut (vet ju att det inte är så). Har ni fått speciella råd på vad man kan äta? Jag vet ju vad man ska undvika. En vän sa till mig att äta mkt Varm mat för då trivs embryot i magen.

• Rosenblad
    Kiim0 skrev 2017-06-05 16:02:08 följande:

Fick samtal från rmc idag, jag slipper vänta till efter sommaren. Dem hade plats för oss nu i juni också, så på onsdag får jag äntligen börja med sprutorna????

Gud va skönt att få ett försök innan sommaren :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017