• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-06 16:07:49 följande:

Grattis!!! :)

Tack, hoppas den lille vill stanna kvar bara :)
  • Villhabulle
    Rosenblad skrev 2017-06-06 14:46:22 följande:

Tog nyss ett till test efter några timmars paus från att kissa. Känns overkligt.. Men vågar inte berätta för sambon än om något skulle hända. Men jag tror nog jag är gravid! :D Trodde aldrig jag skulle skriva de. Lyckas med först ivfen efter 2,5 år och två inseminationer. Hoppas bara de håller sig till testdag om en vecka!!

Stort grattis :D
  • Sophiasophia

Sitter och skakar av rädsla. Idag var det en liiiten prick med blod på applikatorn när jag tog lutinus imorse.
    Jag hade JUST hunnit glädja mig över att det digitala testet slagit om till 2-3 veckor.
    Fan fan fan.

• alade
    Sophiasophia skrev 2017-06-07 06:33:48 följande:

Sitter och skakar av rädsla. Idag var det en liiiten prick med blod på applikatorn när jag tog lutinus imorse.

Jag hade JUST hunnit glädja mig över att det digitala testet slagit om till 2-3 veckor.

Fan fan fan.

Det är väldigt, väldigt vanligt. Oftast verkar det vara pga sköra slemhinnor eftersom lutinus ger det sim biverkning. Testa att skippa den hårda applikatorn ett par dagar och använd fingret, så minskar du risken för att börja blöda av att den skrapar i någonstans.

Och även om det skulle vara från livmodern är det också jättevanligt i början av en graviditet. Det behöver inte betyda något dåligt alls.

Men tro mig, jag förstår att du är rädd och orolig! Jag hoppas att allt går bra!
  • Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-06-06 16:08:19 följande:

Aah, men då har ni ju en tydlig överenskommelse. Då är det ju fint att du respekterar hans vilja.

Jag vill ju berätta allt för han men han vill inte veta något förens datumet kliniken sagt och jag tror inte heller på det till 100% förens det är positivt den dagen och mensen uteblir. Förväntar mig mensen fortfarande för man är så van att den kommit varje månad och besvikelsen efter de. Men förhoppningsvis stannar de kvar de återstående 6 dagarna :)
  • Villhabulle

Har en fråga som jag hoppas någon känner igen sig i som testat positivt. Brösten har ömmat men nu på ruvardag 3, blasto 5+3, så Ömmar även bröstkörtlarna som innan mens, så nu tänker jag ju att vi inte lyckats...

• Essie32

Jag har äntligen slutat med nässpray och får ta första sprutorna ikväll! Det har varit 2 tuffa veckor.. jag kände mig väldigt nedstämt och tog en paus från fl.
    Jag har snabbt läst igenom och ser att så många har plussat! Grattis alla ! Det ger mig hopp om att även jag kan lyckas med min första ivf. Jag hinner ju precis innan sommar och försöker bara fokusera på själva ivf och inte tänka/planera för ev plus. Men inners inne håller jag tummarna för mig själv att allt kommer fungera så som det ska för att kunna se mitt första och så efterlängtat plus!

Jag börja med sprutor ikväll och första vul samt blodprov (på CVL ) på onsdag nästa vecka! Så spännande att se om någonting växer.. jag tar 225 bemfola och 225 menopur.
    Igår kväll förberedde jag menopur. Så taggad!

Jag är långt efter er alla här..Finns det någon här inne som håller på med sprutor eller väntar på äggplock?

Kram och stort grattis igen till er alla!!! <3

• Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-07 08:46:06 följande:

Har en fråga som jag hoppas någon känner igen sig i som testat positivt. Brösten har ömmat men nu på ruvardag 3, blasto 5+3, så Ömmar även bröstkörtlarna som innan mens, så nu tänker jag ju att vi inte lyckats...

Jag fick precis så, 2-3 dagar efter ET med blastocyst. Plussade sen svagt rd 5. Bröstontet försvann sen.
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-06-07 07:55:30 följande:
    Det är väldigt, väldigt vanligt. Oftast verkar det vara pga sköra slemhinnor eftersom lutinus ger det sim biverkning. Testa att skippa den hårda applikatorn ett par dagar och använd fingret, så minskar du risken för att börja blöda av att den skrapar i någonstans.

Och även om det skulle vara från livmodern är det också jättevanligt i början av en graviditet. Det behöver inte betyda något dåligt alls.

Men tro mig, jag förstår att du är rädd och orolig! Jag hoppas att allt går bra!
    Åååh vad jag hoppas att du har rätt. Är så orolig nu. Drömde hela natten om blod och så blev det så här imorse.

Kan inte koncentrera mig på jobbet. Vill bara gå hem och lägga mig.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017