• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-12 17:26:28 följande:

Shit! Är så glad men vågar inte tro på det för mycket.. har tagit lutinus i tolv dagar nu så det borde väl ha gått ur kroppen?

Åh va roligt!! Stort grattis! Så himla roligt. Vilken rd är du på nu?:)
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-06-12 12:18:23 följande:

Ökning på hcg test under lite mer än en vecka (något är från samma dag). Blir att köpa ett digitalt med veckoindikator idag som ska tas samtidigt som testet från kliniken imorgon på testdagen :) alltid velat ta ett sånt haha..

Sen får de va slut med testandet för ett tag!

Stadigt ökande ser jag, jätte kul!! Jag har oxå slutat testa nu. Inte testat på ca 9 dagar nu. Testade varje dag innan dess precis som du. Visst är det kul! :D
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-12 17:47:02 följande:

Var hos läkaren idag pga trötthet o varm.

Överstimulering , så fick sjukskrivning o hårt schema att vila pga svullnade äggstockar o vätska i buken.

Får nu ta innohep i 10 dagar att börja med, ska tillbaka i slutet av veckan för kontroll igen .

Bra eller dåligt de här ? Jag är på Ruvardag 5 och känner ju att magen/livmodern arbetar för fullt. Drar , sticker och lite mensvärk återkommande.

Oj hoppas du mår bättre snart då! Låter inte så kul. Tur att du fått hjälp av läkare iallafall, då borde det vända snart.

Jag hade oxå en "arbetande" livmoder och kände hur den jobbade. Blev uppsvälld och gasig och ont på nätterna. Hoppas fina symptom oxå resulterar i ett plus! <3
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-12 20:05:57 följande:
    Stadigt ökande ser jag, jätte kul!! Jag har oxå slutat testa nu. Inte testat på ca 9 dagar nu. Testade varje dag innan dess precis som du. Visst är det kul! :D
    Jag ville få 3+ på veckoindikatorn, sen finns det ingen större mening i att testa. Kanske några dagar innan ultraljudet bara för att se att det inte minskat.

Nu börjar gravsymptomen komma mer och mer (5+3 idag). Ömmare tunga bröst och lite molvärk när jag rört mig mycket. Men "värst" är blödigheten/känsligheten och humöret. Blir starkt rörd av saker på ett d J u p t plan. Sen märker jag att mitt tålamod är otroligt dåligt just nu (och jag är normalt sätt väldigt tålmodig och harmonisk).
  • Kv89

Idag fick vi tillbaka en 5 dagars blastocyt.. 1 till frysen, några odlas vidare tills I morgon då dom förhoppningsvis även dom kan frysas. (Plockade ut 11st ägg, 9 var befruktade dagen efter) vet inte hur många som var kvar nu, Embryologen ville som inte ge mig ett svar ang det, pratade bara runt det med att säga att dom har mycket höga krav på ägg som fryses ned. Jaja vi får se helt enkelt. Hade hoppats på åtminstone 2-3 till frysen.

Funderar på att tjuvtesta redan nästa måndag (rd 7) borde ju visa positivt då tycker jag. Hoppas verkligen på detta nu!

• Sophiasophia
    Kv89 skrev 2017-06-12 21:16:03 följande:

Idag fick vi tillbaka en 5 dagars blastocyt.. 1 till frysen, några odlas vidare tills I morgon då dom förhoppningsvis även dom kan frysas. (Plockade ut 11st ägg, 9 var befruktade dagen efter) vet inte hur många som var kvar nu, Embryologen ville som inte ge mig ett svar ang det, pratade bara runt det med att säga att dom har mycket höga krav på ägg som fryses ned. Jaja vi får se helt enkelt. Hade hoppats på åtminstone 2-3 till frysen.

Funderar på att tjuvtesta redan nästa måndag (rd 7) borde ju visa positivt då tycker jag. Hoppas verkligen på detta nu!

Kul! 50% chans med en blastocyst, det är rätt bra odds!

Jag fick plus på ruvardag 5 med blastocyst, men har läst MASSVIS om detta och många många plussar tidigast ruvardag 9. Så det är inte kört om du får negativt på dag 7.
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-06-12 20:04:31 följande:

Åh va roligt!! Stort grattis! Så himla roligt. Vilken rd är du på nu?:)

Tack så mycket! Jag satte in den för en vecka sedan precis och då var det en 5dagars blasto som sattes in så ruvardag 7 el 8 beroende på om man räknar dagen man sätter in den. Det känns skönt att den säger tydligt Ja eller nej men jag kommer ändå testa igen men inte i onödan, kommer vara nervös varje gång. Jag kommer testa en gång till och sen på testdagen på lördag. :)
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-12 18:07:29 följande:

Jag tog den för två veckor sedan exakt idag. Tagit lutinus sedan onsdagen vid ägguttaget vilket är för 12 dagar sedan. Tack för ditt snabba svar

Då är du precis en dag efter mig, fast jag fick tillbaka en tredagars, så jag har ruvat lite längre. Jag hade också 14 dagar sedan sprutan när jag plussade igår

Roligt att följas åt så nära!
  • Rosenblad
    Villhabulle skrev 2017-06-12 17:26:28 följande:

Shit! Är så glad men vågar inte tro på det för mycket.. har tagit lutinus i tolv dagar nu så det borde väl ha gått ur kroppen?

Stort grattis!!
  • Rosenblad

Sorry för alla bilder men är på testdag idag och det är en stor målstolpe

Mailat kliniken så ultraljud kommer troligen bli i början av Juli. Nu ska jag försöka slappna av lite även om jag går och är orolig hela tiden. Vill verkligen inte göra om detta, vi har inget i frysen..
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017