• Svensksommar83

Hur ofta dricker du alkohol?

Hur ofta super du till/dricker alkohol. Oavsett mängd så Beskriv gärna om det handlar om utgång på krogen eller bara ett glas vin hemma. Anledningen till frågeställningen är att jag får höra att jag är tråkig som aldrig dricker. Jag är nämligen mamma o vill inte dricka med barnen i närheten, men tycker samtidigt inte om att vara ifrån dom mer än nödvändigt vilket resulterar i att jag sällan/aldrig dricker alkohol medan grannen dricker vin o öl varje helg (fredag-söndag) hemma, med barnen närvarande, det är liksom naturligt för dom... Obs. Du som svarar behöver ej vara förälder etc. bara för att jag är det, alla är välkomna att delta. Gärna med tillägg/förklaring typ "Jag lever ensam så jag festar varje helg..." eller jag dricker bara vin till maten men jag dricker varje dag... typ

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta dricker du alkohol?
  • Domesticgoddess

4-5 gånger per vecka även här, valde "varje dag" då det låg närmast sanningen. Oftast ett glas eller två, dricker så att jag riskerar baksmälla gör jag ca 4-5 gånger om året.

• Abegayle70

I princip nykterist, det blir max ett glas vin några få gånger om året, inte varit berusad de sista 25 åren. Inga barn.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Aikido
    Anonym (Duff) skrev 2017-03-28 15:06:48 följande:
    Nästan dagligen, fast inga större mängder. Klarar mej nog på 100flak/år med lite sprit.
    Rekommenderar att din lever går med i facket. Ingen ska behöva arbeta under sådana förhållanden.
  • Michael 310
    Aikido skrev 2017-03-28 15:14:57 följande:

Rekommenderar att din lever går med i facket. Ingen ska behöva arbeta under sådana förhållanden.

Haha instämmer fullständigt!
  • Anonym (Duff)
    Aikido skrev 2017-03-28 15:14:57 följande:

Du menar den skulle börja klaga? Komma med "rättigheter".

Då får den sparken.
  • Anghammarad

På vintern dricker jag i princip ingenting. På sommaren någon enstaka öl ibland eller ett glas bubbel. Har inte varit full på över tio år. Inte av någon annan anledning än att det inte är särskilt viktigt för mig. Förundras ständigt över fascinationen hos många av att få köpa och dricka alkohol. De där som ser det som en perfekt semester att hyra en minibuss och åka till Puttgarten och köpa 100 flak billig öl.

• Stårschan
    Anghammarad skrev 2017-03-28 15:39:24 följande:

På vintern dricker jag i princip ingenting. På sommaren någon enstaka öl ibland eller ett glas bubbel. Har inte varit full på över tio år. Inte av någon annan anledning än att det inte är särskilt viktigt för mig. Förundras ständigt över fascinationen hos många av att få köpa och dricka alkohol. De där som ser det som en perfekt semester att hyra en minibuss och åka till Puttgarten och köpa 100 flak billig öl.

Exakt. De som tror att de beskriver ett resmål när de berättar hur mycket ölen kostar där. Förvånad
  • Aikido
    Anonym (Duff) skrev 2017-03-28 15:28:37 följande:
    Du menar den skulle börja klaga? Komma med "rättigheter".
    Då får den sparken.
    Levern är en nyckelperson i alla företag. Njurar och en del annat kan man hyra in via bemanningsföretag eller på konsultbasis men var rädd om levern. Ditt företag kommer att gå under.
  • lövet2

I snitt en gång i halvåret. Champagne vid tolvslaget och så brukar det bli likör eller glögg någon gång under året.

• Mandel

Inte en aning faktiskt. 
    Kanske ett glas vin eller en drink en gång i månaden eller så kan det gå flera månader utan att jag dricker något och så kan det vara en semestervecka på sommaren som jag har lust att dricka och då dricker jag kanske en drink varje dag.

Är till 99,9% oftast nykter om vi är bortbjudna då jag är VÄLDIGT kräsen med vad jag dricker - tycker om. 
    Det är inte ens varje gång jag dricker något om vi har gäster hemma heller även om jag har mängder av sådant jag ändå tycker är gott.

Jag dricker när kurvan för att jag har lust infaller med kurvan för att jag har ork

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur ofta dricker du alkohol?