• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Sommaren12

bim+2 idag. Har haft lite molande och svullen mage sedan igår morse, precis som jag brukar när mensen ska komma men den har inte dykt upp. Brukar komma bara efter nån timme då. Men jag testade i morse och det var negativt så ingen bebis heller. Blir galen! Kan mensen bara komma nu då?!

Nästa månad får jag hoppa över. Kommer köra ett försök i september och blir det inte då så pausar vi igen ett par månader för jag vill inte föda barn i semesterperioden igen :/

Hoppas ni andra plussar snart annars ses vi kanske i trådarna framöver. 

• Sommaren12

Mens fortfarande inte dykt upp och nu har jag högre temp än vanligt (37,6 brukar ha kring 37). Molandet fortsätter men ingen tant röd. Gjorde nytt test, ett sånt man kan ta från bim-6. Jag tror jag ser nåt men var jäkligt svårt att fånga på bild pga fönstret som blänker, tog till slut isär testet :D Det är svagt svagt dock. Vad tror ni? Jag har dragit i lite mättnad och intensitetsreglage för att få fram strecket haha

• evve88
    Sommaren12 skrev 2017-08-01 17:50:28 följande:

Mens fortfarande inte dykt upp och nu har jag högre temp än vanligt (37,6 brukar ha kring 37). Molandet fortsätter men ingen tant röd. Gjorde nytt test, ett sånt man kan ta från bim-6. Jag tror jag ser nåt men var jäkligt svårt att fånga på bild pga fönstret som blänker, tog till slut isär testet :D Det är svagt svagt dock. Vad tror ni? Jag har dragit i lite mättnad och intensitetsreglage för att få fram strecket haha

Jag tycker mig se!! Kan du inte lägga upp bild på första tester oredigerat? Eller blir det för dåligt ljus då?

Man blir galen på dessa tester :p
  • Sommaren12
    evve88 skrev 2017-08-01 19:56:07 följande:

Jag tycker mig se!! Kan du inte lägga upp bild på första tester oredigerat? Eller blir det för dåligt ljus då?

Man blir galen på dessa tester :p

Jag tog bort alla bilder på mobilen haha. Vill inte att sambon ska råka hitta de innan jag vet säkert. Jag är på dag 30 i cykeln i morgon, min mens har aldrig förr varit så sen. Har molat där nere i två hela dagar nu men mensen dyker aldrig upp. Är jättesvullen om magen, har lite högre temp idag samt ena bröstet läcker lite. Men jag vågar verkligen inte hoppas. Tänkte att jag är bim+2 idag men eg har jag bara gått på Flo-appen och har nu räknat på det och skulle kunna va så att bim är imorgon. Oavsett borde väl CB early ge starkare utslag nu tycker jag? Får bli nytt test imorgon.
  • evve88
    Sommaren12 skrev 2017-08-01 21:23:35 följande:

Jag tog bort alla bilder på mobilen haha. Vill inte att sambon ska råka hitta de innan jag vet säkert. Jag är på dag 30 i cykeln i morgon, min mens har aldrig förr varit så sen. Har molat där nere i två hela dagar nu men mensen dyker aldrig upp. Är jättesvullen om magen, har lite högre temp idag samt ena bröstet läcker lite. Men jag vågar verkligen inte hoppas. Tänkte att jag är bim+2 idag men eg har jag bara gått på Flo-appen och har nu räknat på det och skulle kunna va så att bim är imorgon. Oavsett borde väl CB early ge starkare utslag nu tycker jag? Får bli nytt test imorgon.

Med sonen hade jag jätte jätte svagt plus bim +2, de behöver inte vara så starkt. Prova ett clearblue plus eller digital imorgon :)
  • Tumvante
    Sommaren12 skrev 2017-08-01 21:23:35 följande:

Alltså, jag ser! Hur snabbt kom strecket? Men jag tycker ju att det streck är ett streck
  • Sommaren12
    Tumvante skrev 2017-08-01 23:36:13 följande:

Alltså, jag ser! Hur snabbt kom strecket? Men jag tycker ju att det streck är ett streck

Strecket kom direkt. Och det stannade också. Men nu på morgonen har jag tagit apotekets vanliga test och det är solklart negativt. :( Men var är mensen?!
  • Platysma

Åh har samma som du sommaren. Min mens är 5 dagar efter när min BIM borde vara (eller där jag trodde att den var..), men neg test! Blir tokig. Antingen är det ju jättedåligt (ingen ägglossning?) eller jättebra (bebis!). Vill testa hela tiden men ska försöka hålla mig. ????

• Sommaren12
    Platysma skrev 2017-08-02 06:41:55 följande:

Åh har samma som du sommaren. Min mens är 5 dagar efter när min BIM borde vara (eller där jag trodde att den var..), men neg test! Blir tokig. Antingen är det ju jättedåligt (ingen ägglossning?) eller jättebra (bebis!). Vill testa hela tiden men ska försöka hålla mig. ????

Då får vi peppa varandra! Jag är iaf säker på att jag hade ägglossning. Fick både utslag på stickan och kände av det rejält när ägget lossnade.

Nu känns det jobbigt som attan. Vi har precis åkt iväg familjen plus min mamma och min brors familj och ska till Tivoli och Köpenhamn ett par dagar. Jag kommer inte komma åt att testa eller få ett bra tillfälle själv med min karl så vi kan prata om detta. Och jag kommer ju inte vilja dricka nu såklart vilket de omkring säkert kommer tycka är suspekt. Kan man åka hisnande karuseller om man råkar va gravid såhär tidigt?!
  • Platysma
    Sommaren12 skrev 2017-08-02 07:29:31 följande:

Då får vi peppa varandra! Jag är iaf säker på att jag hade ägglossning. Fick både utslag på stickan och kände av det rejält när ägget lossnade.

Nu känns det jobbigt som attan. Vi har precis åkt iväg familjen plus min mamma och min brors familj och ska till Tivoli och Köpenhamn ett par dagar. Jag kommer inte komma åt att testa eller få ett bra tillfälle själv med min karl så vi kan prata om detta. Och jag kommer ju inte vilja dricka nu såklart vilket de omkring säkert kommer tycka är suspekt. Kan man åka hisnande karuseller om man råkar va gravid såhär tidigt?!

Jag tyckte mig se att jag hade ÄL på flytningarna, men är nog säkrare att tempa eller använda stickor. Köpt dem nu så om mensen kommer nån gång.....

Åh stackare! Fast bra för teststickebudgeten med distraktion kanske? Skulle jag behöva! I min fantasi borde en liten cellboll klara av karusell, så så länge du inte kräks i bergochdalbanan? Fast man blir ju lite nojig. I värsta fall kanske du "mår lite illa" varför du varken vill dricka eller åka i den läskigaste karusellen? Själv är jag skitfeg så ingen skulle ana nåt... :)
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017