• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • crx

Mitt PE jag la upp tidigare var spök. Verkligen. Har tagit nu billiga stickor i 3 dagar och där är ingenting.

• mjaomjao
    Tumvante skrev 2017-07-22 19:05:14 följande:

Mycket bra att testa för progestron. Jag testade två ggr denna cykeln, tyvärr inte efter min äl, så mina tal var ganska låga. 0,4 och 3,4. Efter ÄL skulle det ju gärna upp över 10-20...

Jag ammade och tror att det var bidragande till mina tidiga missfall. Just pga lågt progestron pga ammande och ålder. (Vet att många kan amma, men tror att det i mitt fall var bra idé att sluta).

Hmm.. Jag är 33, tycker du /har tankar kring hurvida jag ska sluta amma min son morgon o kväll, nu när jag försöker bli gravid?
  • Tumvante
    mjaomjao skrev 2017-07-26 06:00:01 följande:

Hmm.. Jag är 33, tycker du /har tankar kring hurvida jag ska sluta amma min son morgon o kväll, nu när jag försöker bli gravid?

Det är så individuellt. Har ni provat länge? Har du haft ma? Om ja på någon av dessa frågor skulle jag be om att få progesteron testat några gånger i din cykel för att kolla om du ligger lågt.

Att sluta amma är ju helst inget man vill "tvingas" till att sluta med... Men det blev så för egen del, så motvilligt gjorde jag det.

Hoppas du slipper sluta av samma anledning.

Lycka till <3
  • miimee

Ni som fortfarande väntar på bim, hur mår ni??

Jag mår illa dagligen och känner mig nästintill åksjuk/yrslig. Drag och molvärk samt ökade mjölkiga flytningar. Brösten ömmar och finnar pryder mitt ansikte. Hormonell obalans? Oja! Vill hoppas men vågar ändå inte. Känns lite som för små odds iom tidiga mf nu i juli.

• Jooosen

Känner att mensen kommer imorn! Klassisk tungd "där nere" fan!!!!! Känner mig sjukt besviken o ledsen.

• MollyBuz
    Jooosen skrev 2017-07-26 23:18:50 följande:

Känner att mensen kommer imorn! Klassisk tungd "där nere" fan!!!!! Känner mig sjukt besviken o ledsen.

Tror min är på gång med. Känns Som om den ska komma närsom ;-(
  • Jooosen
    MollyBuz skrev 2017-07-26 23:27:12 följande:

Tror min är på gång med. Känns Som om den ska komma närsom ;-(

Tråkigt!! Hur många försök är du på?
  • MollyBuz
    Jooosen skrev 2017-07-26 23:29:06 följande:

Tråkigt!! Hur många försök är du på?

4:e försöket till 4:e barnet. Hade tiiidigt missfall förra månaden.
  • Mdahlins

Har följt tråden ett tag så tänkte att jag hoppar in nu! Slutade med p-piller i slutet på april och har haft positiva äl test men som aldrig blev något sedan, mensen kom på exakt dag både i maj och juni men inte nu. Hade Bim 14/7 men har fortfarande inte fått någon mens! Har bara testat negativt så har börjat med äl test nu igen, kan jag ha ägglossning snart igen trots att mensen aldrig kom? Det är SÅ frustrerande...

• crx
    Mdahlins skrev 2017-07-27 01:04:18 följande:

Har följt tråden ett tag så tänkte att jag hoppar in nu! Slutade med p-piller i slutet på april och har haft positiva äl test men som aldrig blev något sedan, mensen kom på exakt dag både i maj och juni men inte nu. Hade Bim 14/7 men har fortfarande inte fått någon mens! Har bara testat negativt så har börjat med äl test nu igen, kan jag ha ägglossning snart igen trots att mensen aldrig kom? Det är SÅ frustrerande...

Hej :)!

Jag har för mig det är tvärt om. Du kan ha mens utan ägglossning men inte ägglossning utan mens. Rätta mig gärna någon om jag har fel. :P
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017