frikenfröken skrev 2017-08-20 09:50:33 följande:
Men eller hur! Kul när man tar samma sprutor med, känns som många tar andra sorter :) jag kör ju också gonal-f, började med 125, gick ner till 112,5 men på mitt första UL så hade jag 3 äggblåsor på ca 10 mm, fick höjd dos till 150, UL 3 dagar senare - såg likadant ut i stort sett. Fick höjd dos yttligare till 225 för att chocka mina äggstockar och ägg då jag har PCOS och jag var tydligen svårstimulerad. De pratade om överstimulering eftersom de höjde dosen så, men de återstår att se idag. De är vårat första försök, ert med antar jag?Va trevligt att vi är några st som kör på sahlgrenska :)
Jag ligger lite längre i sprutningen än båda er, men eftersom min kropp inte svarar så himla bra på stimulering så händer de inte så mycket. Jag är på sprutdag 13 idag, så jag hoppas verkligen att de hänt något. Återstår att se, börjar bli nervöst :)
Jag tycker att jag känner mig lite uppsvullen eller lite konstig i magen och de har kommit nu de sista 2 sprutorna, annars inget annat. Hur är de för er?
Ok, men av vilken anledning fick du börja med så låg dos, beror det på PCOS? Jag hoppas verkligen att du svarar bättre nu när du fått höjd dos. Håller tummarna.
Det är så spänt för oss alla kan jag tänka mig, särskilt när det är första försöket... man är föeväntansfull, nervös och emotionell.
Hur gick det med UL:en idag?