Senua skrev 2017-09-03 13:09:48 följande:
Vul nr 2 avklarat! Nu blir det ägglossningsspruta ikväll och utplock på tis. Börjar bli nervös på riktigt nu (sprutorna har man ju mer eller mindre börjat vänja sig vid.. :). Hur mådde ni efter äggplock? Ska man räkna med att få vara hemma dagen efter också? (Jag har inte berättat på jobbet så skulle helst av allt göra detta så obemärkt som möjligt, men det är ju svårt att styra över såklart :)
Åh så spännande. Hoppas ni får fina äggblåsor fyllda med fina ägg. Fixk nu indikation på hur många äggblåsor, mogna dvs?
För mig gick Äggplocket förväntansvärt bra. Jag vet att det är långt ifrån alla som upplevde det som jag. Jag kunde få till jobbet egentligen direkt efter men hade redan sjukskrivit mig den dagen och med tanke på läkemedlen i min kropp tror jag en full dag vila var bra för mig. Däremot hade jag mer molande värk dagarna efter, som mensvärk. Inget man inte står ut med, jag iallafall.
Jag valde att involvera min närmsta chef ganska tidigt, för stödet men även förståelsen inför kommande läkarbesök som sker i sista sekunden. Även enstaka kollegor vet. Om man har bra kollegor och lan anförtro sig så förespråkar jag att man pratar om det. Men självklart om man inte känner att ens anställningsform skulle vara ett hinder, ocj oavsett skulle det vara diskriminering av högsta rank i så fall.
Jag håller tummarna för dig på tisdag!! Lycka till och be om lugnande medel direkt. Det får dig att slappna av. Hjälpte mig mycket!