• Znickers

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-09-09 08:08:04 följande:

Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.

Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....

Jag tror du kan sluta med Lutinus. När du fått negativt och blöder. Usch. Jag lider med dig. Är i samma sits som du. Enda skillnaden är ju att min testdag är på måndag. Men nu blöder jag mer än bara rosa flytningar som det var igår. Övervägde sluta med Lutinus redan nu men sista hoppet är väl kanske ändå testdagen. Men är inställd på att köra om hela processen.

Samma här, blir nog i början av okt för omgång 2. Vi kör korta protokollet men surt.. när man liksom inte fått ett enda jävla ägg till frysen.
  • Znickers

Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.

Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....

Vi behöver en period för att sörja. För detta är rent ut sagt SKIT. Men vi hittar tillbaka igen och kör på som om det aldrig hänt. Precis som Hoppfullhet skriver, vi är uppbyggda så. Vår längtan efter ett barn är starkt sä starkt att vi klara av mer än vad vi tror. Jag hoppas ni kan komma igång snabbt igen.

Stor kram till dig
  • Znickers

P.s jag har tampong i redan nu, för som sagt det är mer än bara rosa flytningar nu, så trosskydd räcker inte. Eftersom jag är inställd på att jag inte är gravid (tar fortf Lutinus framtill testdag iaf) så är det ok med tampong. Infektionsrisken är så minimal nu ändå.
  • Znickers

Är det någon som vet om man kan be om att få ökad dos av Gonal-F? I första omgången fick jag bara 7 blåsor varav 6 mogna ägg. Av dessa blev det 1 embryo. Inget till frysen. Jag fick då 150ml som sedan trappades ner till 125. De höjde aldrig trots att jag inte fick "överdrivet många blåsor". Är så arg för det.

Jag vill gärna ha till frysen så man slipper bränna alla 3 IVF försök. Tänkte om någon av er har bett om högre dos??

• Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-08 19:54:30 följande:

Hoppas så innerligt att det går vägen för dig!!

För mig började med så som du beskriver, att det kommer ut rosa lutinus. För min del höll det på så en dag (onsdags). Igår kom det blod men inte så att det "rann ur" en. Jag tog ett test som var 10000% negativt. Natten och hela dagen idag har jag blött som aldrig förr. Blod, i alla dess varianter - självklart med klumpar för att göra en ännu mer knäckt :(

Jag slutade med min lutinus igår och det kändes som om det "höll tillbaka" mina blödningar.

Hoppas ditt avtar och du kan lugna oss alla att blödningar INTE behöver sluta som för mig.

Kram <3

Slutade du då med Lutinus tidigare än din testdag då? Jag är ju lite som du, rosa flytningar som nu är mer i mängd ocj färgen är brun/röd med klumpar (misstänker av lutinuset) . Men vet inte om jag ska sluta med Lutinus eller fortsätta till testdag på måndag. Finns en gnutta hopp om att jag ändå kan vara gravid men är en av dem som blöder lite. Och då vill jag inte sluta med Lutinus. Är så förvirrad. Står inget om det i papprena man fått hem, bara att man ändå ska testa på testdagen även om man blöder.
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-09 09:25:05 följande:

Till mig sa dom bara att man ska fortsätta med lutinus och testa på TD även om man blöder...

Samma info fick jag *suck* :-/
  • Znickers
    170909 skrev 2017-09-11 13:19:28 följande:

Znickers hur gick det för dig?

Jag har TD imorgon men mensvärk och blöder som en gris så det känns dumt att ta ett test imorgon som kommer vara negativt men, ska man så ska man.

Det gick skit! Mina rosa flytningar i fredags blev till forsande blod på lördag/söndagen. Trots mina höga misstankar sp testade jag imorse som var TD. Fet jäkla " inte travid" rakt upp i ansiktet. Så ledsen o besviken. Men inte kan jag lägga mig ner o dö även om jag vill. Ringde kliniken, helt fullbokat på Sahlgrenska vid min näst mens så är bokad i nivemver. Om ingen avbokar. Ytterligare väntan. Gör vi något annat än vänta egentligen?? (Inte alls bitter)
  • Znickers

VÄNTAR:

* Znickers (Start nästa mens i okt, 2:a försöket)

*ivfbebis (start nästa mens 2:a försöket)

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-11 15:46:34 följande:

Jag har pratat med kliniken nu och väntar på ny behandlingsperiod. Så läkaren ska ringa upp under veckan och så ska vi gå igenom allt. Måste vänta på nästa mens så det blir väl i slutet på oktober misstänker jag.

Japp, då är vi några från denna rund som kommer följas åt i okt/nov igen. Du, jag, frupäråon, hoppfullhet... ja vi är några. Så jäkla surt, hittills har vi EN i tråden som är gravid. Jag hoppas på fler snart. Tröttsam vänta.
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-12 08:55:33 följande:
    Ja det är tråkigt att vänta! Tiden går långsamt. Tänker att jag ska försöka slappna av nu och leva normalt innan det är dags för nästa behandling. Men det här tär ju mer på psyket än jag trodde.... Tur att vi har varandra <3
    Ja verkligen, det har jag och min man också bestämt. Vi får se det som en möjlighet att pusta ut och vara oss själva igen och försöka hitta på roliga saker i vår vardag! Till nästa omgång! Jag kommer säkert därför inte heller vara lika aktiv på FL ett par veckor framåt. 
Svar på tråden IVF start sommar 2017