IVF start sommar 2017
Hej!
Jag har varit inne här och läst och följt er ett tag men inte riktigt orkat skriva själv....men nu är det på tiden .
Jag och min sambo har försökt skaffa barn i snart 3 år. Först hittade inga fel på oss men tillslut kom de fram till att jag har endometrios och flera stora cystor som är ivägen för oss.
Vi har nu gjort 3 IVF försök. På tredje försöket fick vi äntligen det är efterlängtade plusset på stickan och vi var såklart överlyckliga! Allt kändes bra, jag fick mer och mer symptom som illamående och ömmande bröst. När vi precis skulle gå in i v 9 var det dags för vårt första VUL. Vi gick dit med ganska lätta steg, allt kändes ju bra och jag hade ju så tydliga symptom. Tyvärr fick vi inga positiva besked! Hinnsäcken och cellerna runt omkring hade vuxit precis som de ska men tyvärr var det helt tomt. Allt tyder på ett tidigt missfall som kroppen inte har fattat.
Hela världen rasade och allt kändes och känns fortfarande helt hopplöst.
Vi har försökt ta oss igenom det och se framåt, vi har ett embryo kvar i frysen men är så orolig och nervös inför nästa försök.
När nästa mens kommer är det dags för ägglossningsstickor igen men vet ju inte alls när den kommer eftersom jag nyss har fått framkalla ett missfall och nu efter nästan 2 veckor fortfarande blöder till och från.....
Någon som vet ifall där är som en vanlig cykel efter missfall?
Detta blev ett långt och kanske lite osammanhängande inlägg men behövde bara skriva av mig lite .
Tyvärr kan jag inte heller svara på din fråga men tack för att du delade med dig! Även om det inte var en rolig berättelse.. allt kan verkligen hända!
Men nu stöttar vi varandra här, jag önskar dig stort lycka till och hoppas att kroppen återhämtar sig snart!