• kattnos

IVF start sommar 2017

Ellencassandra skrev 2017-11-05 13:48:25 följande:
    Åh känns skönt å höra! :) jo man är otålig.. tror däremot att det inte gick vägen denna gång :( känner absolut ingenting.. känns ju som man borde fått nåt symtom?
    Brukar alltid ha ömma bröst innan mens, har inte det nu. Men antar att det är för att jag tar progesteron?
    Vad tråkigt att du fick negativt men som sagt kan det ju mycket väl ändras! Håller tummarna!

Alltså vissa har ju symptom och andra inte.. ena stunden har jag molvärk, nästa ingenting alls, sen lite ont i brösten, sen inget alls.. Det är jäkligt förvirrande! De flesta symptomen är ju dessutom såna som jag i regel har före mens så jag vet verkligen ingenting.. jag är på Rd 8 idag med en blasto och funderar på att testa på onsdag när jag ändå ska ta ett blodprov på VC.. Annars har jag testdag på söndag om ev vecka.
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-11-05 23:51:16 följande:

Jag går och väntar på ägglossning för att få tb 5 dagars embryo. Kommer ni ihåg hur många dagar efter ägglossning innan man får tillbaka det?

5 dagars-embryo = 5 dagar efter ÄL :)
  • kattnos

Näe nu känns det inget bra längre! I går kväll innan läggdags såg jag en liten mörk fläck i trosorna. På morgonen blev det lite brunt på pappret. Kör med skydd nu och är säker på att mensen kör igång när som helst.. Så himla deppigt! :(

• kattnos

Undrar också hur det går för dig FruPäron??

I övrigt vet jag knappt om jag vågar skriva detta för det kan ändras så snabbt - men just nu är jag svagt positiv till att det trots allt kanske inte är kört. Jag har och har haft en del mensvärk men mensen har ännu inte satt igång. Känner mig på sätt och vis som jag gör innan mens, lite uppsvälld och så. Har haft lite mer flytningar som inte varit helt vita men mycket lite färgade... så kanske ändå! Om mensen fortfarande håller sig borta testar jag på lördag.

• kattnos
    ivfbebis skrev 2017-11-08 11:08:26 följande:

Själv har jag ultraljud på fredag.. Vi har ju provat lite ny medicin den gången. Trodde inte att jag skulle bli nervös men det kommer smygande.

Det kommer att gå fint! Lycka till!
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 06:33:41 följande:

Testdag rd 14 - negativt. Känner mig rätt tom nu. Ingen mens. Förmodligen lutinus som försenar den. Bara ringa kliniken idag å meddela resultatet :( nästa försök blir väl i januari.. fyfan. Varför ska man behöva gå igenom det här :(

Nej, fy vad tråkigt att höra! Tillåt dig att bryta ihop och vara ledsen - sen när det känns bättre får du ta nya tag. Jag lider med dig... det känns så hopplöst när den där jäkla stickan inte ger en det man vill ha...
    Kram till dig!
  • kattnos

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

• kattnos
    ivfbebis skrev 2017-11-11 21:23:26 följande:

Ultraljudet gick åt helvete... dom kunde inte se något alls :(

Får fortsätta spruta några dagar men om det inte händer något så avbryts det. Känns tomt och konstigt. På första försöket fick vi ju iallafall 2 ägg. Nu har vi inte ens en enda blåsa....

Nej men vad tråkigt!
    Jag har läst att du hade ett lågt Amh-värde, är det därför du har svårt att få flera ägg? Man tycker ju att kliniken borde ha än bättre koll när man redan gjort en behandling.. och ni som körde långa protokollet också.. så frustrerande! :(
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-11-12 22:26:06 följande:

Hallå!

Jag ska göra första försöket med återföring nu på torsdag, en fryst blastocyst. Har ju aldrig gjort återföring... kan man jobba efter? Får man röra sig, träna och leva som vanligt direkt efter? Eller när?

Tack, ja det känns häftigt :)

Efter återföringen hade jag lite molvärk men det går bra att jobba. Till mig sa de att man ska leva precis som vanligt!
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-11-13 15:30:51 följande:

Tänker på er alla även om jag inte är så aktiv längre! Vi är nu i vecka 12, önskar jag kunde skriva att oron börjat lägga sig men tyvärr är vi mentalt paj ännu. Har gjort fyra UL hittills och allt ser bra ut, men hjärnan vill inte riktigt förstå det.

Håller tummarna för er alla och hoppas ni alla får era efterlängtade plus <3

Tack!!
    Oj, vad jobbigt.. det är klart att man känner en viss oro och mest av allt känns det surrealistiskt men jag mår bra och känner mig annorlunda i kroppen och känner mig därigenom trygg med att det nog ska gå vägen (lätt att säga nu liksom...) Hoppas din oro kan släppa snart så att du kan njuta till fullo av din graviditet! <3
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-11-15 13:25:38 följande:
    Jag känner mig också gravid och har gjort det hela tiden. Men drabbades av MA förra året och även då kände jag mig gravid och hann gå till vecka 11 innan vi fick veta att något var fel. Gjorde medicinskt abort vecka 13 och fick skrapas två månad efter det. Pga denna erfarenhet vågar jag inte lita på min kropp. Längtar efter att ha mage och känna rörelser så jag förhoppningsvis kan slappna av :)
    Ja, med den erfarenheten förstår jag din oro! Men det är ju inte mycket mer att göra än att försöka kontrollera det man nu kan. Lycka till, håller tummarna att allt går väl!
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-11-17 18:54:16 följande:

Nu ruvar äntligen jag också för första gången, nästan 4 månader efter äggplock. Det känns så knäppt, helt overkligt. Jag är lite öm och det sticker vid livmodern men det är väl sen införandet antar jag. Dagarna/timmarna går så långsamt..

Åh, äntligen - jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig! Jag hade också lite ont efter äggplocket men det försvann ganska snabbt. Gjorde du i naturlig cykel nu? När är din td? :)
  • kattnos
    Trullis82 skrev 2017-11-25 16:54:16 följande:
    Om man fått hjälp en gång redan, får man hjälp en gång till då eller får man bekosta själv?
    Om jag har fattat rätt så är det om man får ett barn som det räknas som att man har lyckats. Men det är äggplocken som man har tre landstingsfinansierade OM man inte får något barn. Därför är det bra att få något till frysen för då är det "bara" som ovan beskrivet kostnad för återföring av tinat embryo osv som kostar om man vill ha ett syskon. Återföring med tinat embryo kan man alltså göra flera gånger utan att det räknas som ett av de försök man har, så länge man inte lyckats få ett barn.
    Om man däremot har fått ett barn och vill ha syskon utan att ha något i frysen så får man bekosta hela den nya behandlingen.
    Rätta mig gärna om jag har fattat fel :)
  • kattnos
    loooice skrev 2017-11-25 16:47:21 följande:

Nu är jag tillbaka. Vi har äntligen fått beskedet att vi ska få börja göra ivf i mars nästa år. Eller rättare sagt tre månader from två veckor tillbaka (om vårdgarantin stämmer). Grattis till er som lyckats????jag är nervös för att ivf inte ska fungera efter att vi försökt på egen hand i två år. Efter nyår ska vi få reda på mer om sprutor osv. Känns nervöst men också hoppfullt. Hur mår man efter sprutorna?

Lycka till och tack :)

Jag tror att det är väldigt olika hur man känner. Jag kände mig uppsvälld men inte så farligt, det blev dock värre efter äggplocket och jag var sjukskriven i någon vecka. Sen tog det tid för kroppen att återhämta sig helt. Jag gjorde ingen färsk återföring utan gjorde FET efter nästa mens istället.
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-11-30 21:31:04 följande:

Gick alltså inget vidare för mig :,( En stjärna föll.

Började med nåt rosa sen en konstig mens beräknad mensdag och sen vanlig mens. Och testet var sen såklart negativt. Bröt ihop helt. Har haft jul lite som en ?deadline? sen allt började i våras, så det är tungt nu.

Men vi kör igen nästa äl om det timar med dagarna. Försöker hoppas, men det är tungt. Ska få remiss till nån att prata med iallafall..

Men nej! Så himla tråkigt för er!
    Ja, det är nog bra att prata med någon. Rensa tankarna lite.
    Tänker på dig, stor kram <3
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-12-16 10:34:04 följande:

Hej IVF systrar,

Jag har varit frånvarande väldigt länge sedan första misslyckandet och utan några ägg till frysen. Andra försöket började vi med långa protokollet, i slutet av oktober. Efter alla moment fick vi totalt 15 blåsor, 10 mogna ägg, 8 befruktade, och slutligen 1 som blev återförd och 2 av superfin kvalitet till frysen.

Igår plussade jag, på två olika stickor och det var väldigt positivt , är i v.5+0 och har inbokad UL 10 januari på SU. Nu gäller det bara att behålla graviditeten. En ny oro börjar nu.

Vill tacka alla som varit stöttande och peppat med sina ord. Jag håller tummarna för var och en av er.

Stor kram

Stort grattis till plusset! Äntligen! :)

Du är om du vill välkommen till tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2017 :)

Lycka till ni som är kvar i den här tråden! <3
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-12-16 11:14:05 följande:

Hej Kattnos!! TACK!

Jaaa!! Äntligen :) Är så lycklig men du vet att man fortfarande är så otroligt orolig och nojig, särskilt när jag för in lutniuset. Det är då min hemska farhåga uppenbarar sig, att den vita staven ska vara rosa/röd färgad. Vilken vecka är du i?

Då tittar jag in i den nya tråden :)

Såklart att man är nojig, det känns ju helt ofattbart :) jag är i vecka 10, 9+5 idag och har inte haft några blödningar mer än en vecka efter återföring då jag hade en miniblödning. Ja gör det!
Svar på tråden IVF start sommar 2017