• kattnos

IVF start sommar 2017

Milli07 skrev 2017-09-02 17:45:14 följande:
    Sa dem på första VUL att du hade färre stora ägg än du hade på VUL 2? Jag hoppas att några fler ska mogna på sig över helgen, vill att det ska vara måndag nu!! :)
    I mitt fall gjordes ett ul precis när mensen kommit. Då räknade man 20 äggblåsor, alla under 8 mm. Alltså så som det är normalt när min cykel börjar. Efter första ul med sprutor hade jag 15 äggblåsor mellan 9-14 mm. Då sänktes min dos något. Tre dagar senare hade jag 33 äggblåsor där de största var 22 mm och den minsta typ 11 mm. Dosen sänktes igen och jag skulle bara ta en till spruta innan ÄL-sprutan. Då bestämde min läkare att det skulle bli totalfrysning av äggen för att jag inte skulle bli dålig av överstimulering. Vid äggplocket ytterligare tre dagar senare fick de ut totalt 40 ägg så det var ju helt klart rätt beslut. Nu väntar vi på att få veta hur många som blir frysta och på nästa mens för att efter den ÄL kunna göra återföring :)

Summa summarum så är det inte alls omöjligt att fler ägg mognar till nästa ul.
    Lycka till med det på måndag! :)
  • kattnos
    Senua skrev 2017-09-03 13:09:48 följande:

Vul nr 2 avklarat! Nu blir det ägglossningsspruta ikväll och utplock på tis. Börjar bli nervös på riktigt nu (sprutorna har man ju mer eller mindre börjat vänja sig vid.. :). Hur mådde ni efter äggplock? Ska man räkna med att få vara hemma dagen efter också? (Jag har inte berättat på jobbet så skulle helst av allt göra detta så obemärkt som möjligt, men det är ju svårt att styra över såklart :)

Men vad skönt! Frågar som Znickers, hur många mogna kunde de se? :)

Jag har idag fått veta att vi fick hela 12 blastocyster i frysen! Känns fantastiskt :) Nu ska jag få min kropp tillbaka till det normala för att vara i god form för att återföra ett av dem, förhoppningsvis i mitten av oktober :)
  • kattnos
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:14:58 följande:

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)
    Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)
    Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

Grattis!! Håller alla tummar för att det lyckas! Och då har du ju goda chanser till ett syskon längre fram i så fall :)
  • kattnos

Lite depp här från min sida idag:
    Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.

• kattnos
    Senua skrev 2017-09-05 06:38:23 följande:

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

Lycka till med äggplocket! :)
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-09-04 22:39:11 följande:
    Ja det var verkligen skönt att få det överstökat! Chefen sa själv att jag fick berätta vad det rörde sig om för läkarbesök när och om jag kände mig redo. Då kände jag bara att jag lika bra kunde lägga korten på bordet. Känns lugnande att veta att hon är förstående om det krävs fler behandlingar :)
    Vad skönt att det gick bra! Jag har ett jobb som är rätt flexibelt men eftersom jag har en timma till kliniken kände jag tidigt att det vore bra att berätta för min chef. Och det har inte varit några konstigheter men man vet ju aldrig. När jag sjukskrev mig igår kände jag mig lite dum för att det är så mycket på jobbet just nu men han skrev tillbaka att min hälsa är viktigast och att de andra löser situationen. Så att ha en förstående chef är guld värt.
  • kattnos
    Rebeccamz skrev 2017-09-05 09:44:56 följande:

Äggplock för mig idag med super nervös

Lycka till!

Ska nämna att det är jag som är TS, mitt andra konto kommer jag inte in på :( Vi går också på Sahlgrenska. Om ni gör äggplock idag så borde det betyda att man sätter in ett 2-dagars embryo på torsdag så det kan väl stämma :)
    Vi fick frysa alla ägg för risk för överstimulering, har nu 12 blastocyster i frysen :)
  • kattnos
    Rebeccamz skrev 2017-09-05 10:27:49 följande:

Nån som vet isåfall det är större risk att de inte blir något om de är få dagar emellan?

Nej, embryot mår allra bäst i sin naturliga miljö vilket är i livmodern. Däremot om man har flera fina embryon dag två så kan man odla vidare dessa för att se vilka som utvecklar sig till blastocyster dag fem eller sex. Ibland väntar man med återföringen till dag fem för att vara säker på att man väljer rätt embryo om det finns flera likvärdiga dag två. Men om det inte blir en blastocyst i labbet så hade det inte heller blivit det i livmodern. Lyssna gärna på IVF-podden som skrivits om här tidigare, väldigt mycket matnyttigt! :)
  • kattnos

VÄNTAR:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• kattnos

Uppdaterade listan då min nästa mens beräknas till början av okt och då bör FET också bli i den månaden :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017