• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-10-17 20:04:28 följande:

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3

Vad roligt!! (Och jo, trevligt när man blir förstådd)
  • FruPäron

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3

Åh vad underbart :) grattis!
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-10-17 20:25:13 följande:

Åh så härligt. Skönt att ni får xtra kontroller :)

Senua skrev 2017-10-17 20:54:54 följande:

Vad roligt!! (Och jo, trevligt när man blir förstådd)

FruPäron skrev 2017-10-17 21:03:14 följande:

Åh vad underbart :) grattis!

Ja det är verkligen härligt! Även om det lugnar för stunden när man sett det där underbara lilla hjärtat är man ju tyvärr lika skräckslagen igen några dagar senare :( Vet inte hur vi skulle klara oss igenom ytterligare MA eller MF. Vi försöker dock vara positiva då vi aldrig kommit såhär långt innan! :)
  • ivfbebis

Härligt! Grattis :)
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-10-18 09:09:14 följande:

FruPäron! Håller tummarna för dig idag!!!

Tack <3
  • FruPäron

Ultraljudet visade på stora äggblåsor (inte för att de ska användas haha) och min läkare beräknade att mitt ägglossningstest kommer att bli positivt imorgon bitti.

OM det inte blir det så ska jag ta ägglossningsspruta imorgon.

Planerade insättning: onsdag eller torsdag nästa vecka!

Trodde jag var lugn tills idag - hej känslostorm!

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-18 09:23:12 följande:

Ultraljudet visade på stora äggblåsor (inte för att de ska användas haha) och min läkare beräknade att mitt ägglossningstest kommer att bli positivt imorgon bitti.

Åh heja heja!! Vad kul!

Håller tummarna hårt :)
  • 1Elle2

Jag väntar på FET jag också, ska göra UL efter nästa mens (som kommer på måndag). Förra månaden fick jag ägglossning på "fel" dag så kunde inte göra återföring pga helgstängt.. då grät man en del..,

Hoppas på längre cykel nu så det går vägen, annars blir det simulerad cykel eller ägglossningsspruta men tydligen bäst chans att göra det i naturlig cykel. Jag gissar att jag gör UL om 2v ca för kontroll inför äl.

• Hey.orange
    FruPäron skrev 2017-10-18 09:23:12 följande:

Åh vad kul! Heja! :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017