IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Vad bra att det är igång nu! Hur fungerar det med stimulerat försök. Man får ägglossning och sen tar spruta (vadå för nån?) och sen fet?
Jag gjorde återföring idag. Det gjorde nåt så vedervärdigt ont, som att den lilla katetern var en nål typ, så ska det ju inte va :s
Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!
Hej IVF systrar,
Jag har varit frånvarande väldigt länge sedan första misslyckandet och utan några ägg till frysen. Andra försöket började vi med långa protokollet, i slutet av oktober. Efter alla moment fick vi totalt 15 blåsor, 10 mogna ägg, 8 befruktade, och slutligen 1 som blev återförd och 2 av superfin kvalitet till frysen.
Igår plussade jag, på två olika stickor och det var väldigt positivt , är i v.5+0 och har inbokad UL 10 januari på SU. Nu gäller det bara att behålla graviditeten. En ny oro börjar nu.
Vill tacka alla som varit stöttande och peppat med sina ord. Jag håller tummarna för var och en av er.
Stor kram
[quote=78254035][quote-nick]170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:[/quote-nick]Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.
Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra.
Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering.
Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.
Ska försöka hitta något positivt att fokusera på [/
Stor kram!! Får försöka njuta av julen och allt vad den innebär!
[quote=78254035][quote-nick]170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:[/quote-nick]Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.
Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra.
Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering.
Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.
Ska försöka hitta något positivt att fokusera på [/
Stor kram!! Får försöka njuta av julen och allt vad den innebär!
Hej IVF systrar,
Jag har varit frånvarande väldigt länge sedan första misslyckandet och utan några ägg till frysen. Andra försöket började vi med långa protokollet, i slutet av oktober. Efter alla moment fick vi totalt 15 blåsor, 10 mogna ägg, 8 befruktade, och slutligen 1 som blev återförd och 2 av superfin kvalitet till frysen.
Igår plussade jag, på två olika stickor och det var väldigt positivt , är i v.5+0 och har inbokad UL 10 januari på SU. Nu gäller det bara att behålla graviditeten. En ny oro börjar nu.
Vill tacka alla som varit stöttande och peppat med sina ord. Jag håller tummarna för var och en av er.
Stor kram
Stort grattis till plusset! Äntligen! :)
Du är om du vill välkommen till tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2017 :)
Lycka till ni som är kvar i den här tråden! <3
Hej IVF systrar,
Stor kram
Hej Kattnos!! TACK!
Jaaa!! Äntligen :) Är så lycklig men du vet att man fortfarande är så otroligt orolig och nojig, särskilt när jag för in lutniuset. Det är då min hemska farhåga uppenbarar sig, att den vita staven ska vara rosa/röd färgad. Vilken vecka är du i?
Då tittar jag in i den nya tråden :)
Hej alla!! Hur har det gått/går det för er alla? Väl håller jag tummarna för :)
Hej igen alla! Hoppas de gått bra för alla som lyckades redan i höstas men även för er som fortsatt era behandlingar därefter..
i tisdags kom min lilla tjej till världen, så efterlängtad o så underbar!!
Kram på er
Hej Alla
Vår lille kille kom till oss i fredags, den 25e maj. 51 cm lång och 4145 gram tung. Han är alldeles alldeles underbar. Hur går det för alla andra? :)