• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • frikenfröken

VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nässpray 21/10

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

* Hanna8911 Menopur 27/9

* Frikenfröken Gonal-f 5/10

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

* Milli07 (första försöket, ET) VUL 17/10

* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10

* Hoppfullhet (4:e försöket), VUL 3/10

* Senua (första försöket) VUL 13/10

Hänger med här igen :)

• Hey.orange

Håller tummarna hårt för er alla här inne! Har varit i er sits en gång tidigare i mitt liv.
    Nu inväntar vi mensen och sen blir det Fet som gäller här! Troligtvis insättning början på nov av en 6 dagars:)

• Milli07

Jag är gravid i vad som bör vara vecka 7 och undrar i vilken vecka utomkveds brukar uppdagas? Någon som vet hur det känns? Har sedan igår haft hugg och kramp på vänster sida, långt ner i magen. Gick och la mig och hoppades vakna utan värk idag. Istället är krampen och huggen värre. Ibland ihållande ibland nästan pulserande smärta. Är så orolig att det ska vara missfall eller utomkveds på G. Känns som jag kommer gå under om så är fallet :( Har läst att tjocktarmen ligger på vänster sida, men känns inte som det är tarmen.

Någon som har någon erfarenhet av detta?

• Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-10-08 08:00:35 följande:

Jag är gravid i vad som bör vara vecka 7 och undrar i vilken vecka utomkveds brukar uppdagas? Någon som vet hur det känns? Har sedan igår haft hugg och kramp på vänster sida, långt ner i magen. Gick och la mig och hoppades vakna utan värk idag. Istället är krampen och huggen värre. Ibland ihållande ibland nästan pulserande smärta. Är så orolig att det ska vara missfall eller utomkveds på G. Känns som jag kommer gå under om så är fallet :( Har läst att tjocktarmen ligger på vänster sida, men känns inte som det är tarmen.

Jag har som tur är ingen erfarenhet av utomkveds, men har du så ont hade jag åkt till närmaste gynakut. Visst tarmarna är troligen jääätteslööa nu o när man blir lite stopp kan de oxå göra sjukt ont. Växtvärk där ligamenten ska töjas ut kan ju oxå göra jätteont. Men har du hugg o kramper så åk in om du har möjlighet om inget annat för att stilla din oro. Kram o hoppas allt går bra o att de bara är växtvärk eller fisar på tvären <3
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-10-08 08:00:35 följande:

Hej, jag haft/har extremt ont på vänster sida nere vid ljumsken, var också orolig för utomkveds, så jag åkte till gynakuten. Där konstaterades överstimuleringssyndrom, vilket inte så ovanligt att det dyker upp efter man blivit gravid då hormonnivåerna i kroppen ökar. Och det är ju bra att kolla upp, det finns risk för blodpropp med OHSS, så det vill läkarna utesluta och sätter på blodförtunnande sprutor. Så min äggstock är fortfarande väldigt svullen, och ibland ligger den och trycker mot något som gör jätteont.
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-10-09 11:03:17 följande:

Vi fick 2 st 5 dagars tillbaka. Säkert beroende på min ålder

Men vad roligt, stort lycka till nu!!

Min mens kom äntligen idag så ska ringa kliniken för planering av ett ultraljud - jag har ÄL men jag har tidigare tyckt att det varit svårt att hitta den med ÄL-stickor så jag sa att jag gärna vill ha en extra kontroll :) Sen planeras för återförande av fryst 5dagars :) :)
  • ivfbebis
    Västerås skrev 2017-10-09 11:03:17 följande:

Vi fick 2 st 5 dagars tillbaka. Säkert beroende på min ålder

Lycka till!!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-10-09 13:04:25 följande:
    Men vad roligt, stort lycka till nu!!

Min mens kom äntligen idag så ska ringa kliniken för planering av ett ultraljud - jag har ÄL men jag har tidigare tyckt att det varit svårt att hitta den med ÄL-stickor så jag sa att jag gärna vill ha en extra kontroll :) Sen planeras för återförande av fryst 5dagars :) :)
    Lycka till!
Svar på tråden IVF start sommar 2017