IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej alla,
Senua - stort Grattis till det lilla pickande hjärtat!!
Jag har varit borta en period, både från FL och mentalt har jag försökt koppla bort IVF:en ett tag. Efter försök 1 som misslyckades i början av september fick vi ny ordination om det långa protokollet (fick det korta i 1a försöket). Så det har varit en jävligt lång väntan igen. Om 1,5v ska jag börja med nässprayen. Väntan har känts olidlig.
Och jag kan även säga att jag känner mig extremt nedstämd och trött. Sedan failure no 1 funderar jag på om jag inte kommit in i en mildare depression. Extremt håglös, inget känns roligt, har inte gått till jobbet på 1v (sjukskrivit mig) och finner inte någon glädje i det jag tyckte var roligt innan. Vi har en weekend inplanerad men den känner jag inget för.
Så här har jag mått i 3v tid nu. Det tär fruktansvärt mkt på mig. Detta sinnestadie är mentalt mer påfrestande än själva behandlingarna med hormoner.
Någon annan som känner igen sig?
Nu är vi igång med försök nr 2 - dock ?bara? nässpray i 2 veckor nu. Nervöst!
Ja, Crinone är det. Jag ska två gånger om dagen, började i morse. Det känns mindre kladdigt men sen så har jag bara tagit en dos så det kan ju lätt ändras ;)
Upptäckte dock att Otrivelle sprutan ger mig samma biverkning som sist - På morgonen, 1-2 timmar efter att jag gått upp kommer det kallsvettningar och akut illamående (så att jag spyr) som pågår i några minuter. Väldigt obekvämt. Men det ebbar väl av nu i veckan när den börjar gå ut ur kroppen...
Men grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen den här gången!
Jag började testa med ÄL-stickor igår och redan idag fick jag en glad gubbe! Trodde inte det skulle gå så fort. Ska ändå in på ultraljud i morgon men troligtvis behöver jag ingen ÄL-spruta och återföring är inplanerat på lördag! Så läskigt men mest spännande :)
Men grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen den här gången!
Jag började testa med ÄL-stickor igår och redan idag fick jag en glad gubbe! Trodde inte det skulle gå så fort. Ska ändå in på ultraljud i morgon men troligtvis behöver jag ingen ÄL-spruta och återföring är inplanerat på lördag! Så läskigt men mest spännande :)
Nähä, blev uppringd igen och det blir inget ultraljud men däremot äl-spruta! Så fick puttra in till Apoteket istället, så blir det en sista spruta ikväll :)