Bf mars 2018 följas åt?
Vi fixade det sista i helgen... ja iofs ska jag lägga ner lite mer i bb-väskan men nu är iaf vagnen o babyskyddet hemma.
Kanske kan börja kolla på ngn tv-serie för att få tiden att gå?!
Vi fixade det sista i helgen... ja iofs ska jag lägga ner lite mer i bb-väskan men nu är iaf vagnen o babyskyddet hemma.
Kanske kan börja kolla på ngn tv-serie för att få tiden att gå?!
49 dagar kvar. Känns som att tiden kryper fram. Sjukskriven på heltid till slutet av feb. Har så ont i fogarna och ländryggen att jag inte kan sova på nätterna. Sover två timmar och vaken två timmar. Halsbrännan hjälper ju inte direkt.
Oj så mycket sammandragningar jag haft i natt!! Inte kunnat sova många minuter!!
V 37. Tänk om det är på gång att starta nu!
Fast har hört att man kan ha mycket sammandragningar flera veckor i förväg också. Men detta var verkligen intensivt!
Bara så där lite onödigt...
Vi hade babyshower för en kompis som födde i höstas. Jag har själv hoppats på att någon skulle överraska mig med babyshower. Men det lär inte bli :( jag sörjer det, men ändå inte...
Jag får nog ingen heller...
Men fick en fin present från mina kollegor igår som gladde mig.
Gud jag är så oerhört tacksam över att mina vänner har den goda smaken att INTE utsätta mig för en babyshower.
Tänk så olika det kan vara!
Här har du en som har det likadant, har varit med på en massa babyshowers för vänner men verkar inte som om det blir någon till en själv.. men det återstår väl att se ifall man blir överraskad längre fram men jag skulle inte tro det och nu börjar det bli lite kort om tid :) men vet inte om man ska vara ledsen eller lättad om det inte blir någon :)
Vecka 37. Har fått kraftigare sammandragningar och fler/tätare. Får också mensvärk men inte samtidigt... nu är dessutom vår hiss sönder så får gå från 5 våningen. Det ger extrema sammandragningar!! :O
Jo besviken känner man sig ju men samtidigt så hade jag nog nånstans inte räknat med att få någon men trist känns det hade varit hemskt roligt att få träffas och fira lite att man ska bli mamma:)
Vart hos BM idag! Lillen är fixerad! Är i vecka 36 imorgon... Känns jätte bra :) hur har ni det med era kontroller?
Härligt! Starkt av dig att jobba fortfarande! Jag går på graviditetspenning :) har fysiskt tungt jobb. Sjukt spännande! Är nervös men på ett bra sätt. Är de ditt första barn?
Ny hinnsvepning idag. Öppen 2 Cm
Så sakta framåt
Rejält med molvärk
En hel del sammandragningar
Borde bli inom en vecka sa läkarn!!
Så... förlossningsbrev... vad har ni skrivit? Om ni inte vill berätta exakt vad, så inom vilket ämne? Vad behöver man ta upp? Jag har smärtlindring, att jag inte vill ha manlig personal, vad jag är rädd för och hur jag tänker mig med ställningar. Här är det tydligen standard att föda på sidan så känns inte att jag har så mycket att komma med på ställningar...
Var hos bm idag och där jag bor skriver man inget eget brev utan bm skriver in nånstans i journalen och sen ser de på förlossningen det och det enda vi skrev in är att min sambo inte riktigt gillar att vistas på sjukhus som en bra att veta och att jag i det längsta inte vill ha ryggbedövning ( ligger ja och skriker efter den ska de ge mig den men helst peppa mig att inte ta den ) annars så kom jag inte på något mer önskemål, har ju inte gjort det förr så jag vill bara ta det som det kommer :)
Min slemproppen har gått :O en liten klump som va svagt blodfärgad. Nu får jag kraftig mensvärk i vågor...
Oj!!! Spännande!! Vilken vecka är du i?? Klockar ni värkarna eller känns de mer som förvärkar?
Åh va jag blir avis
Lycka till!
Kämpa på!!!
Och lycka till
180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)
Tack alla!