Inlägg från: Sara2017 |Visa alla inlägg
  • Sara2017

Bf mars 2018 följas åt?

Linkaa skrev 2017-10-03 12:30:33 följande:

Någon här som funderat på vagn än? :) vi va och kikade igår men det är ju en hel djungel att hitta vagn.. det enda vi är klara med är att det blir en Emmaljunga :) nån som har tankar och idéer? :)

Vi står mellan Emmaljunga, nxt90F, eller crescent. Kommer inte ihåg vilken modell, men den har fyra fasta hjul iaf. Vi har inte provkört än, tänkte göra det på lördag :) crescent är typ halva priset jämfört med Emmaljunga :) sen har vi två små hundar, så det blir väl till att beställa en specialbur som har två våningar så vi får in vagnen osv :P

Det viktigaste för mig med vagn är att den funkar i alla väder och på alla underlag, har en bra korg så den äldsta hunden kan vila i den på långa promenader... jag är lite osäker på 2 svängbara hjul :/

Någon mer än jag som ligger hemma med foglossning? Är i v 22, är sjukskriven 25%, men nu har jag sjukat mig helt. Väntar på att få kontakt med min bm så vi kan bestämma hur vi ska gå vidare :(
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-10-24 09:17:01 följande:

Inte skrivit på länge.. vecka 20 nu.. börjar känna buffar mer o mer... när jag ligger ner bara.. är så mysigt! :)

Ska på Rul imån.. är så nervös.. även om jag känner den så är jag nervös att den ska vara död eller väldigt sjuk... har gjort KUB o allt såg bra ut. Men ändå är jag nervös o orolig... ngn mer?

Är i v 22, känner inget alls :( gjorde rul för 1,5 vecka sen och då va den frisk och kry iaf :) så förstår din oro <3
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-10-24 09:17:01 följande:

Inte skrivit på länge.. vecka 20 nu.. börjar känna buffar mer o mer... när jag ligger ner bara.. är så mysigt! :)

Ska på Rul imån.. är så nervös.. även om jag känner den så är jag nervös att den ska vara död eller väldigt sjuk... har gjort KUB o allt såg bra ut. Men ändå är jag nervös o orolig... ngn mer?

Är i v 22, känner inget alls :( gjorde rul för 1,5 vecka sen och då va den frisk och kry iaf :) så förstår din oro <3
  • Sara2017

Woho! Lite action i tråden igen :) detta är vårt första barn och vi har två hundar. Igår hälsade vi på vår kompis som har en tre veckors liten söt bebis! (Som man längtar nu) men ena hunden blev så avis när jag gullade med deras barn. Han visade ingen agressivitet men skulle bestämt ligga i mitt knä :) så vi får väl se hur det blir :)

Vi har inte heller kollat kön och enda namnet vi kommit på är Alice, måste komma på ett pojknamn också :)

• Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-11-06 18:35:42 följande:

Gud var med om en skitläskig grej i morse.

23+0 idag o första barnet så jag vet ju inget om hur saker "ska" kännas. Satt och åt frukost o fick smygande skitont i magen som kom och gick i intervaller. Låg typ på badrumsgolvet och grät till slut??

Cervix sacral och sluten (svårt att komma åt mu för tiden!) och livmodern kändes mjuk. Så jag försökte avvakta hemma.

Lättade till slut efter typ 90 minuter och en nummer två. Sen mått bra hela dagen o bebis har sparkat på som valigt. Så jäkligt läskigt! Nog för att fis på tvären kan göra ont men det här var något i hästväg...

Någon som upplevt något liknande?

Är i vecka 24, inte haft liknande känslor tidigare på senare tid. Men i början, strax innan v 20 kunde jag få fruktansvärt ont.

Men upplever att jag blivit trögare i magen och att det då kan göra ont om jag inte lyckas gå på toa. Det blir liksom för mycket saker i tarmar och med bebis och allt...
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2017-11-08 12:22:35 följande:

Nu har jag fått börja hos en sjukgymnast två ggr i veckan för min foglossning. Vi kör vattengympa. Grymt skönt att få komma ner i vattnet och känna sig lite smidig och rörlig!!

Vattengympa! Himla smart :) jag får akupunktur 1 gång i veckan också guld värt! :)
  • Sara2017

Samma här, första barnet, kändes som om magen på en natt bara blev stor! Ngen som frågat på mitt jobb heller om just magen. Men tror ryktet spridit sig eftersom vissa frågat varför jag är sjukskriven 50%...

Är det någon här som tänker söka om graviditetspenning? Jag är väldigt kluven. Eftersom det är första barnet vet jag inte hur jobbigt det är att bli större. Min bm vill att jag ska söka...

• Sara2017

Då ska jag söka :) men är det någon skillnad på sjukskrivning och gravpenning? Ekonomiskt tänker jag då. På FK står det att man får knappt 80% när man får gravpenning. Fast å andra sidan är det iaf inte många kronor det handlar om...

Så mycket att sätta sig in i när man är gravid! :P

• Sara2017
    Linkaa skrev 2017-11-09 18:15:19 följande:

Jag har sökt och fått beviljad graviditetspenning, tog mindre än en vecka efter att jag skickat in papperna så fick jag beviljat. Jobbar på förskola och det är första barnet för mig också men det börjar redan nu bli tufft att lyfta alla småttingar i och ur vagnar och barnstolar :) var då inte alls svårt att söka gäller bara att chefen skriver ett bra intyg :)

Åh! Härligt att det gick så fort! Ska be min chef skriva nästa vecka :) så mycket nytt och så osäker på allt. Men ska du gå 60 dagar innan?
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?