• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Bfmars2018

Hej! Plussade i mitten på juli och har bf runt 20 mars! Väntar mitt och min sambos första barn, och är helt ny är på familjeliv. Vill gärna vara med i någon av grupperna på fb, är de hemliga eller kan jag bara söka efter dem??

• Oculyzer
    Tjager skrev 2017-08-02 10:48:59 följande:
    Ja jag hade semester, hela semestern spenderades ju i sängen och soffan då jag mådde så dåligt så jag har fasat för att gå tillbaka till jobbet...

Var inte beredd på att må såhär dåligt, trodde det skulle gå att hantera om man bara ignorerade det och bet ihop typ... :'(
    Du måste på riktigt sjukanmäla dig och kontakta din MVC omedelbart så du får ett sjukintyg.

Hela min semester blev förstörd pga fruktansvärt illamående med viktnedgång som följd och jag sjukanmälde mig. Gjorde det på min sista semestervecka eftersom jag inte ville slösa på resten av min semester. Min chef är otroligt förstående och min MVC-läkare har sjukskrivit mig totalt sett 4 veckor. Är i vecka 10 + 4 dagar
    och helvetet började redan vecka 6. Har lyckats gå upp 400 gram sedan min lägsta noterade vikt. Jag trodde aldrig för mitt liv att graviditeten kunde göra mig så här handikappad som jag är. 

Kämpa på!

Kramar till dig 
  • Oculyzer
    regndroppe skrev 2017-08-02 16:35:58 följande:

Idag har jag varit på återbesök hos gyn efter mina blödningar förra veckan. Allt ser bra ut med bebisen, hjärtat pickar på och hen utvecklas normalt <3 :) Men nu är det konstaterat att jag har ett hematom bredvid bebisen i livmodern. Jag ska på återbesök i slutet av månaden eller i början av september (ska få hem kallelse i nästa vecka). Förhoppningsvis absorberas det av kroppen och jag märker inget mer. Men det kan också börja störtblöda igen :( Händer det ska jag åka in akut.

Läkarna var ändå lugna och positiva, sa att det inte brukar ha betydelse för gravideten. Att vi sett att allt ser fint ut med bebis än så länge är goda tecken. Jag ska leva som vanligt men inte lyfta för tungt. 13 kg på ryggen skulle gå bra.

Har lite blandade känslor nu, är så lycklig över att bebisen mår bra, men är orolig över hematomet. Bara att hoppas att det är borta till nästa gång. Glad att gyn tar det på allvar och vill hålla koll på det.

Vad betryggande att de håller koll på dig och bebisen.
    Man är ju så orolig för allt när man är gravid. 
  • Hejsanhoppsan90
    Lullabay skrev 2017-07-29 10:35:21 följande:

Så...mina två tidigare graviditeter har jag som sagt aldrig haft symtom så här tidigt i graviditeten. Med min första hade jag inga alls under de 8 månader jag var gravid. Med min andra så fick jag en del foglossningsbesvär men annars inget annat, och det var senare.

Men denna gången...uhh. Jag har finnar lite här och var (har jag aldrig annars), jag har molvärk som tuuusan, brösten känns som ballonger (lite ömma också) och jag vaknar 5 gånger per natt och behöver gå på toaletten.

Till råga på det så ser magen ut som nedan bild. Är det någon annan som är såhär "uppblåst"? Ser ju ut som om jag vore i v 17 typ. Kommer bli svårt att dölja detta när jag är tillbaka på jobbet efter semestern...

Är i v7 för övrigt (6+6).

Är i vecka 8 (7+1) och är med så uppblåst. Vaknar numera 3 gånger per natt och behöver kissa. Så jobbigt....mår illa på morgonen och måste nog äta direkt för att komma igång mot jobbet. Man vill ju bara vara hemma och ligga i soffan när man mår illa. Jag har snart semester och kan dölja magen lite tills jag kommer tillbaka och förhoppningsvis berättar då :)
  • Hoppsan2016

Var på tidig UL igår =) Bebisen mår bra, och det fanns bara 1 barn (har tvillingar i släkten) så nu har vi berättat för barnen att barn nummer 5 (OMG) är på gång =)
    Är i v 10 nu =)
    Ska nu boka tid för NIPT och även KUB, vill se bebisen igen =)

• lilaemma
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-03 00:06:25 följande:

Var på tidig UL igår =) Bebisen mår bra, och det fanns bara 1 barn (har tvillingar i släkten) så nu har vi berättat för barnen att barn nummer 5 (OMG) är på gång =)

Är i v 10 nu =)

Ska nu boka tid för NIPT och även KUB, vill se bebisen igen =)

Grattis!
  • Lykkeliv

Va kul att läsa om alla positiva vul här i gruppen

Grattis till er alla <3

Jag väntar på mitt ul (kub) om 3 veckor.... nervös och orolig att de inte ska hitta nån levande bebis. Känns som en evighet dit....

• Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-08-03 01:12:48 följande:

Va kul att läsa om alla positiva vul här i gruppen

Grattis till er alla <3

Jag väntar på mitt ul (kub) om 3 veckor.... nervös och orolig att de inte ska hitta nån levande bebis. Känns som en evighet dit....

jag såg ju ett positivt vul men oroar mig för KUB, med tanke på åldern kan det ju slå illa, jag ska dit den 23/8 känns som en hel evighet dit! när ska du dit?
  • Hoppsan2016
    Sofiamy skrev 2017-08-03 08:15:26 följande:

jag såg ju ett positivt vul men oroar mig för KUB, med tanke på åldern kan det ju slå illa, jag ska dit den 23/8 känns som en hel evighet dit! när ska du dit?

Hur gammal är du om man får fråga? Är inte heller superung, på pappret iaf haha

Just därför ska vi göra både kub och nipt.
  • hggeli

Jippi. Vul idag. Såg hjärtat. Såg superfint ut. Vecka 7+0 exakt som beräknat. Så glad :D

Nu kan vi slappna av och veta att just nu är allt bra iaf !

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?