• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • pugsnotdrugs
    Starlights skrev 2017-09-06 19:21:21 följande:

Hej vänner. Kan ni lugna mig lite?.. Jag gjorde cellprov igår, i vecka 12+0. Enligt min bm är det absolut inget som kan påverka graviditeten, och det var på tiden att jag gjorde det så hon tyckte det var bättre att göra det nu innan jag gått för långt än att vänta efter graviditeten. Men såklart har jag idag fått små bruna flytningar. Innerst inne vet jag ju att det mest troligt inte är någon fara alls. Det beror väl säkert på att de har varit "där inne" och rört om, tagit prover, att slemhinnorna är extra känsliga så att det är därför jag blöder lite. Någon annan som gjort cellprov i en pågående graviditet?

Jag gjorde en biopsi på livmodertappen dagen innan BIM, och ska göra en till i v.32 så du behöver inte vara orolig, det är nog bara den lilla borsten som störst slemhinnorna på livmodertappen så du blöder lite, och så länge det är brunt och bara lite så kan du ta det lugnt :)
  • GravidFetaMorsan

Tjejer!

Jag är dunderförkyld! Vad för mediciner får jag lov att använda? Tänker främst på nässpray, alvedon å liknande..

• DazaC
    GravidFetaMorsan skrev 2017-09-07 08:51:57 följande:

Tjejer!

Jag är dunderförkyld! Vad för mediciner får jag lov att använda? Tänker främst på nässpray, alvedon å liknande..

Alvedon går bra men INTE Ipren. Sen rekommenderar de nog mest koksalt som nässpray men det bästa du kan göra är att läsa på förpackning/bipacksedel eller söka upp läkemedlet du brukar använda på FASS.se och läsa under punkten gravid alternativt fråga dem som jobbar på Apoteket vilka läkemedel du kan ta. Det är nästan bäst att fråga där så får du svar från kunnig personal direkt. Hoppas svaret hjälpte men på dessa sätt får du garanterat korrekta svar.
  • GravidFetaMorsan
    DazaC skrev 2017-09-07 09:20:24 följande:

Alvedon går bra men INTE Ipren. Sen rekommenderar de nog mest koksalt som nässpray men det bästa du kan göra är att läsa på förpackning/bipacksedel eller söka upp läkemedlet du brukar använda på FASS.se och läsa under punkten gravid alternativt fråga dem som jobbar på Apoteket vilka läkemedel du kan ta. Det är nästan bäst att fråga där så får du svar från kunnig personal direkt. Hoppas svaret hjälpte men på dessa sätt får du garanterat korrekta svar.

Tack för svar :) Det var de jag misstänkte, har bara Ipren hemma :(
  • hggeli

Hej längesen jag var på familjeliv nu. Skriver oftast på Facebook :)

Nu vill jag dock skriva här också till er som ej är där att hoppas ni har det bra i era graviditeter!

Det har jag. Kub på måndag! Hoppas allt ska gå bra så nervös. Men vet bebbe lever jag hörde hjärtat med doppler igår. Och magen växer som aaaaattan! Vill visa en jämförelsebild på vecka 7 och 13 ;) vart tror ni detta slutar magmässigt? Förhoppningsvis med en bebis hehehe. Men hoppas jag inte sprängs innan dess. :)

• hggeli
    Starlights skrev 2017-09-06 19:21:21 följande:

Hej vänner. Kan ni lugna mig lite?.. Jag gjorde cellprov igår, i vecka 12+0. Enligt min bm är det absolut inget som kan påverka graviditeten, och det var på tiden att jag gjorde det så hon tyckte det var bättre att göra det nu innan jag gått för långt än att vänta efter graviditeten. Men såklart har jag idag fått små bruna flytningar. Innerst inne vet jag ju att det mest troligt inte är någon fara alls. Det beror väl säkert på att de har varit "där inne" och rört om, tagit prover, att slemhinnorna är extra känsliga så att det är därför jag blöder lite. Någon annan som gjort cellprov i en pågående graviditet?

Livmodertappen är extremt lättblödande som gravid. Förstår du oroar dig men det är säkert absolut ingen fara. Bara sex kan göra så.man blöder och ta cellprov kan säkerligen också reta den.

Kraam <3 oroa dig inte jag tror din bebis mår fint :)
  • Marsmamma18

Hej!

Jag vill gärna vara med i gruppen. Vem och hur ska jag PMa. Ny här så vet inte riktigt hur det funkar. Väntar mitt första barn i Mars så vill gärna följas åt????

• Fral13
    GravidFetaMorsan skrev 2017-09-07 08:51:57 följande:

Tjejer!

Googla på janusinformationen. Det är en bra sida där man kan söka på dom olika läkemedlen och få bra och tydlig info vad som gäller under grav och amning.

Alvedon kan du ta. Men inte Ipren som tidigare nämnts. Inge heller någon av dom smärtlindrande halstabletterna.

När jag blev sjuk under förra grav så var det alvedon, vila, massa te med honung, vanliga halstabletter, koksaltlösning till näsa och åter vila som gällde.
  • Fral13
    hggeli skrev 2017-09-07 14:03:07 följande:

Hej längesen jag var på familjeliv nu. Skriver oftast på Facebook :)

Nu vill jag dock skriva här också till er som ej är där att hoppas ni har det bra i era graviditeter!

Det har jag. Kub på måndag! Hoppas allt ska gå bra så nervös. Men vet bebbe lever jag hörde hjärtat med doppler igår. Och magen växer som aaaaattan! Vill visa en jämförelsebild på vecka 7 och 13 ;) vart tror ni detta slutar magmässigt? Förhoppningsvis med en bebis hehehe. Men hoppas jag inte sprängs innan dess. :)

Jag har ingen bild att jämföra med. Men jag har också rundat på mig en del del. Undra om den tänker minska igen som den gjorde förra gången eller hur det blir nu.

Sonen var 11 månader när jag blev gravid igen. Och helt ärligt har jag inte ansträngt mig tillräckligt för att bli av med det sista fluffet. Kg var tillbaka på startvikten innan första grav. Men magen var fortfarande mjuk så att säga.

Det jag minns från förra gången var i alla fall att jag var svullen som tusan till v typ 8. Sedan lugnade det ner sig. V 13/14 så fick jag en kula som växte fram till v 16 och sedan stannade upp. Den tog fart igen runt v 20. Sedan ökade den stadigt under resten av graviditeten.

Denna gången så har den inte minskat från den första svullnaden. Men jag känner att jag inte är bara svullen längre. Även om jag vet att livmodern fortfarande är liten så verkar kroppen ställt in sig på att bereda plats.

V 12 för mig nu.

Vi har ett första ul inbokat den 20/9. Lite pirrigt är det. För jag har väldigt svårt att förstå att det är någon där en gång till. Att man kan ha sådan tur?

Håller tummarna för fina bilder för er på måndag!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?