• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • lilaemma
    sandri88 skrev 2017-08-26 23:55:25 följande:

Hej! Jag ska ha barn kring 19 mars om allt går som de ska.

har inte velat gå med i nån gravid grupp på fb då jag inte vill att sambons familj ska veta om att vi väntar vårat andra barn. då sambons mamma tycker att de räcker med att vi bara har sonen.

jag är nu i v.11 .

Fast FB gruppen är ju hemlig. Bara de som är med kan se att du är med. ..
  • Nagiinii

Hej jag väntar mitt första barn och min förlossningen är beräknad till den 13 mars.

Jag läste att det har startats en Facebook grupp för mars barn, någon som skulle kunna hjälpa mig att komma in i gruppen? :)

• MistyM

Hej! Hoppas det går bra för er alla :)
    Här är en liten uppdatering från mig: spyr fortfarande varje dag och har gått in i v.12.  Har första ultraljudet nästa vecka så det ska bli spännande!

Magen har blivit stor, det är inget som att går att förneka längre. 

• Krusbärskompott
    MistyM skrev 2017-09-01 15:04:43 följande:

Magen har blivit stor, det är inget som att går att förneka längre. 

Är det första barnet? Jag berättade för min yogalärare igår, efter klassen där vi bara var fyra deltagare och jag hade tighta kläder och hon hade inte sett något... I 13+5...

Spännande att det kan vara så himla olika!

Tycker dock att jeansen sitter tight, men inte värre än när jag hade svullna tarmar alldeles i början.
  • efterfest

Idag har vi vart på privat ultraljud. Allt såg bra ut och alla organ hade utvecklats som normalt. Han kunde även se att det är en liten POJKE vi väntar! Såå fantastiskt! Nu börjar det bli mer verkligt. Magen är stor & svullen och många på jobbet vet om det. Har BF 7 mars :)

• Hoppsan2016
    Krusbärskompott skrev 2017-08-31 14:45:45 följande:
    Ja, gjorde NIPT i v 10+3 och fick svar redan 8 dagar senare så det gick tokfort. Inga avvikelser.

Bor i Skåne så kollade hur möjligheterna såg ut här nere och valde sedan Mama Mia eftersom de skickar till KI och för mig kändes det mycket bättre än att skicka till USA eller nån annanstans långt borta.

Jag ringde dit o fick tid samma dag, hon som bokade bara kollade att jag var medveten om kostnaden... När jag var där fick jag info om att det kunde ta upp till 16 dagar att få svar men det gick som sagt mycket fortare för mig. Tror det är väldigt olika beroende på vilken veckodag de tar emot provet, om det blir nåt trassel med analysen, hur mycket de har att göra etc etc.
    Gjorde oxå på Mama mia i Stockholm då, och idag kollade ifall att, men inget =( Dag 8 idag. Kommer att kolla varje dag haha. Kollade ni kön? Vi ska göra det =)
    Jag fick vänta i 2 veckor innan jag fick göra den, de ville att jag skulle vara inskriven först och det fanns inga tider innan =/
  • Hoppsan2016
    jess06 skrev 2017-08-31 16:52:18 följande:

Jag har börjat bli så rädd. Denna graviditeten var ju inte planerad alls, den blev till trots skydd osv. Vi har ju en dotter på precis 1 år. Jag vet inte om det är hormoner eller vad men jag har börjat bli så rädd för det här med att få 1 barn till så tidigt. Jag är rädd att jag inte kommer orka med det här. Blir så trött på mina tankar.

Min dotter var 14 månader när jag blev gravid, och tro mig man orkar mer än man tror =) Har exakt 24 månader mellan nr 2 och 3 och jag fixade det! Nu är det nr 5 och jag är inte mista orolig. Du fixar det!!!!
  • Hoppsan2016
    efterfest skrev 2017-09-01 17:15:38 följande:

Idag har vi vart på privat ultraljud. Allt såg bra ut och alla organ hade utvecklats som normalt. Han kunde även se att det är en liten POJKE vi väntar! Såå fantastiskt! Nu börjar det bli mer verkligt. Magen är stor & svullen och många på jobbet vet om det. Har BF 7 mars :)

Grattis, vad roligt!!!
  • sandri88
    lilaemma skrev 2017-08-31 19:07:20 följande:
    Fast FB gruppen är ju hemlig. Bara de som är med kan se att du är med. ..
    Tyvärr är de inte så, jag såg att en vän som väntade barn och inte gått ut med de någonstans. hon hade även skrivit i gruppen att hon inte sagt något på fb eller instagram då hon inte vågade. mina systrar var nämligen med i samma grupp och såg dom med.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?